X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען: טלנסקי תרם לאולמרט משיקולים אידיאולוגיים וללא קשר לתפקידיו; קבלת התרומות לא הייתה אסתטית אבל לא עבירה פלילית
▪  ▪  ▪
מימין: פוגלמן, דנציגר, גרוניס, ג'ובראן, הנדל [צילום: גילי יוחנן/פלאש 90]
ריבוי שאלות
שאלות של שופטי בית המשפט העליון במהלך דיון אינן מלמדות בדרך כלל על דעתם המתגבשת, אלא נועדו לחדד את הנקודות שבמחלוקת. עם זאת יש לשים לב לעובדה, כי בעוד חמשת השופטים כמעט ולא העלו שאלות בעת טיעוני נציגת המדינה, נעמי גרנות, בפרשת טלנסקי, הם מרבים בשאלות כלפי הסניגור, נבות תל-צור. הדבר עשוי לרמז על כך שלדעתם עמדתו מוקשה יותר וזקוקה להסברים.

"בטיעון של המדינה יש היפוך יוצרות מוחלט. משה טלנסקי הוא איש של תרומות פוליטיות. המדינה צריכה להוכיח את התזה שלה מעל כל ספק סביר; הנאשם לא צריך להוכיח. הוא צריך להראות שיש לו גרסה עם יסוד ושורש, וכאן יש הרבה יותר מזה". כך פתח (יום ג', 2.7.13) עו"ד נבות תל-צור את תשובתו בשמו של אהוד אולמרט בערעור בפרשת טלנסקי בבית המשפט העליון. לדבריו, התרומות היו פוליטיות והשימוש בהן היה פוליטי, וזהו הממצא העובדתי של בית המשפט המחוזי בירושלים.
לדברי תל-צור, הזיקה של טלנסקי לאולמרט לא הייתה לתפקידיו של האחרון אלא מבחינה אידיאולוגית, ולכן הוא תרם לאולמרט לכל אורך דרכו ולא ביקש דבר בתמורה. הוא הוסיף, כי מסמכים של התביעה עצמה מלמדים על שימוש בתרומות מטלנסקי לצרכים פוליטיים של אולמרט. "המדינה הולכת על ססמאות, רוצים שתרשיעו על בערך", טען.
תל-צור האשים את הפרקליטות בהטעיית בית המשפט בזימונו של טלנסקי לעדות מוקדמת. עוד אמר, כי אינו מבין כיצד המדינה מקבלת את הרשעתו פה-אחד של אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות בידי שלושה שופטים מחוזיים, אך אינה מוכנה לקבל את זיכויו. תל-צור גם תקף את דברי המדינה, לפיהם היה כפסע בין אולמרט לבין אישום בשוחד, והזכיר שהוא לא הואשם בכך. "הפרת אמונים היא לא שוחד, ומחברים אותן כדי לזכות לפחות בהרשעה בהפרת אמונים", טען.
התקבל במזומן והוחזק במזומן
לדברי תל-צור, חלק ניכר מן הכספים במזומן שהוחזקו בידי עו"ד אורי מסר לא הגיעו מטלנסקי. עוד אמר, כי קבלת הכספים הייתה מותרת באותה עת, הכספים היו פוליטיים והחזקתם הייתה תקינה. בתשובה לשאלת השופט סלים ג'ובראן אמר תל-צור, כי מסר החזיק את הכסף במזומן משום שקיבל אותם במזומן, ואילו אולמרט היה בטוח שהוא פועל כשורה כאשר לא דיווח על כספים אלו, משום שמסר לא אמר לו אחרת.
השופט יורם דנציגר שאל על הסתירות בין דבריו של אולמרט במשטרה לבין עדותו בבית המשפט. תל-צור השיב, כי לא היה לאולמרט אמון במשטרה בשל הדלפותיה, ולכן הוא הכחיש את הכל בחקירתו - גם פרטים אותם אישר מאוחר יותר בעדותו. "אני יודע שזה עומד לנו לרועץ. הוא נחקר בתנאים בלתי אפשריים", המשיך.
