מדד אמון הצרכנים של
בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יוני ב-5.1 נקודות לרמה של 118.9 (מנורמל ל-100 באפריל 2002). המדד למצב השוטף עלה ב-7.3 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-3.8 נקודות.
בארה"ב נרשמה בחודש יוני עלייה של 7.1 נקודות במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד. זהו החודש השלישי שהמדד רושם עלייה. רמת המדד היא הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008, וזאת חרף העלאות המיסים בתחילת השנה. העלייה באמון הצרכנים מיוחסת בעיקר לשיפור המתמשך בשוק העבודה. גם באירופה, שנמצאת במיתון, נצפית מגמה של שיפור באמון הצרכנים ובכלל זה במדינות הפריפריה.
כלכלני בנק הפועלים מסרו כי עליית מדד אמון הצרכנים בחודש יוני באה לאחר ירידה חדה במיוחד בחודש הקודם (מ-122.4 נקודות ל-113.8 נקודות). המדד תיקן והשיב לרמתו כמחצית ממה שאיבד בחודש הקודם. בבנק מעריכים כי הירידה החדה באמון הצרכנים בחודש הקודם נבעה מהסמיכות לפרסום צעדי הריסון החדשים, ובכלל זה העלאת מיסים, בתקציב המדינה שהוגש לכנסת. האינדיקטורים לצריכה הפרטית שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמו פדיון ענפי המשק והמכירות בכרטיסי אשראי, היו דווקא חיוביים, אך בבנק ציינו כי ייתכן שהם כוללים השפעה של הקדמת רכישות טרם עליית שיעור המע"מ בחודש יוני. כלכלני הבנק מעריכים כי צמיחת המשק, בנטרול השפעת הגז הטבעי, לא תעלה על 2.5% במחצית השנייה של השנה.