X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אני מוחל היום לשמואל על הכל, אני מתגעגע אליו. אבל על מה שהוא עשה להם - אני לא יכול למחול" רוזן: אתה לא יכול לומר עם מי נפגשת בנושא תעשיות מלח
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי ושמחיוף. "אחד הדברים הכי קשים לי" [צילום: פלאש 90]

בנוגע לטענתו של שמואל דכנר לפיה העניק לאורי לופוליאנסקי 120,000 שקל כשוחד ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים (מרס 2003), אומר מאיר רבין, כי הדבר לא היה ולא נברא. לדבריו (יום ג', 9.7.13), הוא אשר סיפר לדכנר על כוונתו של לופוליאנסקי להתמודד על ראשות העיר, ונראה שדכנר ביקש להעצים את סיפורו ולכן הוסיף סיפור על שוחד אישי לתרומות הלגיטימיות שהעניק ליד שרה לאורך השנים.
רבין התבקש להתייחס למכתב ששלח לו דכנר, לפיו הסדיר עם לופוליאנסקי שדודו אמסלם יועמד לדין משמעתי ויינזף, והעיר ש"שילם מספיק ללופוליאנסקי" תמורת כך. אמסלם היה ראש אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) ובעל חשיבות ליזמי הולילנד. רבין טען, כי מדובר במסמך מזויף שאינו נושא תאריך, שוודאי נכתב רק בשנת 2010. "אני יושב עם שמואל כל בוקר. הוא צריך לכתוב לי פתק ועוד לשמור אותו?", תהה.
לגבי אלי שמחיוף אמר רבין, כי הוא ביקש מסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר לפרוט עבורו צ'קים ב-20,000 דולר. מדובר היה בצ'קים שקיבל רבין מקופת גמילות חסדים כדי לסייע לדכנר, טען. "אחד הדברים שהכי קשים לי זה לראות את אלי יושב כאן בגלל שהוא עזר לי", אמר. "בשבילכם הוא סגן ראש עיריית ירושלים, בשבילי הוא חבר אישי. גם אם הוא היה שר הביטחון הייתי מבקש ממנו". רבין הדגיש, כי לא היה שום שוחד לשמחיוף, וכי דכנר נתן מתנה של 5,000 שקל לחתונת בנו - סכום רגיל מבחינתו. "הוא היה האבא של הלארג'ים בעולם", הוסיף.
"הם בנו סיפור על אפרתי"
רבין עבר לדבר על יעקב אפרתי, דודו מצד אמו. "אני אוהב אותו ואני מקווה שלמרות הכל הוא אוהב אותי", אמר. "אני מוחל היום לשמואל על הכל, אני מתגעגע אליו. אבל על מה שהוא עשה להם - אני לא יכול למחול. שמואל ידע שאפרתי בשבילי הוא קודש הקודשים.
"אני משער שהוא סיפר לעורכי הדין שלו על הכבוד שאני רוחש לאפרתי. שמואל עניין אותם כקליפת השום; מבחינתם הוא רק אמצעי להרוויח כסף, כאשר מבחינתי הוא בשר מבשרי. במסגרת התוכנית שלהם איך לסחוט את צ'רני ואיך לצרף אותי למעגל שלהם, הם בנו סיפור על אפרתי. לא נתתי לאפרתי כלום, לא היה עולה על דעתי". בנקודה זו נכנס לאולם הרב פנחס רבין, בנו נחנק מדמעות והסביר: "קשה לי, כי אבא שלי הוא אב בית דין והוא נחקר פעמיים בגלל דכנר".
רבין אמר, כי לא התקרב לבניין המינהל לאחר שפורסמה בשנת 2002 כתבה לפיה הוא "מנהל את יומנו של אפרתי", ומאז נפגשו בעיקר בנסיבות משפחתיות. "היינו מדברים על כל הנושאים שבעולם והייתי מתייעץ איתו בתחום הנדל"ן, כי הייתי לומד ממנו. הייתי שומע ממנו מידע, הוא לא ידע במה אני מתעסק ספציפית. הייתי מעבד את זה בראש ויודע איך להתקדם. לא דיברתי איתו על נושאים שקשורים לדכנר, כי דכנר העסיק אז את עו"ד שלום זינגר שהוא חבר ותיק של אפרתי והשתתף בכל הישיבות במינהל בנושא הזרע".
לדברי רבין, עו"ד יגאל ארנון אמר לדכנר "אני עייף ואני שבע" בהתייחסו לטיפול בהרשאה לתכנון לבניית מגורים בשטח חוות שלם, ולכן הטיפול עבר לדכנר ולזינגר. הוא אמר, כי איש בחברת הזרע לא ידע על קרבתו המשפחתית לאפרתי, הוא מעולם לא התבקש לגייס את עזרתו של אפרתי והוא לא היה מעורב בצורה כלשהי בטיפול בחוות שלם.
