X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"כל הניסיון להכתים את מפעל ההתיישבות היהודי ולהאשים אותו בהעדר השלום - זה סותר את העובדות" טוען: הרשות הפלשתינית למעשה לא קיימת
▪  ▪  ▪
ליברמן. "כל מדינה דואגת רק לעצמה" [צילום: פלאש 90]

"יש אצלנו אנשים שפיתחו אלצהיימר פוליטי: לא זוכרים מה היה לפני שנתיים". כך אומר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, בכנס לשכת רואי חשבון באילת. ליברמן הזכיר (יום ב', 1.7.13) את הוויתורים הישראלים וההצעות הישראליות, ואת הסרבנות הפלשתינית ואת הטרור מרצועת עזה.
"אני שומע דיבורים: אוי ואבוי אם לא נגיע לפתרון של שתי מדינות של שני עמים. כל הדיבורים הללו רק מעלים את המחיר, בלי שום תועלת, בלי שום תכלית. אנחנו חיים בעולם שאין בו חברים, אלא רק אינטרסים. כל מדינה דואגת רק לעצמה. באמת דואגים לשלום ולביטחון במזרח התיכון? בסוריה יש 100,000 הרוגים; איפה העולם, איפה הליגה הערבית?
"באים למדינה הכי מסודרת והכי יציבה במזרח התיכון ואומרים לה: בואו תיכנסו לתוך המערבולת. הרי ברור שלאבו מאזן אין שום כיסוי לצ'ק. אין מנהיג פלשתיני אחד שיחתום על סופיות הסכסוך ועל ויתור על זכות השיבה, גם אם נציע לא רק את חלוקת ירושלים אלא גם את חלוקת תל אביב - ובלי זה אין שום ערך לשום הסדר", הוסיף ליברמן.
עוד אמר ליברמן, כי גם לצדדים נוספים אין יכולת להבטיח הסדר, והביא כדוגמה את סירובו של האיחוד האירופי להכריז על חיזבאללה כארגון טרור. "זה היושרה שאני צריך לסמוך עליה, עד כמה הם באמת מחפשי טובת האזור וטובת מדינת ישראל", טען. "אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו, ולא יעזור שום דבר. אנחנו יכולים להבטיח כל דבר, אבל היום זה לא עומד על הפרק", גם בשל חוסר היציבות בכל המזרח התיכון.
המפתח, לדעת ליברמן, הוא בראש ובראשונה ההתפתחות הכלכלית שתביא להבשלת התנאים הפנימיים ברשות הפלשתינית. ליברמן סבור, כי ניתן יהיה לדבר על הסכם רק כאשר הפלשתינים יגיעו לתל"ג של 10,000 דולר לנפש (לעומת 30,000 דולר בישראל). עוד העיר, כי למעשה לא קיימת רשות פלשתינית, שכן יש חמאסטאן בעזה ושלטון של אבו מאזן הנישא על כידוני ישראל תוך שהוא דוחה שוב ושוב את הבחירות מחשש שיובס.
לגבי המאחזים אמר ליברמן, כי אומנם יש מיעוט הפועל בניגוד לחוק, אך מספר הבתים שחוקיותם שנויה במחלוקת עומד על 1,200 בלבד - לעומת 120,000 בתים בלתי חוקיים בכל ישראל. עוד ציין, כי כל שטח ההתנחלויות הוא 1.5% מכלל שטח יהודה ושומרון. "כל הניסיון להכתים את מפעל ההתיישבות היהודי ולהאשים אותו בהעדר השלום - זה סותר את העובדות", הוסיף.
בנוגע לתקציב הביטחון אמר ליברמן, העומד גם בראש הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון: "לא יהיה ב-2015 שום פיצוי על הקיצוץ. גם זו תהיה שנה קשה מבחינת ההשקעות, הצמיחה, המחסומים הביורוקרטיים. גם היא תהיה שנה תקציבית מאוד לא פשוטה. שינוי המגמה יתחיל רק ב-2016 ולא לפני כן". ליברמן הוסיף, כי תמיד הקל ביותר לקצץ בהוצאות המשתנות, כמו האימונים ורכישות הנשק, אך מערכת הביטחון חייבת להתמקד בטיפול בהוצאות הקבועות, שם יש עדיין מקום להתייעלות.

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: לקצץ במרכיבים הקבועים בתקציב הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איתמר לוין
מבהירה שהסכם עם הפלשתינים לא יכלול "זריקת המפתח הביטחוני לצד השני בתקווה שהטובים יתפסו את המפתח"    אומרת על המחאה החברתית: "תפקידה של המנהיגות לחפש איזון ולא ללכת אחרי נהמת ההמון"
אריאל י. לוין
כוח ההפרדה של האו"ם מתקפל מהגולן, המורדים מודים לישראל על הטיפול באנשיהם אבל לא יוקירו לנו טובה, ראשי שירותי הביון של ישראל וטורקיה מחליפים מידע
עירית לדרברג
בדרך כלל לא ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, רק במדינת ישראל לא תמיד כך הם פני הדברים, תשאלו חברים בהנהגת הציבור הערבי
יהודה דרורי
רוב העם בישראל אומנם רוצה שלום ואף מייחל לו, אבל כל אחד גם יודע במעמקי ליבו שתרחיש כזה במקרה הטוב הוא חלום רחוק מאוד שלא יקרה בדורנו
איתמר לוין
עם הקמת המדינה נפוצה בדיחה, לפיה דוד בן-גוריון התנגד להנהגת משטר מלוכני בישראל בנימוק שהוא אינו רוצה להיקרא "המלך דוד השני". לשמעון פרס אין בעיה כזו - לא בהתנהלותו היום-יומית מאז נבחר לנשיא המדינה ולא באירועים לציון יום הולדתו ה-90
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il