X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל ההשקעות גנב עשרות מיליוני שקלים בשיטת הפירמידה והותיר חלק מקורבנותיו חסרי כל גורפינקל: יש להרתיע את ציבור הרמאים ולהבהיר שעבירות כאלו ייתקלו בענישה חמורה ומכאיבה
▪  ▪  ▪
מזרחי. וילה ומכוניות יוקרה [צילום: פלאש 90]

מנהל ההשקעות לשעבר ערן מזרחי, אשר קיבל במירמה 57 מיליון שקל מלקוחותיו, נדון (יום ה', 4.7.13) ל-12 שנות מאסר בפועל. כך קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל.
מזרחי פעל בשיטת הפירמידה ("תרמית פונזי"), כאשר השתמש בכספים של לקוחות מאוחרים כדי לשלם ללקוחות מוקדמים. משנת 2007 קיבל מזרחי בצורה זו 57 מיליון שקל, מתוכם החזיר 20 מיליון שקל. הוא רימה עשרות של לקוחות, בהם בני משפחה וידידים. מזרחי הודה והורשע ב-84 עבירות של גניבה בידי מורשה, 101 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של שימוש במסמך מזויף ועבירות רבות של הלבנת הון.
המדינה טענה, כי מזרחי ביצע את העבירות כדי להעשיר את עצמו והצביעה על רמת החיים הגבוהה בה חי. בין היתר היו בבעלות מזרחי וילה בסביון ומכוניות יוקרה, והוא בילה חודשים רבים בחופשות בחו"ל. מזרחי טען, כי לא היה מסוגל להודות שבפועל אינו מנהל השקעות מוצלח כפי שהציג את עצמו. עוד טען, כי רמת חייו הגבוהה הייתה העמדת פנים כדי לשמר את תדמיתו, וכי ביצע את הגניבות בניסיון להחזיר כספים ללקוחות קודמים.
גורפינקל אומר, כי יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני זה של מזרחי. "מדובר במירמה רבת היקף ומרובת שנים. מדובר בסכומי עתק שהנאשם קיבל מנפגעים שונים, תוך ידיעה שחלקם מוסר לו את כספם האחרון. חלק מהכספים נועדו לעת זיקנה ולעת צרה, חלק מהכספים נוצרו כתוצאה ממכירת דירות כאשר הנפגעים התפתו להשקיע אצל הנאשם. מטרת גזר הדין היא להרתיע את ציבור הרמאים למינו ולהבהיר לו כי העבירות של מירמה וגניבה מסוג של הונאת לקוחות תוך פיתויים להשקיע כספים והבטחה להשקיעם, לא יעברו לסדר היום והגמול בגין זאת יהיה בצורת ענישה חמורה ומכאיבה".
גורפינקל גם גזר על מזרחי קנס של 300,000 שקל או תשעה חודשי מאסר. הוא ציין, כי סכום הקנס נמוך יחסית משום שמזרחי מצוי בפשיטת רגל ואין להטיל קנס שמראש ברור שלא יוכל לעמוד בו. מזרחי גם חויב לפצות את קורבנותיו בגובה סכומי הגניבה, אך לא יותר מ-285,000 שקל - הסכום המירבי שמוסמך ביהמ"ש לפסוק. המדינה יוצגה בידי עוה"ד יוחאי בן-שמואל ויוסי אלון, ומזרחי - בידי עוה"ד מיכה פטמן ומנחם רובינשטיין.

להבהיר לציבור התמים

בפיו של השופט צבי גורפינקל מסר כללי חשוב: תיק ערן מזרחי צריך "להבהיר לציבור התמים, כי אין השקעות מהירות המניבות רווח מהיר, ללא סיכון בצידן. מוטב לוותר על אחוזי ריבית גבוהים שספק אם ישולמו, מאשר לסכן כספים של משקיעים שנועדו לעת צרה".

תאריך:  04/07/2013   |   עודכן:  04/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
12 שנות מאסר בפועל לערן מזרחי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב דופקים את המזרחיים? ל"ת
השד העדתי  |  4/07/13 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נבנו תוך התחמקות מתשלום מיליוני שקלים למס הכנסה    העבירות בוצעו על-ידי שלישיית אחים משועפאט שהשתלטו על קרקעות במשך שנים
יפעת גדות
מכון הסרטן John Wayne בארה"ב יממן לראשונה ניסוי בטיפול בגידולים סרטניים באמצעות מערכת של חברת אייסקיור    טיפול בהקפאה בגידולים שפירים
עופר וולפסון
מנהלי קופות החולים לוועדת הכספים על הסדר ההתחשבנות הכספית במערכת הבריאות: "יפגע ויצמצם את הרפואה בקהילה"    ועדת הכספים שוקלת להקים צוות מגשר אד-הוק כדי להביא את ראשי הקופות וראשי בתיה"ח להסכמות על הנוסחה, הצפויה להיות מאושרת במסגרת חוק ההסדרים
חן מענית
רמי אונגר תובע את מיכאל לוי ובנו    אונגר, שהצטייד בעוה"ד דורי קלגסבלד ורם כספי, מתאר פרשה שכאילו לקוחה מסרט ריגול הוליוודי    "הם פרצו למחשבים שלי, גנבו מידע וגרמו לי נזקים"    סמל"ת: "טענות חסרות שחר"
מיטשל א' לוין
מבצע ישראלי מזהיר לשחרור 103 חטופים באוגנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il