הדוד שהיה ראש מטה הבחירות
בנוגע להפשרת קרקעות תעשיות מלח אמר רבין, כי משימתו הייתה להביא לכך שמועצת המינהל תאשר אותה. "אפשר לקרוא לזה לובינג, אפשר לקרוא לזה מאכער; בשבילי זו הייתה פרנסה". דכנר ביקש לקבל 5% מהקרקעות שיופשרו ומקדמה של 200,000 דולר, דני דנקנר סירב ורבין סיכם עימו שהתשלום ייקבע בסופו של התהליך. דכנר ורבין נטלו על עצמם לשכנע את נציגי משרדי השיכון, האוצר והחקלאות.
באותה עת היה רו"ח שלומי בן-עמרה, דודו של רבין, ראש מטה הבחירות של סילבן שלום שהיה אז שר האוצר. הוא נשכר בידי רבין ודכנר, והופקד על הקשר עם משרד האוצר, ובמידת הצורך - עם אנשי ליכוד. אפרתי לא היה אז בתמונה, שכן המינהל תמך בהפשרת הקרקעות, המשיך רבין.
לאחר שנתיים אושרה העסקה בידי מועצת המינהל ונחתמה בידי בנימין נתניהו, שהיה אז שר האוצר. בתמורה שילם דנקנר 250,000 דולר וסוכם שישלם עוד 100,000 דולר. כאשר התעכב התשלום הנוסף, טען רבין, איים דכנר שהוא יקבור את דנקנר אם לא ישלם בו ביום. "מאותו רגע דני אומר לי: אני כמו ערבי, את השם של שמואל אני לא רוצה לשמוע בחיים. בגלל זה הפסדנו את העבודה על שינוי הייעוד, הכל בגלל העצבים של שמואל". לדברי רבין, הוא לא קיבל דבר מאותו סכום אלא רק העלאה במשכורתו.
בהמשך הדיון ביקש השופט דוד רוזן מרבין למנות עם מי נפגש בנוגע לתעשיות מלח. "אתה לא יכול למנות שמות על כף יד אחת", הטיח בו רוזן. רבין ציין שלושה שמות בלבד. יומניו של דנקנר מלמדים, כי הוא נפגש עם רבין קרוב ל-100 פעם בתוך 3.5 שנים, ולדברי דנקנר היו עוד מאות שיחות טלפון ביניהם. סניגורו של דנקנר, עו"ד טל שפירא, טען שהתנהלות פומבית זו אינה עולה בקנה אחד עם מעשי שוחד. רבין אישר, כי בין היתר תיאם לדנקנר פגישות עם ח"כ אמנון כהן (כיום יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה) ועם השר לשעבר נסים דהן.
עוד אמר רבין, כי הקשר בין דכנר לאורי שטרית לא נוצר באמצעות אהוד אולמרט, אלא בפגישה אקראית בחצר בניין עיריית ירושלים. רבין שמע שם שאחיו של שטרית התאבד ושמגייסים כסף לסיוע למשפחה, פנה לדכנר והלה הסכים לסייע.

תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  09/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון כהן  אמנון כהן  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יגאל ארנון /  Arnon Yigal"  יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  נסים דהן  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבין: לא היה שוחד ללופוליאנסקי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה ,לכל הרוחות ,רוצים מחבורת
הנוכלים הזאת??  |  9/07/13 13:54
2
רבין
שלומי האירני  |  9/07/13 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
רבין: אני הייתי הקרציה בנושא היטל ההשבחה בהולילנד, כל יום עברתי בין הפקידים    "בשיא של גלגול הצ'קים פרטתי עבור דכנר בצ'יינג'ים 700,000 שקל ביום"
איתמר לוין
"השיטה שלו הייתה לקחת גרעין של אמת ולבנות סביבו סיפור. כך הציג תרומה לישיבה כשוחד ללופוליאנסקי וכך הציג תרומה למוסדות בית מלכה כשוחד"
איתמר לוין
דכנר טען שהיה מדובר בכסות לשוחד    גלאון: מדובר בעבודות נוספות שמעבר להסכם עם דכנר    רוזן: לא תשכנעו אותי שהמפקח מטעם בנק לאומי היה צריך לבדוק את התשלומים לדכנר
איתמר לוין
מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר: אם הייתי חושב שמשהו פסול בתשלום בו הזכיר דכנר "צדדים שלישיים" - לא הייתי משאיר את הנייר גלוי לעיני כל    רוזן: אתה בורח מההסכם איתו בנוגע לתב"ע ו'; גלאון: הסכמתי בגלל שכך שותפי רצו
איתמר לוין
מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר אומר שהתשלום לדכנר תמורת טיפולו בפרויקט הולילנד היה סביר בהחלט    הסניגורית יעל גרוסמן: יש לשים לב לכך שהמפקח מטעם בנק לאומי אישר כל תשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il