X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הכנסת ביום השנה להינתקות:

"טרגדיה לאומית שלא באה לקיצה"

לוין: הגירוש היה איוולת מדינית וחרפה מוסרית כלפה: מאמין שנשוב לגוש קטיף שלח: יצאנו מחבל ארץ כבוש ומלא משטמה מצנע: לפעמים צריך לקטוע אבר חשוב בגוף כדי להתקיים פייגלין: ראינו מה קורה כשהחוק הופך למוסר
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. גלות בארצנו [צילום: ארטיום דגל]

מליאת הכנסת ציינה (יום ג', 2.7.13) שמונה שנים לפינוי יישובי גוש קטיף. הדיון התקיים ביוזמת ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו).
יושב-ראש הכנסת יואל אדלשטיין פתח את הדיון: "מותר לנו לחלוק על תוצאות הגירוש מגוש-קטיף. אבל המחזה הנורא של בני עמנו היוצאים לגלות בארצם ומפונים מביתם היה קשה לכל מי שראה אותו ולקח בו חלק. מפנים ומפונים בכו אחד בזרועות השני. חיילים ותושבים עמדו אחד מול השני, ביחד עם השני, כשמעליהם מרחפת התודעה לעשות הכול, כדי שמדינת ישראל לא תדרדר לאלימות פנימית, יד איש באחיו. כחבר-כנסת, העתקתי את דירתי בימי הפינוי לגדיד שבגוש קטיף. בחרתי להיות עם התושבים במלחמתם, רציתי להיות אתם בכאבם, במחאתם, בצרתם.
"ביד אחת לחמתי נגד הגירוש, וביד שנייה ריכזתי בעבור המתיישבים את הטיפול בחוק פינוי-פיצוי. אינני מציין זאת כהתרסה. אני באמת סבור שמדובר בטרגדיה לאומית, טרגדיה שעדין לא באה לקיצה".
ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), שיזם את הדיון אמר: "הגירוש היה איוולת מדינית וחרפה מוסרית. מבצע אנטבה מסמל דבקות במטרה, ומול זה - הצד השני של הקשת - אבדן הדרך המוחלט, החולשה, הרפיסות, העליבות והאופן שבו שכחנו את היסודות לקיומנו כאן. החרפה המוסרית הזאת אסור שתישאר זיכרון רחוק, אנחנו חייבים לזכור ולהזכיר אותה. מי שהאמין שאפשר לשבת בחברון ולשבת בירושלים - טעה, ומי שמאמין שאפשר לגרשנו מחברון, מירושלים ומשילה שלא ישלה את עצמו לרגע שחרב הגירוש לא תרדוף אותו עד קצה תל אביב. אנחנו שומעים את השיח הפוסט ציוני המזויף שיוצא מבית המשפט העליון והנה כאשר מגרשים אנשים מביתם ללא מקום מגורים, ללא חינוך וללא טיפול - כל הדרישות והבקשות נעלמות כי צריך לגמור הכל מהר כדי שהמחטף יסתיים".
ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), ממפוני הגוש אמר: "לפני שמונה שנים אמרו לנו שמטרת התוכנית להביא למציאות דמוגרפית וביטחונית טובה יותר. כל אותן הנחות יסוד קרסו אחת לאחת. אני מרגיש כמו במלחמת יום הכיפורים - כל מה שמכרו לנו והסבירו לנו - הכל קרס. במצבים האלה עלינו לעמוד ולומר בקול חד וברור- כל הארץ שלנו. לאחר 2,000 שנות גלות, אין לי ספק שאנחנו עוד נשוב - זה יקח עוד קצת זמן אבל נשוב. מהגירוש מגוש-קטיף למדתי כלל-כשכל התקשורת הולכת לצד אחד אני אוטומטית הולך לצד אחר - בתוכנית ההינתקות כל התקשורת הייתה מגויסת ליישום התוכנית. זו דמוקרטיה? לא פלא שהתקשורת קורסת".
ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "ההינתקות הייתה אירוע לאומי רב לקחים. ההינתקות הוציאה אותנו מחבל ארץ כבוש ומלא משטמה. ההחלטה לסגת ממנו הייתה מבורכת, אך נפלה באופן שרירותי וללא הכשרת לבבות. ראש הממשלה שרון לא טרח לפרט את חזונו, ויוקרתו של צה"ל שבמשך שנים נעשה בה שימוש לא ראוי כדי להכשיר את מלאכת הכיבוש, נפגעה בעת הפינוי. העוצמה הדמוקרטית הטבועה בנו גרמה לשלטון לממש את תוכנית והוכיחה שלמנהיג יש את הכוח לבצע ולהכריע. כל רואי השחורות שדיברו על קרע בלתי ניתן לאיחוי, התבדו ויתבדו גם בעתיד".
ח"כ דב חנין (חד"ש): "צריך לפנות התנחלויות, אבל לא תמכנו בהינתקות כי מעולם לא חשבנו שהסכסוך ייפתר במהלכים חד-צדדים של הינתקות. מול הדרך החד-צדדית תמיד הצגנו דרך של הידברות. אנחנו משוכנעים שאפשר להגיע להסכם כי לשני העמים יש אינטרס להגיע לכזה. מול האופק החסום אנחנו מציעים אלטרנטיבה של הידברות לשלום והיענות ליוזמת השלום הערבית". הוא התייחס לכפריי דרום הר חברון שמפונים מבתיהם כדי לפנות שטח צבאי גדול יותר בטיעונים ביטחוניים, אך בפועל לטובת הרחבת התנחלויות. "מי שחש בכאבם של מפוני גוש קטיף חייב לחוש בכאבם של תושבי דרום הר חברון".
