X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיילים ברחובות [AP]
עז מורסי לשחיטה [AP]
מפגינים ברחובות [AP]
הרגשת ניצחון באוויר [AP]
הצבא צפוי לפרסם הודעה שר ההגנה נפגש עם ראשי הצבא ועם בכירי המערכת הפוליטית דיווחים על פריסת כוחות צבא ליד נקודות מפתח ועל מעצר פעילים בכירים באחים המוסלמים
▪  ▪  ▪

בשעה 17:30 (יום ד', 3.7.13) פקע האולטימטום שהציב צבא מצרים לנשיא מוחמד מורסי להגיע להסכמה עם האופוזיציה, והצבא אמור לפרסם הצהרה לאחר שבכיריו ייפגשו עם גורמים פוליטיים ודתיים. ידיעות שונות נוקבות בשעות שונות לפרסום המתוכנן של ההודעה, ונראה שהצבא עצמו טרם החליט מתי תפורסם ומה ייאמר בה.
האשם אל-חדד, יועצו של מורסי לענייני חוץ, אמר כשעה לאחר פקיעת האולטימטום, כי הצבא מחולל הפיכה - אך לא ברור האם התכוון לתאר מצב עובדתי או להזהיר מפני משמעותה של התערבות צבאית. אל-חדד הזהיר שדם רב עלול להישפך, אם כי קודם לכן הבטיחו האחים המוסלמים לנהל מרי אזרחי בלבד אם הצבא אכן יבצע הפיכה.
כחצי שעה לאחר פקיעת הפרוטוקול הודיע מורסי בדף הפייסבוק שלו, כי הוא "נוקט בצעדים הדרושים להקמת ממשלת קואליציה". כוונתו של מורסי היא להישאר כנשיא, אך לשלב גורמי אופוזיציה בממשלה ולאחר מכן לקיים בחירות לפרלמנט. כמו-כן הוא מציע להקים ועדה שתבצע שינויים בחוקה. בכך נענה מורסי חלקית לדרישות האופוזיציה, אם כי טרם ברור האם צעדיו יספקו אותה ואת הצבא.
במקביל נפוצו שמועות שונות על מקום הימצאו של מורסי, שלא נראה בציבור מאז נאומו אמש. שמועה אחרת אומרת, כי הוא שוהה במטה המשמר הנשיאותי וייתכן שהושם תחת מעצר בית. שמועה אחרת אומרת, כי הוצא צו האוסר את יציאתו מהארץ. אחד מדובריו של מורסי הכחיש שהנשיא במעצר בית.
שר ההגנה נפגש עם פוליטיקאים
עוד נמסר על התנגשויות עם פצועים רבים בעיר דאמיית. הצבא ריכז כוחות ליד הפגנה גדולה של תומכי מורסי ב"עיר נאצר" בקהיר, בעוד מפגיני האופוזיציה בכיכר תחריר יוצרים חיץ בין נשים לגברים לנוכח ריבוי ההטרדות המיניות.
שעות אחדות לפני פקיעת האולטימטום נפגש שר ההגנה, עבד אל-פאתח א-סיסי, עם ראשי הצבא לדיון במצב הפוליטי. לישיבה זומן גם מוחמד אל-בראדעי, לשעבר מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומי שהפסיד אשתקד למורסי, שהוא כיום אחד מראשי האופוזיציה לנשיא. לצידו השתתפו בפגישה נציגים של תנועת האופוזיציה תמרוד, מפלגת החופש והצדק המזוהה עם האחים המוסלמים, האימאם הראשי של מסגד אל-אזהר בקהיר, נציגי המפלגה הסלפית השמרנית נור והאפיפיור הקופטי.
ארגוני האופוזיציה העיקריים קראו קודם לכן לצבא לשמור על חייהם של האזרחים מפני התקפות ברוטליות נוספות, ולמלא את חובתו להבטיח את יציבותה ובטחונה של מצרים מפני מי שמאיימים של שלומם של התושבים.
מוחמד בדר, דובר תנועת האופוזיציה "חזית ההצלה הלאומית" - קואליציה של רוב מתנגדי מורסי - הבהיר שהמאבק יימשך עד להתפטרותו של מורסי. לדבריו, הצבא נהנה מאמונו המלא של העם המצרי וימשיך להגן עליו תוך מניעת מלחמת אזרחים. האחים המוסלמים רמזו, שזו תהיה התוצאה אם הצבא יתערב.
"מעדיף למות בעמידה"
על-פי דיווחים קודמים, הצבא פרס כוחות מתוגברים סביב מוסדות ממשלה ומחסני נשק והכניס פעילים באחים המוסלמים למעצר בית. עוד נמסר, כי הצבא נכנס לבניין הטלוויזיה הממלכתית ולבניין הרדיו הממלכתי, וקצינים מפקחים מקרוב על השידורים. דיווח אחר מסר, כי שר הפנים, מוחמד איבראהים, הורה לעצור בכירים באחים המוסלמים בחשד להסתה לאלימות ולרצח. הבנק המרכזי של מצרים הורה לבנקים לסגור את סניפיהם ולהפסיק מוקדם מהרגיל את המסחר במטבע חוץ.
דוברו של מורסי, איימן עלי, אמר שהנשיא "מעדיף למות כשהוא עומד כמו עץ" מאשר להיזכר בהיסטוריה כמי שהרס את תקוותיהם של המצרים לדמוקרטיה. לדבריו, האל ורצונו של העם המצרי הצילו את המדינה מדיקטטורה, ומורסי לא מוכן שההיסטוריה תגנה אותו כמי שהשליך את האפשרות ליצור חיים דמוקרטיים.
עדות למבוכה במערכת הפוליטית במצרים באה כאשר התנועה המוסלמית הקיצונית אל-גאמיעה אל-איסלאמיה הודיעה, כי אינה תומכת במשאל עם שיכריע האם להקדים את הבחירות לנשיאות. ההודעה באה שעות אחדות לאחר שבכיר בתנועה מסר עמדה הפוכה לסוכנות הידיעות רויטרס.

