X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הציעו למכירה מגרש ל-966 דירות, ואי-אפשר לבנות אפילו אחת" "קניתי קרקעות לפני 11 שנים, ועוד אי-אפשר לבנות" חברה מובילה "תקועה" עם תוכניות לאלפי דירות עזריאלי לא תבנה למגורים "אין תיאום בין אריאל ללפיד"
▪  ▪  ▪
קוטלר. הדירות לא יוזלו ב-3 השנים הקרובות [צילום: יח"צ]
"תיאום בין השרים? הגזמת!"
המנכ"ל החדש של חברת אזורים, דרור נגל, חשף את היחסים בין שרי האוצר והשיכון, ואת השפעתם על פעילות הענף: "שר השיכון אורי אריאל עושה כל מאמץ לשחרר מגרשים לבנייה. אתה מגיע לשר האוצר לפיד בנושא זה, ושומע ממנו את ההפך. אז אתה חוזר לאריאל ושואל אותו מדוע אין תיאום בין שני השרים. הוא מגיב: 'הגזמת!'...".

"הדירות לא יוזלו בשש השנים הבאות". כך אמר (יום ב', 1.7.13) יזם הנדל"ן אליעזר פישמן. הוא דיבר בכינוס הנדל"ן השנתי שנערך בתל אביב מטעם חברת ראיית החשבון ארנסט את יאנג. מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, עופר קוטלר, אמר כי הדירות לא יוזלו בשלוש השנים הקרובות.
פישמן: "בועת הנדל"ן לא תתפוצץ בשש השנים הקרובות. אין שטח (מגרשים) לבנייה. משחררים שטח רק בסיפורים. רשות המקרקעין פרסמה שני עמודים של מכרזים למכירת מגרשים בטיז-אל-נאבק (הכוונה אולי לטיז-אל-נאבי, ביטוי פוגע בערבית - א.ל.). בין היתר הציעו מגרש לבניית 966 דירות במקום, שלא הייתי בונה בו אפילו דירה אחת! אני כמעט בטוח שהמגרשים שהרשות מוציאה לשוק לקויים, חסרים דברים פה ודברים שם".
מנהלת האשראי בבנק הפועלים, קלרה צבנגל, הסכימה: "יש פחות עסקות במגרשים ודירות, כי רוב המגרשים שהרשות מוכרת אינם באזורי ביקוש. בעלים פרטיים אומנם מציעים מגרשים למכירה באזורי הביקוש, אך במחירים מאוד גבוהים. שוק ההון הרדום מקשה על גיוס כספים להשקעות".

"העסק מקולקל מהיסוד"

פישמן ביקר בחריפות את הביורוקרטיה והסחבת בענף: "העסק מקולקל מהיסוד! יזמים קנו לפני שלוש שנים מגרשים ל-2,000 דירות בראש העין. רק עכשיו מתחילים לבנות, בגלל דרישות העירייה. אינני יודע מה נתנו לה היזמים כדי לקבל את ההיתרים! יש לי קרקעות שהתחלתי לטפל בהן לפני 11 שנים, ובעוד שלוש שנים אפשר יהיה לבנות. בעבר פנינו לעיריית ראש העין כדי שתיתן התר בנייה לאזור תעשיה. ראש העיר אמר שאם לא נשלם, לא נקבל את ההיתר. שילמנו, ובכך נפרץ. אינני מתכוון לשוחד, אלא לחיוב לבנות גני ילדים וכדומה".

קוטלר: "אני תקוע עם אלפי דירות"

מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר: "אני תקוע עם אלפי דירות בכל הארץ, בגלל הוועדות. אם הייתי משתחרר מהן, הייתי יכול לבנות עכשיו 5,000 דירות במקום 2,500 כיום, והייתי מרוויח יותר. שלא יספרו לכם שהקבלנים מחזיקים בכוונה מגרשים ואינם רוצים לבנות עליהם. כל קבלן רוצה לבנות, שיכון ובינוי תקועה ב-1,001 עיכובים ביורוקרטיים!"
קוטלר הביא דוגמה להוראה ממשלתית המייקרת את הדירות: "לו היו מזרימים לענף עוד עובדים זרים ככל הדרוש, אפשר היה להוזיל את הדירות ב-8%". כיום, בשל המחסור בעובדים, שכרם הולך ועולה, והדבר מביא לייקור הדירות.

עזריאלי לא יציל את הענף

מי שקיווה שקבוצת עזריאלי, המובילה בבניית נכסים מניבים, תציל אולי את ענף הדירות על-ידי כניסתה לתחום זה, התאכזב. סגן יו"ר הקבוצה, דנה עזריאלי, הודיעה היום: "הקבוצה מתמחה בבניית מסחר ומשרדים, וכל היתר מינורי. נכון שבנינו 67 דירות להשכרה ליד קניון מודיעין, אבל זו הייתה השקעה חד-פעמית, כדי לשמור על איכות הקניון".

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הדירות לא יוזלו בשש השנים הבאות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אלעזר לוין
יזם הנדל"ן הוותיק מצטרף לביקורת על תוכניות הבניה של השר לפיד    מזהיר: שיכוני דירות שכורות יהפכו לסלאמס – יש להקצות להשכרה 5% מהדירות בכל בנין    עזריאלי: לא נבנה להשכרה    שיכון ובינוי: כמה אלפי דירות להשכרה
עידן יוסף
שר התחבורה קורא לייצר מכוניות ישראליות ועל הדרך מבטיח פתרונות שיסייעו לנפגעי בטר פלייס    על הנמלים: "אם ממשיכו של חסן יסגור את הנמל, היבואן יביא סחורה לנמל החדש"
אלעזר לוין
חמש שנים לאחר אישור תוכנית השימור בתל אביב, הצטרפו אליה רק בניינים מעטים    מומחים חושפים את הבעיות    מחלוקת שמאים בכירים על הטל השבחה    באין ברירה, העירייה משקיעה מיליונים בקרן, הקונה את זכויות הבנייה
איתמר לוין
עם הקמת המדינה נפוצה בדיחה, לפיה דוד בן-גוריון התנגד להנהגת משטר מלוכני בישראל בנימוק שהוא אינו רוצה להיקרא "המלך דוד השני". לשמעון פרס אין בעיה כזו - לא בהתנהלותו היום-יומית מאז נבחר לנשיא המדינה ולא באירועים לציון יום הולדתו ה-90
איתמר לוין
יוזם שינויי גבולות של רשויות מקומיות ככלי לחיזוק רשויות חלשות    קורא להפגין נחישות למניעת כניסתם של מסתננים    מציע לבזר סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il