X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצחק-הלוי. "אינו סובל את המבקר"
פישר. ייצג במקביל את העירייה [צילום: יח"צ]
ראש העירייה, מאיר יצחק-הלוי, ממלא מקומו ויו"ר ועדת הביקורת הסתמכו על חוות דעת לקויה ו"מסומנת מראש" של משרד עו"ד גדעון פישר כדי לפטר את אלי הרציג ביה"ד הארצי הורה להחזירו לעבודה
▪  ▪  ▪

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי, ויו"ר ועדת הביקורת בעירייה, חיים אלעל, הביאו שלא כדין לפיטוריו של מבקר העירייה, אלי הרציג. כך קובע (30.6.13) בית הדין הארצי לעבודה, אשר הורה להשיב את הרציג לעבודתו.
הרציג מונה לתפקידו בשנת 2000, כאשר גבי קדוש כיהן כראש העירייה. בשנת 2003 הוא הגיש תלונה למשטרה נגד אלעל בטענה לעבירות שחיתות, והתיק נסגר מחוסר ראיות. בשנת 2004 נבחר יצחק-הלוי לראש העירייה ואלי לנקרי מונה לממלא מקומו. בשנת 2006 הגיש הרציג למשטרה תלונה נגד יצחק-הלוי ולנקרי; האחרון נחקר באזהרה, אך התיק נסגר מחוסר אשמה.
במאי 2010 נכנס אלעל לתפקידו כיו"ר ועדת הביקורת ובנובמבר 2010 התכנסה לראשונה ועדת הביקורת בראשותו. בסופה של הישיבה קיים אלעל דיון בלא נוכחותו של הרציג, העלה טענות כלפי טיב עבודתו וביקש למנות בודק חיצוני בנושא זה. בשל חילוקי דעות בין חברי הוועדה, הועברה הבקשה ליצחק-הלוי והוא אישר אותה.
"המטרה סומנה מראש"
לאחר שלשכת המבקרים הפנימיים דחתה את בקשתו של אלעל למנות סוקר, הוא הזמין חוות דעת ממשרדו של עו"ד גדעון פישר. בדצמבר 2010 קבע משרד פישר, כי יש תשתית לקבוע שהרציג אינו ראוי להמשיך בתפקידו. לאחר שימוע פוטר הרציג בינואר 2011. בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע דחה את תביעתו של הרציג נגד פיטוריו, אך השופט עמירם רבינוביץ קיבל את ערעורו.
רבינוביץ קובע חד-משמעית, כי לא הייתה עילה אמיתית לפיטוריו של הרציג וכי הדבר נעשה ממניעים זרים - נקמנות אישית מצידו של אלעל. הוא מכנה את התנהלותו של אלעל "מהלך כמעט קונספירטיבי", ומציין את העובדה שפישר ייצג את העירייה בסמוך למועד בו התבקש לחוות את דעתו על הרציג. רבינוביץ גם מעיר, כי יש מקום לשאול האם עורך דין הוא המתאים לבדוק את טיב עבודתו של מבקר פנימי.
עוד אומר רבינוביץ, כי לא היה מקום לכך שפישר ימליץ על הפסקת עבודתו של הרציג, שכן הוא רק התבקש להצביע על ליקויים ולא להציע דרכי פעולה. "הרושם מקריאת הדברים הוא כי המטרה סומנה מראש, ואליה מוכוונת חוות הדעת", קובע רבינוביץ. הוא עומד על כך שבמשך 11 שנות עבודתו של הרציג לא הועלו טענות נגדו, והעירייה היא שבחרה שלא לדון בדוחותיו.
"באופן ברור, בהיר והחלטי"
רבינוביץ ממשיך ומפרט את השיקולים הזרים שהיו לשלושת המעורבים בהחלטה: "המניע שהוביל את מהלכו של מר אלעל להזמנת חוות הדעת היו 'חטאי העבר' של המבקר כלפיו והרצון להתנקם בו... ראש העיר אף הוא התבטא בעבר, כי אינו סובל את המבקר, וכי הוא מעוניין בסיום עבודתו. כאמור, גם מר לנקרי לא שכח למבקר את הגשת כתב האישום ממנו זוכה... ומר לנקרי העיד כי לא סלח לעולם למבקר על התנהלותו זו".
רבינוביץ מסכם: "חוות הדעת הייתה בבחינת עלה תאנה להסתיר את המניעים האמיתיים ליוזמה לפיטורי המבקר". לדבריו, כל השלושה - יצחק-הלוי, לנקרי ואלעל - היו צריכים להדיר את עצמם מכל טיפול בענייניו של הרציג. משלא עשו זאת, יש להתעלם מחוות דעתו של פישר.
בבואו לדון בסעד הראוי אומר רבינוביץ: "הדרך הנכונה להגן על מעמדם של מבקרי הרשויות המקומיות מפני פיטורים הנובעים מפעולותיהם כמבקרים, היא החלטה, שבמקרים מעין אלה, ישמיע בית הדין את קולו באופן ברור בהיר והחלטי ויורה על אכיפתם של יחסי עובד-מעביד. לא נעלמה מעינינו מערכת היחסים המתוחה בין כל הנפשות הפועלות, אך סבורים אנו כי נמעל בתפקידנו, אם לא נצווה בנסיבות הקיימות על אכיפת יחסי העבודה". עוד נקבע, כי על עיריית אילת לשלם להרציג את השכר שהיה מקבל בתקופה שמאז סיום עבודתו.
השופטות ורדה וירט-ליבנה ולאה גליקסמן הצטרפו לפסק דינו של רבינוביץ, שגם חייב את העירייה ושלושת בכיריה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את הרציג ייצגו עוה"ד סיגל פעיל וזוהר גיפס, ואת עיריית אילת - עוה"ד דני אליגון והילה ונטורה.

