X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר שעשה שימוש בבסיס נתונים רחב היקף המשמש לחישוב מדד המחירים לצרכן, מצא שמשך הזמן הממוצע בין שינויי מחירים של מוצרים ושירותים שונים בישראל הוא בין 6 ל-9 חודשים בשני-שלישים מהמקרים בהם משתנה מחיר של מוצר או שירות מדובר בעליות מחירים, שגודלן הממוצע הוא כ-10% ברשתות השיווק המחירים משתנים במהירות הגבוהה פי 2 מאשר בחנויות המכולת
▪  ▪  ▪
עליות מחירים בקצב מסחרר [צילום: פלאש 90]

המחירים של מוצרים ושירותים הכלולים במדד המחירים לצרכן משתנים בממוצע כל שישה עד תשעה חודשים. כך עולה (יום ב', 1.7.13) מפרסום מחקר משותף שערכו דורון סייג מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וסיגל ריבון מבנק ישראל.
המחקר בחן את התנהגות המחירים המרכיבים את מדד המחירים לצרכן באמצעות בסיס נתונים, שכלל יותר מ-3 מיליון תצפיות ומשמש לחישוב מדד המחירים לצרכן על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השימוש בנתונים אלו איפשר לבחון באופן פרטני את משך הזמן בין עידכוני מחירים, גודל השינוי במחירים של מוצרים ושירותים שונים, ואת הגורמים המשפיעים עליהם. נמצא שיש שוני גדול בהתנהגות המחירים של מוצרים ושירותים שונים. בעוד משך הזמן הממוצע בין שינויי מחירים של שירותים, בתוכם בריאות וחינוך, הוא כ-16 חודשים, מחירי מוצרים אחרים משתנים כל שמונה חודשים, ובפרט, מחיריהם של מוצרי האנרגיה, משתנים כל שלושה חודשים.
הגודל הממוצע של שינויי מחירים הוא כ-3.5 אחוזים, אולם הוא משקף שינוי ממוצע של כ-10 אחוזים בעליות מחירים, המהוות כשני-שלישים משינויי המחירים, וירידה ממוצעת של כ-10 אחוזים כאשר מחירים יורדים.
עוד נמצא כי בכל חודש משתנה בממוצע כחמישית ממחירי המוצרים. שיעור זה קטן במקצת כאשר האינפלציה נמוכה יותר.
למרות ששינויים בשיעור המע"מ מקצרים את משך הזמן בין שינויי מחירים, ההשפעה על גודל השינוי במחיר נמצאה רק במוצרים שמחיריהם משתנים באופן תדיר.
נמצא כי לסביבת האינפלציה השפעה על התנהגות המחירים. באינפלציה נמוכה יותר משך הזמן בין שינויי מחיר מתארך וגודל העידכון של המחיר קטן. לציפיות לאינפלציה נמצאה השפעה חזקה יותר מאשר לאינפלציה בפועל; שונות גדולה יותר באינפלציה על פני זמן מקצרת את משך הזמן בין עידכוני מחירים.
ממצא מעניין נוסף הוא שמשך הזמן הממוצע בין עידכוני מחיר של מוצרי מזון ברשתות השיווק הוא כחמישה חודשים, בעוד בחנויות המכולת הוא כעשרה חודשים.

Price Setting Behavior in Israel – An Empirical Analysis Using Microdata / מסמך מחקר
The paper studies pricing behavior in Israel, using a very large dataset containing more than 3 million observations drawn from the Israel Central Bureau of Statistics (CBS) database, covering all CPI components except housing and fruit and vegetables. The mean duration between price changes is about 6 to 9 months, depending on the method of computation. We find considerable heterogeneity in the frequency of price changes within and between sectors. We also find that the inflation environment, outlet characteristics and seasonality affect pricing behavior. Changes in VAT have some impact on duration but generally only affect the size of price changes of the most flexible prices. במחקר שעשה שימוש בבסיס נתונים רחב היקף המשמש לחישוב מדד המחירים לצרכן, נמצא שמשך הזמן הממוצע בין שינויי מחירים של מוצרים ושירותים שונים בישראל הוא בין 6 ל-9 חודשים. · בשליש מהמקרים בהם משתנה מחיר של מוצר או שירות מדובר בירידות מחירים, שגודלן הממוצע הוא כ-10 אחוזים, בדומה לגודל הממוצע של העלאות המחירים. בסך הכל, הגודל הממוצע של שינויי המחירים הוא 3.5 אחוזים. · שינויים בשיעור המע"מ משפיעים על גודל השינוי במחיר רק עבור מוצרים שמחיריהם משתנים באופן תדיר. · משך הזמן בין שינויי מחיר של מוצרי מזון ברשתות השיווק הוא כמחצית מאשר בחנויות מכולת – 5 חודשים לעומת 10 חודשים.
תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
66% מהמוצרים בישראל מתייקרים בכל חצי שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל חברת הנדל"ן הימנותא עומד בראש הפעילות להפרדת קק"ל מרשות המקרקעין
עידן יוסף
תוכנית ארגון מחדש תתאים את שירות המדינה לצרכים המשתנים של הציבור ותשפר את השירותים
עופר וולפסון
יעמוד על סכום של 606 מיליון שקל בשנת 2013 - גידול של 60 מיליון לעומת 2012    מרכיב שכר הח"כים יגדל בכמעט 20% כששאר תנאיהם יזכו לתוספת תקציב של 5%    7.5 מיליון שקל יתווספו להפרשות הפנסיה של הח"כים בעבור פורשי הכנסת ה-18
איציק וולף
אחיו התאום של דניאל מעוז, אשר הורשע ברצח אכזרי ומתוכנן של הוריהם, אמר לאחר הכרעת וגזר הדין כי הוא חושש כמו אחיו האחרים ממה שעלול הרוצח לעשות להם מתוך הכלא ולאחר שחרורו
איתמר לוין
מנהל הרשות: נתלבש על הצ'יינג'ים - יש שם הון שחור במיליארדים    יו"ר ראשות ועדת המיסים בלשכת רואי חשבון: האוצר והרשות מנצלים את המצב הפוליטי כדי לבצע מחטף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il