תאריך:  03/07/2013   |   עודכן:  03/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורסי מציע ממשלת אחדות; אחד מיועציו: מתחוללת הפיכה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הערים נגד הכפרים החילונים נגד
פועה  |  3/07/13 17:35
2
מורסי חושש הצבא חושש והסלפים==
יוד יוד  |  3/07/13 18:59
3
הפיקוד העליון, פרופ'
אליוט א' כהן  |  3/07/13 19:13
4
שהמטכ"ל הנפשע לא
יעתיק אותם  |  3/07/13 19:19
5
תופעה חריגה ומבורכת במצרים
ראיס-פוטין-טיל300  |  3/07/13 19:59
6
מהפיכה ראשונה נגד איסלם ,מברוק
@ בנצי - א @  |  3/07/13 20:22
 
- מילים כדורבנון-יפה איחלתה! ל"ת
ראיס-פוטין-טיל300  |  6/07/13 09:56
7
הצנזור שיקור? ל"ת
ראיס-פוטין-טיל300  |  5/07/13 22:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים (2011)
איתמר לוין
התנועה המוסלמית הקיצונית אל-גאמעה אל-איסלאמיה, בת-ברית קרובה של מורסי, קראה לו לקיים משאל עם בשאלה האם להקדים את הבחירות לנשיאות כדרישת האופוזיציה
איציק וולף
בשעה 17:00 יפוג מועד האולטימטום שהקציב צבא מצרים לנשיא מורסי    אם לא ייענה לדרישות המפגינים להתפטר ולהכריז על בחירות חדשות - יודח    מועצה נשיאותית תנהל את ענייני מצרים עד לבחירות ותבוטל החוקה השנויה במחלוקת שהעביר מורסי
איציק וולף
הנשיא המצרי נאם בשידור חי והצהיר שלא יקבל את דרישות המפגינים לבחירות מוקדמות    "לא אקבל תכתיבים, זה בלתי מתקבל על הדעת"    צבא מצרים פרסם הודעה: הצבא מוכן למות בהגנתו על העם המצרי מפני טרוריסטים, קיצונים וטיפשים
עידן יוסף
מפלגת השלטון המצרית קוראת לתומכיה להתנגד להפיכה, ואילו האופוזיציה קוראת להישאר ברחובות    הצבא מגבש תוכנית לפיזור הפרלמנט והממשלה, לניסוח חוקה מוסכמת ולהליכה לבחירות
איתמר לוין
הצבא המצרי מאיים בהפיכה, המצב במדינה מתאים למודלים של הפיכה צבאית, למצרים יש עבר של שלטון צבאי - אבל בכלל לא בטוח שהגנרלים ימהרו לממש את האיום. גם הם מבינים, שהעם המצרי אינו מוכן להחליף דיקטטור אחד בדיקטטור אחר
רשימות נוספות
"48 שעות להענות לקריאות העם"  /  עידן יוסף
עלה לעשרה מספר ההרוגים בהפגנות  /  איציק וולף
17 מיליון מפגינים נגד מורסי  /  עידן יוסף
במילה אחת: חופש  /  אריאל י. לוין
סורי ממני, סוריה  /  אסף גבור
מפלגת החופש והצדק  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il