X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כספי העזבונות המיותמים יועברו לשימוש אוצר המדינה עוד לפני תום 15 השנים בהן אמורים לאתר את בעליהם האפוטרופוס לוועדת הכספים: "ממילא לא מחזירים יותר מ-30% מהכספים המנוהלים"
▪  ▪  ▪
האן. אפיק השקעה נוסף [צילום: יח"צ]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 1.7.13), פה-אחד, שינוי בחוק האפוטרופוס הכללי, לפיו הלה יעביר כספים שהוא מנהל לשימוש אוצר המדינה, כחלק מההשקעות שהוא מבצע בכספים שבניהולו.
התיקון לחוק אושר, לאחר שחברי ועדת הכספים שמעו מהאפוטרופוס, דוד האן, כי בכל עת שיאותרו בעלים של כספים כלשהם, המדינה מחויבת להעבירם חזרה, באופן מיידי, לידי האפוטרופוס בתוספת ריבית לצורך שחרורם לדידי הבעלים.
האפוטרופוס הכללי, פרופ' דוד האן, הסביר את מהות השינוי בחוק: "האפוטרופוס מחויב על-פי חוק לקבל לידיו ולנהל כספים ומקרקעין עזובים ושלא נמצאו להם בעלים. בין השאר, מדובר בחשבונות בנק רדומים. עליו לשמור על הערך הכספי של הנכסים והעיקר; על האפוטרופוס לאתר את בעלי הזכויות או יורשיהם. תקופת הניהול והמאמץ לאיתור נמשכת, על-פי החוק, 15 שנים. אם לא איתרנו אנחנו מחויבים להעביר את הכספים שברשותנו לאוצר המדינה. ככל שיימצא בעל הרכוש או יורשו, לאחר העברת הכספים למדינה, הוא יכול לפנות למדינה ולבקש לקבל לידיו את הכספים".
האן הסביר שבמהלך 15 השנים, האפוטרופוס משקיע את הכספים באמצעות ועדת השקעות סטטוטורית הכוללת נציגי אוצר ובנק ישראל. 60% מהכספים מושקע באג"ח מדינה והיתרה באג"ח קונצרניים, מניות בארץ ובחו"ל, בדומה לכל גוף שמשקיע כספי משקיעים. על האפוטרופוס חלה החובה לשמור על הקרן של הכספים ולדאוג לתשואה בדרך שתיקבע ע"י ועדת ההשקעות או ע"י בית המשפט".
התיקון לחוק נועד לאפשר ולהסמיך את האפוטרופוס הכללי להפנות כספים לאפיק השקעה נוסף שנבדק בהשוואה לנהוג במדינות המערב: השקעה אצל אוצר המדינה. המדינה משמישה את הכספים על-פי החלטות פיסקאליות. במקביל, עדיין חלה החובה ויימשך המאמץ לאתר את הבעלים וכמובן החובה לשמור על ערך הנכסים. "ביצענו חישובים אקטואריים ואחרים ומצאנו, שבין כה וכה, בתום 15 שנה הכספים יועברו לאוצר המדינה. היקף הכספים המושבים לבעליהם אינו עולה על 30% מסך הכספים המנוהלים ע"י האפוטרופוס. 70% בקירוב יעברו בכל מקרה לידי המדינה. אנחנו מחויבים לשמור על יתרות למטרת נזילות לצורך שחרור כספים במידה ומאותרים בעלים. על-כן, השינוי בחוק יאפשר החזקה של יתרות נמוכות יותר, כאשר המדינה מתחייבת, כי במקרה הצורך תעביר כל סכום שיידרש על-מנת לשחרר כספים לבעליהם וכפי שנאמר קודם - כבתוספת ריבית", אמר האן.
האן סיכם, כי "המהלך מיטיב עם כל הצדדים בבחינת 'זה נהנה וזה אינו חסר'. מחד-גיסא, החברה הישראלית נהנית מכך שבקופת האוצר יש עוד כסף ומאידך-גיסא, הבעלים של הכספים אינם חסרים וכשייאותרו, יקבלו את מלוא כספם בתוספת ריבית.
מגדילים את סכום הניהול ללא צורך בצו בית המשפט
עוד אישרה ועדת הכספים שינוי נוסף בחוק האפוטרופוס הכללי כך שיעודכן ויוגדל הסכום אותו יכול האפוטרופוס לנהל ללא צורך בצו ניהול נכסים עזובים ע"י בית משפט. סכום זה יגדל מ-10,000 לירות, כפי שמופיע בחוק (משנת 1978), סכום שמשתווה היום ל-6,137 שקל, ל-50,000 שקל, ובאישור ועדת החוקה של הכנסת. מטרת השינוי היא ייעול ההליכים וצמצום מספר הפניות לבית המשפט המחוזי לשם קבלת צו ניהול על נכסים ששוויים נמוך.
שינוי חוק האפוטרופוס הכללי נעשה במסגרת חוק ההסדרים וייכנס לתוקפו, כמו כל חוק ההסדרים החל מ-1.8.2013. תחילת סעיפי ההשקעה ששונו, ייכנסו לתוקף החל מה- 1.12.2013. סעפי ההשקעה הם כאמור, הסעיפים המאשרים את ניהול הכספים באמצעו האוצר בהתאם למנגנון השקעה שייקבע ע"י שר המשפטים בתקנות שיובאו לאישור ועדת הכספים.

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כספי האפוטרופוס הכללי יועמדו לרשות האוצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה סכום הנכסים שהוא מנהל?
קוסם  |  1/07/13 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לשכת היועץ המשפטי: רב העיר מודיעין ואביו, הרב הראשי לתל אביב, לא יוכלו להימנות על הגוף הבוחר אם הרב דוד לאו יהיה אחד המועמדים לתפקיד הרב הראשי
אלעזר לוין
מיצוי כושר ההשתכרות יתן עדיפות ברכישת דירה למשרתים בצה"ל    השינויים – גם לדירות בשכירות    עוד נקודות לעשירונים התחתונים ולעולים חדשים    תוקף הוד"לים הוארך עד סוף 2015, והסמכויות הורחבו    חוק הדיור הציבורי יופעל מחדש ב-1.8 – בשינויים
איתמר לוין
צילה צפת מבית המשפט המחוזי בתל אביב העבירה לשופט אחר בקשה למעצר של נאשם עד תום ההליכים, וקבעה שעד אז הוא יישאר במעצר - בלי לדון בבקשה לגופה
מירב ארד
הילטון שיג'יאזהאנג בסין הוא המלון ההיסטורי. להילטון 35 בתי מלון בסין    בישראל הקימה הילטון מלונות בתל אביב ובאילת
עופר וולפסון
ענף ציוד ומכשור רפואי וארגון יבואנים דנטאליים טוענים: "התקנות של שרת הבריאות מחסלות הלכה למעשה את עסקיהם של היועצים הרגולטורים החיצונים, שפעלו עד היום בתחום, באמצעות הדרישה הבלתי סבירה לקיום יחסי עובד-מעביד בינם לבין הגורמים עבורם הם פועלים"    טוענים כי התקנות, שאמורות להיכנס לתוקף ב-12 ביולי, יביאו לפגיעה קשה בייבוא ציוד רפואי לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il