תל-צור המשיך וציין, כי למרות שחובותיו האישיים של אולמרט הלכו ועלו - לא הועלתה כל טענה לפיה נעשה ניסיון להשתמש בכספי הקופה הסודית כדי לצמצם אותם. השופט ניל הנדל ציין את העדר התיעוד והדיווח על השימוש בכסף. תל-צור השיב, כי לדברי מסר היה סוג מסוים של רישום שבוצע בידי שולה זקן, וכי יש עדויות לפעילות הפוליטית שביצע אולמרט באותן שנים. "התורמים מבקשים את עילום השם ואת האנונימיות, ואולמרט הפקיד את הכספים בידי אנשי אמון שלו".
השופט עוזי פוגלמן שאל האם כל סימני השאלה אינם מחייבים את אולמרט להוכיח את השימוש בכסף. תל-צור השיב, כי יש להבחין בין עבירה פלילית לבין מבוכה ציבורית קשה ואפשרית. "כשרות לחוד ותחושה סובייקטיבית של אנשים שזה לא עובר ציבורית לחוד. זה לא הופך לעבירה, כאשר החוק מאפשר לקבל ואינו מחייב לדווח". עוד אמר, כי הביטוי "דגל שחור" בנוגע לקבלת כספים במזומן התייחס רק לטענתו של אברהם הירשזון לפיה קיבל בצורה כזו משכורת, בעוד קבלת תרומות במזומן הייתה מקובלת.
"זה לא אסתטי", אמר תל-צור על קבלת התרומות. "זה פוליטיקאי שדנים אותו ברותחין בדעת הקהל, בכנסת, במבקר המדינה. אבל זה לא פלילי. המזומן זו לא בחירה של אולמרט אלא העדפה של התורמים". לדבריו, שמעון פרס קיבל באותה עת תרומות מאנשי עסקים שהיו פעילים בארץ - אבל למרות זאת לא נפתחה חקירה נגדו ונקבע שיש להעמיד את הנושא למשפט הציבור.

תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המדינה רוצה שתרשיעו את אולמרט על בערך"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זה מה שאולמרט צריך :
א.ל. רמת-גן  |  2/07/13 16:41
2
מרשיעים עמך על פחות מבערך1
סל  |  2/07/13 17:57
3
מרשיעים עמך על פחות מבערך 2
סל  |  2/07/13 18:03
4
בעבור שכט עו״ד מוכר נשמתו לשטן
שולם  |  4/07/13 01:55
5
אולמרט נרדף
דקלון  |  4/07/13 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
טוענת: המחוזי טעה בצורה קשה כאשר לא הגדיר מהם "כספים פוליטיים"; אולמרט ומסר לא ידעו לציין ייעוד אחד של הכספים שהחזיק מסר    "בעיני הציבור אולמרט כלל לא נענש"
איתמר לוין
נעמי גרנות טוענת שהמירמה והפרת האמונים בוצעו מיד עם קבלת הכסף ועוד לפני שאולמרט פעל לטובת טלנסקי    שבה וטוענת שמעשיו של אולמרט קרובים לקבלת שוחד
איתמר לוין
עו"ד אריה פטר: גם כייס לא גונב מכל אחד    טוען שבית המשפט המחוזי נגד את ההלכה בנוגע לראיות נסיבתיות: "הוא חסר אונים ולא יכול לעשות היקש לוגי"
איתמר לוין
ביקש מהפרקליטות להעלות בקיצור רב את טענותיה נגד זיכויו של אולמרט מחמת הספק בפרשה זו    הורה גם להגנה שלא לחזור על טענותיה בדבר ניגוד עניינים של לדור
איתמר לוין
צירוף מקרים הביא לכך שעמדתו של אולמרט בביהמ"ש העליון והעדויות על רומן בין דכנר לזקן במשפט הולילנד, התפרסמו כמעט יחדיו. בשני המקרים מדובר על ניסיון ליצור אווירה, בתקווה שזו תסייע להם בהליכים המשפטיים בעניינם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il