X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נערים המהגרים עם משפחותיהם מישראל עשויים למצוא עצמם בסבך מערכת המשפט הצבאית ולהסתכן בכתם של רישום פלילי הנובע מאי-התייצבות לשירות ביטחון, אם לא יסדירו כהלכה ובזמן את מעמדם
▪  ▪  ▪
המהגרים לקנדה חייבים בשירות צבאי [צילום: פלאש 90]

ע' אשר היגר עם משפחתו לקנדה בהיותו כבן 15, הגיע לאחרונה לחופשה בישראל לרגל חתונה של בן משפחה וגילה כי הוא צפוי להיעצר בנתב"ג מטעם צה"ל, בעוון השתמטות משירות ביטחון. למרות שמעמדו הוסדר עם הגירת הוריו ולמרות שבביקוריו בקונסוליה הישראלית בקנדה לא נאמר לו דבר על כך שהוא חייב בשירות צבאי, נמסר לצעיר, לאחר שנחת בארץ, כי הוא נחשב משתמט משירות צבאי וכי עליו להתייצב בלשכת הגיוס לצורך העמדה לדין וגיוס לצה"ל.
באת-כוחו של הצעיר, עו"ד דנה נוף, פנתה בדחיפות לרשויות הגיוס במטרה להסדיר את מעמדו ולאפשר לו להשתתף בשמחה המשפחתית מבלי שיידרש לעמוד לדין. מפקד מיטב (בקו"ם לשעבר) נענה לבקשתה והשיב לצעיר את מעמדו כ"בן מהגרים" רטרואקטיבית מיום עזיבתו את הארץ וכן העניק לו פטור משירות ביטחון לאור גילו (26).
מקרה נוסף, אשר חייב התערבות משפטית למען "בן מהגרים" ישראלי היה עניינו של סטודנט לרפואה כבן 24, אשר היגר עם משפחתו לאוסטרליה כשהיה בן 17 שנים. ניסיונות ההורים להסדיר את מעמדו בקונסוליה הישראלית עלו בתוהו, ולפיכך, הדיר הצעיר את רגליו מהארץ פן ייעצר ולא הצטרף לביקורים המשפחתיים בארץ.
בעקבות פנייתה של עו"ד נוף החליט מפקד מיטב לבטל את מעמדו של הצעיר כ"שוהה בחו"ל ללא אישור" ולהעניק לו את המעמד הנכסף "בן מהגרים", המורשה לבקר בארץ למשך 120 יום מדי שנה בלא שיידרש לשרת בצה"ל.
עו"ד נוף ציינה, כי רבים המקרים שבהם צעירים המהגרים מהארץ בגיל 16, לומדים במוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל ובונים שם את חייהם עם בני משפחתם ולעיתים אף מספיקים להקים משפחה משלהם, נעצרים בביקור בישראל ולהפתעתם הרבה, מוצאים עצמם לכודים בסבך מערכת המשפט הצבאית ועלולים להסתכן בכתם של רישום פלילי הנובע מאי-התייצבות לשירות ביטחון. עו"ד נוף הדגישה, כי רצוי, מבחינתם, להסדיר את מעמדם עוד בטרם הגיעם ארצה ובכך להימנע מהסתבכויות מיותרות.

פורסם במקור: שלום טורונטו
תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  09/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך מקנדה לישראל כמעט הובילה לכלא צבאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רבין: אני הייתי הקרציה בנושא היטל ההשבחה בהולילנד, כל יום עברתי בין הפקידים    "בשיא של גלגול הצ'קים פרטתי עבור דכנר בצ'יינג'ים 700,000 שקל ביום"
איציק וולף
יו"ר מרצ מאשימה את השר לביטחון פנים במסירת מידע כוזב לחברי הכנסת כשטען לפני מספר חודשים שבישראל אין אסירים עלומים מלבד בן זיגייר    תדרוש לקיים דיון דחוף במליאה
איתמר לוין
"השיטה שלו הייתה לקחת גרעין של אמת ולבנות סביבו סיפור. כך הציג תרומה לישיבה כשוחד ללופוליאנסקי וכך הציג תרומה למוסדות בית מלכה כשוחד"
איציק וולף
עדלי מנסור פרסם צו נשיאותי שלפיו בתוך ארבעה חודשים תנוסח חוקה חדשה    לאחר אישורה יתקיימו בחירות לפרלמנט    לאחר כינוס הפרלמנט יבחרו המצרים נשיא חדש
איתמר לוין
משרד הדתות הפיץ תזכיר חוק לאיחוד מועצות דתיות ביישובים קטנים הסמוכים זה לזה    צפויה התנגדות מצד מי שהאיחודים יגרמו לו לאובדן שליטה על משרות, מנגנונים וכספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il