X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר 15 שנות מאבק אלים-בחלקו, ממשיכים הרב כהנמן והרב מרקוביץ להתקוטט בבתי המשפט - והשופטת שבח אומרת שאינם נוהגים במידתו של אהרון הכהן
▪  ▪  ▪
ישיבת פוניבז'. שני פלגים באותו מבנה [צילום: פלאש 90]

"בעלי הדין הינם גדולים בתורה אך אינם נוהגים זה לזה בכבוד, ולא נתברכו במידותיו של אהרון הכהן שאהב שלום ורדף שלום". כך אומרת (יום א', 7.7.13) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, על ראשי הניצים בישיבת פוניבז' - הרב אליעזר כהנמן והרב שמואל מרקוביץ.
הרב כהנמן הוא נכדו של מייסד הישיבה, הרב יוסף כהנמן, ובנו של מי שעמד בראשה, הרב אברהם כהנמן. הרב מרקוביץ הוא חתנו של הרב אברהם וגיסו של הרב אליעזר. השניים מנהלים מזה 15 שנה מאבק קשה, שהגיע עד כדי אלימות, על השליטה בישיבה שהתפלגה לשני מחנות המתנהלים באותו מתחם. במסגרת זו מונו בסוף שנות ה-90 שלושה בוררים: הרב פנחס שרייבר בידי הרב כהנמן, הרב מאיר הייזלר בידי הרב מרקוביץ והרב חיים צימבליסט כיו"ר מוסכם.
פסק הבוררות ניתן בשנת 2000 ולאחריו ניתנו מספר הבהרות, האחרונה שבהן - בשנת 2005. שני הצדדים ביקשו לאשר את החלק בפסק הנוח להם ולבטל את החלק האחר, אך עד היום לא אושר פסק הבוררות. לדעת שבח, "עולה הרושם, כי הצדדים אינם מעוניינים כלל בהכרעה בסוגייה זו". הרב שרייבר התפטר בשנת 2006 והלך לעולמו בשנת 2009, אך הרב כהנמן לא מינה בורר אחר מטעמו.
הסכסוך בין המחנות מעסיק את כל הערכאות מזה למעלה מעשור, וכעת ביקש הרב כהנמן לפסול את הבוררים. הרב כהנמן טען, כי מקבץ של החלטות שקיבלו הבוררים מלמד על חד-צדדיותם. עוד טען, כי הרב מרקוביץ והרב צימבליסט נפגשו ביחידות, דבר המעיד גם הוא על נטייתו של הרב צימבליסט.
שבח דחתה את הבקשה. היא אומרת, שההחלטות אליהן מתייחס הרב כהנמן ניתנו בשנים 2005-2000, אך הוא העלה את טענותיו נגדן רק בשנת 2013. עוד היא מציינת, כי מדובר בהחלטות בנושאים יום-יומיים הנוגעים לניהול הישיבה, ואין בהן כדי להעיד על חד-צדדיות של הבוררים.
הפגישה בין הרב מרקוביץ לרב צימבליסט התקיימה, צולמה ופורסמה בחצר ביתו של הרב שלום יוסף אלישיב באפריל 2011. הרב כהנמן טען, כי אין ספק שהשניים שוחחו על האפשרות למנות את השופט בדימוס יעקב טירקל כבורר. הרב צימבליסט השיב, כי מדובר היה במפגש אקראי לאחר ששניהם הגיעו בנפרד לבקר את הרב אלישיב בחול המועד פסח, וכי לא שוחחו על ענייני הבוררות.
שבח אומרת שחשדו של הרב כהנמן הוא ספקולציה בלבד, ומוסיפה שהוא המתין 20 חודשים עד שהעלה את דבר קיומה של הפגישה כעילה לפסילת הרב צימבליסט. עוד אומרת שבח, כי כאשר מדובר בבוררות הנמשכת שנים ארוכות, לא ניתן לדרוש שהשניים יתעלמו זה מזה כאשר הם נפגשים באקראי. אם היה מדובר במפגש אסור - היא מוסיפה - הוא היה מתקיים בחדרי חדרים ולא בפרהסיה.
שבח הורתה לרב כהנמן להודיע בתוך 15 יום האם הוא מעוניין להמשיך בבוררות בתביעות שטרם התבררו, ואם כן - עליו למנות בתוך 15 יום נוספים בורר חילופי מטעמו. אם לא יעשה זאת, יכהנו הרב צימבליסט והרב הייזלר לבדם והחלטותיהם יחייבו את שני הצדדים. אם הרב כהנמן אינו מעוניין בהמשך הבוררות, הוסיפה שבח, הוא ימנה בורר חילופי בתוך 30 יום מהמועד בו ישנה את דעתו. הרב כהנמן יוצג בידי עו"ד רון ברקמן, והרב מרקוביץ - בידי עוה"ד צבי אגמון ומרדכי בייץ.

תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  09/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הניצים בפוניבז' לא רוצים בסיום הסכסוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכבוד
משה בן אבו  |  9/07/13 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
היו סבלניים
איציק וולף
איש המוסד בן זיגייר שהיה כלוא באגף 15 בכלא איילון אינו האסיר היחיד שנכלא בחשאי בישראל    בית המשפט התיר לפרסום כי באגף 13 כלוא אסיר נוסף שזהותו לא ידועה    מדובר ככל הנראה בישראלי שעבד בגוף ביטחוני
עידן יוסף
שעון הקיץ יוארך עד סוף חודש אוקטובר    שר הפנים: "עם ישראל יכול לחייך, כי יותר אור, זה יותר שמחה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסנטר הגרמני סגר לעונה הקרובה בלוס אנג'לס
עידן יוסף
שרת הספורט לא מסמפטת את עיתונאי הארץ, משה בוקר, שלטענתה משתלח בה במגמתיות    14 פעמים היא דרשה ממנו לא להפריע לה ולבסוף הורתה על סילוקו ממסיבת העיתונאים של ועדת זליכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il