X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תנועת אמונה: הרבנות הראשית דורשת ארבע שנות לימוד בישיבה או בכולל כתנאי מוקדם לבחינות ההסכמה - ובכך חוסמת נשים פרוטוקול מגלה: הרב הצבאי הראשי התנגד להכשרת נשים כמשגיחות
▪  ▪  ▪
הרב פרץ. "יש סכנה" [צילום: פלאש 90]

תנועת הנשים הדתית-לאומית אמונה מבקשת מבג"ץ להורות לרבנות הראשית ולמשרד הדתית לאפשר לנשים לשמש כמשגיחות כשרות. אמונה יוצאת נגד התנאי המוקדם שקבעה הרבנות, ולפיו היא מוכנה להעמיד לבחינות הדרושות רק מי שלמד לפחות ארבע שנים בישיבה או בכולל - דהיינו: גברים בלבד.
העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אילן בומבך ויריב רונן, לאחר שבמשך שנה לא קיבלה אמונה כל תשובה על פנייתה בנושא. אשתקד הודיעה הרבנות הראשית שהיא מקימה ועדה לדיון בסוגייה, אך מאז - נטען בעתירה - לא נמסר דבר על פעילותה. עוד אומרת אמונה, כי סגן שר הדתות, הרב אלי בן-דהן, טען שהנושא נמצא רק בסמכותה של הרבנות - בעוד בפועל משרדו אחראי על התחום.
בעתירה מצוטטים עיקרי הדברים שנאמרו בנובמבר 2012 בישיבת מועצת הרבנות הראשית, שדנה בפנייתה של אמונה. התנועה ביקשה אז לאפשר ל-16 בוגרות הקורס שערכה, ואשר כלל את כל הנושאים הנלמדים בקורסים לגברים, לגשת לבחינות. הפרוטוקול מגלה, כי התנגדות באה מצידו של הרב יהודה דרעי (אחיו של אריה דרעי), ובאופן מפתיע - מצד הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, אשר חשש שגם בצה"ל יהיה צורך למנות משגיחות כשרות "ויש סכנה" בכך בשל "הלחץ הצבאי".
הרב שמואל אליהו, הרב הראשי של צפת ומי שנחשב למחמיר בענייני צניעות, הציג גם הוא עמדה מפתיעה - אך בכיוון ההפוך: "כשנכנסתי לצפת היו כמה נשים ששימשו כמשגיחות כשרות וכך זה נמשך עד היום ואני לא רואה בכך כל פגם, אבל אני לא בטוח שזה מתאים בכל מקום".
הרב הראשי, הרב יונה מצגר, פתח את הדיון בכך שדחה את הטענה בדבר בעיות צניעות תוך שהוא מציין, שבחלק ניכר מן המטבחים יש יותר עובדות מאשר עובדים. ואולם, לאחר דבריו של הרב פרץ אמר שלא הביא בחשבון את ההשלכות על צה"ל, ולכן הציע לקבוע שמשגיחות כשרות יהיו רק מעל גיל 40. "צריך לתת את הדעת למנוע מבג"ץ לכפות זאת עלינו ונתבזה לחינם", הוסיף הרב מצגר.
בומבך ורונן מסכמים: "העותרות אינן משלימות ואינן יכולות להשלים עם קצב הטיפול של הרבנות הראשית כמתואר לעיל (ובמילים בוטות יותר: סחבת מעיקה וחסרת פשר), ועם היחס העקרוני המפלה לזכויות מהותיות, ואף חוקתיות, של כלל הנשים המבקשות לשמש ולעבוד כמשגיחות כשרות".

תאריך:  03/07/2013   |   עודכן:  03/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה לבג"ץ: למנות נשים למשגיחות כשרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מכיר אישה שפוטרה בהריון
דתל"ש  |  4/07/13 07:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
נהג אגד חרדי שביקש מנוסעת ללבוש שכמייה מטעמי צניעות קיבל קנס מסיבה אחרת: כי העלה את הנוסעת מהדלת האחורית
איתמר לוין
מחשבות של דתי-לאומי אגב הבחירות לרבנות הראשית, פרשת הרב מצגר וסוגיית השוויון בנטל: מי מלבין פנים ברבים ומי נעלב ואינו עולב, מי נוקט בשיטת "דובון לא לא" ומי הם "דובוני אכפת לי", מי לא בוחל בשום טריק פוליטי ומיהו שליח ציבור אמיתי
ציפורה בראבי
בחרתי בסרטון של מיני כריות תלמה כסרטון הפרסומת הרע של השנה. גרוע גם מסרטון שס לבחירות. האם זה יעורר נשים להחרמת המוצר ואולי החרמת החברה בכלל?
עידן יוסף
אחרי סגירת תיק טניה רוזנבליט, נסגר גם תיק נעה קנטמן מסיבה טכנית    משרד התחבורה מודה לראשונה בטעות של השר והמנכ"ל: אגד פעל לפי הנהלים
איתמר לוין
התנועה הדתית-לאומית מתנגדת להצעתו של בנט, שהוגשה לממשלה, ולפיה כל חמשת חברי הוועדה יהיו גברים    דורשת מנתניהו ששני נציגי הממשלה יהיו נשים ורומזת שתעתור לבג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il