תאריך:  04/07/2013   |   עודכן:  04/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקר עיריית אילת פוטר מתוך נקמנות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ואני דווקא חשבתי שהוא נחמד ...
אילתי לשעבר  |  4/07/13 16:23
 
- אולי - קערת השלטון..משנה אופי. ל"ת
ללשעבר  |  4/07/13 18:34
2
ואני דווקא חשבתי שהוא נחמד ...
אילתי לשעבר  |  4/07/13 17:35
3
ומה אומר שר הפנים ? ! ל"ת
לשאול  |  4/07/13 17:40
4
משרד הפנים נגד מבקר הפנים !
הצביעות  |  4/07/13 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
פסיקת בית המשפט העליון המחייב לסגור חנויות נוחות בשבת בתל אביב    גורם בעירייה: אין שום כוונה להתחיל לשלוח פקחים לסופרים שפועלים בשבת
איתמר לוין
בכתב ההגנה בעקבות תביעת אורי אהד טוען העיתון, כי כל הפרסומים על חובותיו היו אמת וכי הסתבכותו הכספית מעמידה בספק את יכולתו לנהל עיר    מגלה: משכורתו של אהד עוקלה לבקשת אחד מנושיו
איתמר לוין
העירייה הגישה כתב אישום על פיצול דירות מבלי לקבל כנדרש את אישור נציגו של היועץ המשפטי לממשלה - ולאחר מכן טענה שניתן לה אישור כזה, בעוד בפועל קיבלה אותו רק לאחר הדיון
עופר וולפסון
ביקשה לקנוס ב-245 שקלים משליכי פסולת למחזור, שלא לפח המיועד למחזור    ועדת החוקה שפסלה הבקשה קוראת לשר האוצר לבטל את סמכויות הגביה המיוחדות שניתנו לרשויות ע"פ פקודת מס הכנסה
איציק וולף
ראש עיריית חדרה נעצר יחד עם אחיו ועם 12 מקורבים נוספים    חשודים בעבירות של מרמה, הלבנת הון ושוחד    המעצרים בוצעו בתום חקירה סמויה שארכה חודשים ארוכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il