X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-35.6 מיליון איש חיו עם דמנציה בשנת 2010, אך נתונים אלו יכפילו את עצמם ויגיעו ל-65.7 מיליון איש בשנת 2030 בשנת 2050, הצפי הוא שמספר מקרי הדמנציה ישלש את עצמו ויגיע ל-115.4 מיליון
▪  ▪  ▪
מספרים עצומים [צילום: פלאש 90]

נראה כי בעתיד הרחוק, אפשר יהיה לראות בכל העולם קשישים משוטטים ברחובות כשפניהם מועדות אל עבר יעד לא ידוע, וזאת בגלל החדשות הקודרות של ארגון הבריאות העולמי.
מקרי הדמנציה - והעול החברתי והכלכלי הכבד הקשור אליהם - יגיעו לשיאים בעשורים הקרובים לאור השיפור בתוחלת החיים ובטיפול הרפואי גם במדינות עניות. כך מתריע הארגון.
כ-35.6 מיליון איש חיו עם דמנציה בשנת 2010, אך נתונים אלו יכפילו את עצמם ויגיעו ל-65.7 מיליון איש בשנת 2030, כך על בסיס נתוני הארגון. בשנת 2050, הצפי הוא שמספר מקרי הדמנציה ישלש את עצמו ויגיע ל-115.4 מיליון.
רוב חולי הדמנציה מטופלים על-ידי קרוביהם, הנותנים כתף ומממנים את החלק הארי של העלות השנתית המוערכת ב-604 מיליארד דולר.
במסגרת הדוח, היסודי ביותר שנעשה עד כה בנושא, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי העול הפיננסי צפוי לעלות מהר יותר אפילו מהעלייה במספר מקרי הדמנציה. העלות העצומה תורמת גם לכך שמיליוני בתי אב מוצאים את עצמם בקו העוני בגלל הוצאות הטיפול.
מודעות גבוהה
דמנציה, מחלה מוחית הפוגעת בזיכרון, בהתנהגות וביכולת לבצע אפילו משימות פשוטות ורגילות, פוגעת בעיקר באנשים מבוגרים. כ-70% מהמקרים נגרמים מאלצהיימר.
בעשורים האחרונים, דמנציה הפכה לנושא בריאותי ציבורי עיקרי וחשוב במדינות עשירות, אך עם הצמיחה הצפויה באוכלוסיה המזדקנת במדינות עניות ובמדינות בעלות הכנסה ממוצעת לאורך העשורים הקרובים, הארגון קורא למודעות ציבורית גדולה יותר ולתוכניות תמיכה יעילות יותר בכל מקום.
אחוז החולים במדינות עניות ובעלות הכנסה ממוצעת צפוי לעלות ממעט מתחת ל-60% כיום, ליותר מ-70% בשנת 2050. עד כה, רק לשמונה מדינות - כולל בריטניה, צרפת ויפן - יש תוכניות ברמה הלאומית המוכוונות לנושא הדמנציה. למספר מדינות אחרות, כמו ארצות הברית, יש תוכניות ברמה המדינית בלבד.
על-פי מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי, העדר אבחון מתאים הוא אחד המכשולים לטיפול טוב יותר במחלה. גם במדינות עשירות, יותר ממחצית ממקרי הדמנציה אינם מאובחנים עד לשלב בו המחלה הגיעה כבר לשלביה המאוחרים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  02/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר מקרי הדמנציה יוכפל פי 3 עד 2050
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עו"ד אריה פטר: גם כייס לא גונב מכל אחד    טוען שבית המשפט המחוזי נגד את ההלכה בנוגע לראיות נסיבתיות: "הוא חסר אונים ולא יכול לעשות היקש לוגי"
מירב ארד
לפי הצעת החוק הממשלתית, ייקבעו כללים חדשים להתנהגות בשווקים בתחום מוצרי המזון והצריכה. כמו-כן, מוצעות הוראות בדבר חיוב הקמעונאים להגביר את שקיפות המחירים ולפרסם את מחירי כל המצרכים שהם מציעים למכירה
יפעת גדות
בדיקת דם שפותחה לאבחון סרטן המעי הגס זיהתה את הסרטן ב-87% מהפעמים וזיהתה את אלו שלא סבלו מסרטן ב-95% מהפעמים    בשלב מוקדם של המחלה, הבדיקה זיהתה את הסרטן ב-92% מהמקרים
איתמר לוין
ביקש מהפרקליטות להעלות בקיצור רב את טענותיה נגד זיכויו של אולמרט מחמת הספק בפרשה זו    הורה גם להגנה שלא לחזור על טענותיה בדבר ניגוד עניינים של לדור
איציק וולף
טיל רוסי ששוגר בקזחסטאן ואשר נשא שלושה לווינים התרסק שניות אחדות לאחר השיגור    האירוע תועד כולו בווידאו    צפו בהתרסקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il