ח"כ אברהם מיכאלי (שס): "בבית הזה כל המפלגות השתכנעו מכך שהפיצויים לא ניתנו ושהעוולות עדיין לא טופלו. אנחנו צריכים לא רק להסתכל על מה שקרה, אלא להסיק את הלקחים האידיאולוגיים ופוליטיים לפני פעולות עתידיות".
ח"כ איתן כבל (העבודה): "מדינה ריבונית לא יכולה בשום פנים ואופן להתנהל כפי שאנחנו מתנהלים. חובתה של מדינה כשהיא מקבלת החלטה, לעשות את הדברים עד סוף נכון. המקרה של גוש קטיף הוא דוגמה להתנהלות רעה. ממשלות ישראל לא מקיימות את אשר התחייבו ואת אשר מוטל עליהם. אני תולה תקוות גדולות שהממשלה תיתן לשר אורי אריאל את כל הכלים כדי לסיים את סיפור הזה. אני מקווה שממשלות ישראל לא תחזורנה על הסיפור של הינתקות חד-צדדית. אני רוצה שנגיע עם אויבינו להסכמות גם אם זה עושה את החיים קשים".
השר אורי אריאל (הבית היהודי): "בעזרת השם נזכור ונחזור. נמאס לנו להגיד לכל אלה שהצביעו בעד התוכנית - אמרנו לכם! היו פה רבים וטובים שהצביעו בעד. מה לא הבנתם? שאם עוזבים את ציר פלדלפי יהיו רקטות על תל אביב? שירו קסאמים על כיסופים? מי שלא הבין שיהיו גראדים על אשקלון שיקום. אתם שותקים ואין כמעט אחד שיודה סליחה טעיתי. רק תקומו ותבקשו סליחה מהילדים, מהזקנים. תסיקו מסקנות להבא. יש שעדיין לא למדו ומנסים למכור לנו את כל האשליה של שתי מדינות לשני עמים ושמדינה אחת מהירדן עד הים הם סיפורי מעשיה - כך אומר האזרח מס' 1. הסיפור של שתי מדינות לשני עמים הוא הסיפור סבתא הכי גדול עלי אדמות. אני מציע לכולם לא לחזור על טעויות שעשינו.
"אני אוריד את הצמיד הכתום איתו אני הולך במשך שמונה שנים, כשאדע שאחרון המפונים הגיעו לבית קבע. מעל הבמה הזאת אני נשבע לעשות כל מאמץ כדי לפתור את הבעיות של המפונים. לא אוכל לעשות זאת לבדי ומקווה שהממשלה תעשה מאמץ נוסף לעזור בחודשים הקרובים. הוספנו תקציבים אבל אין דיי בכך. חסר עוד הרבה תקציב, אבל בעיקר חסר החיבוק חם של כולנו. כדי שלא נגיע לקרע בעם ולריב אחים יש צורך אמיתי לחוקק את חוק משאל העם- זה נכון, ראוי, צודק ויהודי. מי שמתנגד לכך עושה את זה משיקול פוליטי".
ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו): "היום כשאנחנו רוצים לבחון את המעשים אנחנו רואים שיש כאן עדיין מהלכים חוזרים ונשנים של דה-לגיטימציה, כפי שנעשה למפוני גוש קטיף. מי שממהר לעשות דה-לגיטימציה למתיישבים ביהודה ושומרון אינו רואה שהוא שותף למסע כולל לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל יחד עם אויביה ושונאיה".
<ח"כ עמרם מצנע (התנועה): "מצאתי לנכון להיות ביישובי עזה בתקופה הפינוי כדי להיות ביחד לדבר ולשמוע ולנסות לחוות את החוויה שעברו תושבי עזה. כל אחד מאיתנו צריך להצדיע להישג המדהים של יישובי עזה שהפכו שממה ומדבר לגן פורח. אני מסכים עם איתן כבל שממשלות ישראל בסופו של דבר הוציאו הון עתק ואילו היו מתכננים כהלכה היה אפשר להגיע למציאות אחרת לגמרי ביחס של כבוד והערכה למתפנים מרצועת עזה. אני חלוק על מה נכון למדינת ישראל ואין פה רשעים וטובים, אין פה אנטי ציונים וציונים. נלחמתי לא פחות ולא יותר מהאנשים שנמצאים כאן ואני חרד למדינת ישראל לא פחות ממי שמגדיר עצמו במחנה הלאומי. אנחנו חלוקים על איך אנחנו רוצים לראות את החברה הישראלית. בסופו של דבר אני לא מצטער לרגע אחד על זה שאנחנו לא נמצאים ברצועת עזה וכל מי שחושב שנחזור לשם ושנצליח לקיים את מדינת ישראל מבלי שנידרש פעם נוספת להחלטות טרגיות, טועה. לפעמים צריך לקטוע אבר חשוב בגוף כדי שהגוף ימשיך להתקיים. אני מציע שנזכור ונבין שההחלטות הקשות עדיין לפנינו".
ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו): "הארץ הזאת היא שלנו ורק שלנו. אנחנו נחזור לירושלים ונחזור להר הבית כי את הארץ הזאת נתן לנו הבורא וכל ניסיון להתחמק מהבשורה שלנו כאומה יוביל לחורבן. גם גירוש גוש קטיף וגירוש ימית, שאליהם התנגדתי הובילו לאסון, אבל בעיני על-אף שהתנגדתי להסכם קמפ דיוויד, הוא היה לגיטימי. ההינתקות הייתה גניבת דעת מהסוג השפל ביותר. בגוש קטיף ראינו מה קורה כשהחוק הופך למוסר. כל מי שלא הבין שישנם חוקים ומצבים שבהם אסור לציית לחוק יש לו חלק באותם טילים שנוחתים היום על תל אביב ועל סימן השאלה על עצם הלגיטימציה לקיומה של מדינת היהודים".

תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  02/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"טרגדיה לאומית שלא באה לקיצה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איך אומרים באידיש "תמשי תחרה
פי אל קביני"  |  2/07/13 20:54
2
וויתורים כואבים על מצנע
ירון זכאי 1  |  2/07/13 21:01
 
- תגובה
צנחן  |  2/07/13 22:33
3
הפשע הלאומי והנבזות היו ב:-
מיכל מירושלים  |  2/07/13 22:24
4
לעולם לא נסלח לעולם לא נשכח
יעקב יעקב   |  2/07/13 23:12
5
כל מי שלקח חלק בגירוש האכזרי
פלא יועץ  |  3/07/13 07:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את הצו עליו חתם שר האוצר    יביא לתוספת הכנסות שנתית למדינה של כ-800 מיליון שקל
עידן יוסף
הדיון בתקנות המסדירות שידורי חסות בגלי צה"ל נדחה מאחר שתוקף החוק המסמיך פקע    ברוורמן קרא להביא בהקדם חוק שמסדיר את כל פעילות התחנה ולא רק את נושא החסויות    מפקד גלי צה"ל: כמחצית מתקציב התחנה מגיע מהחסויות והיא זקוקה להן כדי להתקיים
עידן יוסף
כבר לפני שבע שנים החליטה הממשלה כי כוחות הביטחון ישלמו אגרות שימוש בתדרים. בפועל צה"ל והמשטרה אינם משלמים, ואיש אינו מפקח
עידן יוסף
יו"ר השדולה ח"כ זבולון כלפה: "מדובר בתחום שמחובר באופן ישיר לערכים של מדינת ישראל"    שר החקלאות שמיר: "אם נצליח להביא את הדורות הבאים לחקלאות, ניצחנו"
עידן יוסף
שר החינוך פירון אומר כי חצי הביצה החסרה עליה מדבר אריה דרעי נמצאת בכסף של רשת החינוך של שס בו נעשה ניוד לתקציבים עבור חינוך מיוחד ובכסף שהלך להעסקת 400 קרובי משפחה ברשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il