X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הפנים בוועדת הפנים: "נהיה חייבים לתת מענה למימון אבטחת ראשי רשויות. המדינה צריכה לתת את הסיוע וצריכים להגיע להסכמה בעניין בטרם יאושר התקציב" על הבחירות הממוחשבות: "אנחנו ב-2013 ובהחלט צריך לשקול את הדבר" סך תקציב המשרד ב-2013: 5.16 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
סער. שינוי שיטת הבחירות [צילום: פלאש 90]

בחירות אלקטרוניות - גם בישראל (אולי). בדיון על תקציב משרד הפנים לשנים 2014-2013, הודיע (יום ג', 9.7.13) שר הפנים, גדעון סער (הליכוד-ביתנו), כי משרדו יבחן את האפשרות ליישם בחירות אלקטרוניות בישראל, הן בבחירות הכלליות והן בבחירות לרשויות המקומיות, לא כולל אלה שיתקיימו בעוד שלושה חודשים.
השר הציג את עיקרי תוכניות משרדו והציב בראש סדר העדיפויות את חיזוק האיתנות הפיננסית של הרשויות המקומיות "על-מנת לצמצם את מספר הרשויות הזקוקות לקביים הממשלתיות בדמות מענקי האיזון".
השר סער פתח באמירה כללית לגבי תקציב משרדו והתקציבים הקשורים לרשויות המקומיות: "הרבה מאוד גזירות שנקבעו מלכתחילה למשרד הפנים ובמיוחד בתקציבי האיזון לרשויות המקומיות הוסרו. עם התקציבים שנקבעו, יכולים להתמודד עם המשימות המונחות לפתחנו. המטרה להביא את הרשויות המקומיות לאיזון תקציבי, גם ללא הקביים של התמיכה הממשלתית. מעבר לתקציבי האיזון, נהיה חייבים לתת מענה למימון אבטחת ראשי רשויות. המדינה צריכה לתת את הסיוע וצריכים להגיע להסכמה בעניין בטרם יאושר התקציב".
סער ציין שהמגמה, מזה מספר שנים, היא לצמצם את מספר הוועדות הממונות (ועדות קרואות) מ-22 ב-2009 לארבע ב-2013. "זו נגזרת של המגמה לחזק את האיתנות הפיננסית של הרשויות".
כאמור, במענה לשאלות ח"כים, הודיע סער, כי בכוונתו לבחון באמצעות מטה המשרד את ההיתכנות של קיום בחירות אלקטרונית הן לשלטון המרכזי והן לרשויות המקומיות. "אנחנו ב-2013 ובהחלט צריך לשקול את הדבר". על השימוש שבכוונתו לעשות ברזרבת השר, הודיע שהוא "פועל בממלכתיות. בכוונתי לעשות שימוש נכון ברזרבה. אינני חושב שצריך לבטל אותה. הדבר הקל ביותר לשר זה לוותר על שיקול הדעת ולהסתתר מאחורי קריטריונים בחלוקת תמיכות". על דרישת ח"כים לתקצוב דיפרנציאלי של רשויות מקומיות אמר: "אני תומך בכך רק אם המדינה תגדיר סל חינוך מינימלי לתלמיד, על-מנת שרשויות שישופו בתקציבים נמוכים יחסית, לא יפילו את זה על סל החינוך וכן לגבי סל השירותים לתושבים". השר הגיב גם לטענה, שיש להקפיא תוכניות בינוי במרכז הארץ: "הימנעות ממתן מענה למגורים במרכז הארץ לא תמנע ביקוש במרכז הארץ. צריך למצוא איזונים ואותם אנחנו מחפשים".
73% מהתקציב - לרשויות המקומיות
מנהל מינהל השלטון המקומי, מרדכי כהן, אמר בדיון שהסיכום התקציבי לגבי מענקי האיזון עומד על 2.8 מיליארד שקל לכל אחת מהשנים 2013 ו-2014, חרף הכוונה להפחיתו ב-400 מיליון בכל שנה. הוא אמר כי תקציבי האיזון נועדו להשלים את ההכנסות העצמיות של הרשויות המקומיות על-מנת שהן תוכלנה לספק לתושביהן רמת שירותים נורמטיבית. "תקציב האיזון לא תוקצב מעולם על-פי המודל וב-2013 קיים חוסר של 220 מיליון שקל", הוא ציין.
תקציב משרד הפנים לשנת 2013 יעמוד על 5.16 מיליארד שקל. תקציב המשרד לשנת 2014 יהיה נמוך ב-300 מיליון שקל ויעמוד על 4.617 מיליארד שקל. הפער נובע מהצורך לתקצב את הבחירות ברשויות המקומיות בסוף 2013.
סעיף רשויות מקומיות יעמוד על 3.49 מיליארד שקל ב-2013, שהם 73% מסך תקציב המשרד, תקציב רשות האוכלוסין יסתכם ב-607 מלש"ח, מינהל התכנון - 127 מלש"ח, בחירות מוניציפליות - 336 מלש"ח, שמחולקים באופן הבא: 271 מלש"ח למימון מפלגות, 63.8 מלש"ח לכוח אדם ושונות, 45.4 מלש"ח לשכר מזכירי קלפיות ו-34.4 מלש"ח לפעולות ורכישות לבחירות. לתוכניות הבראה ברשויות המקומיות מוקצים 259 מלש"ח ואילו למענקי פיתוח 280 מלש"ח. סעיפים תקציביים קטנים יותר: 107 מלש"ח להנהלת המשרד, 9.5 מלש"ח לרשות למאגר הביומטרי ו-21.12 מלש"ח ליחידה הארצית לפיקוח על הבנייה.
גלאון: "לבחון ביטול רזרבת השר"
ח"כ זהבה גלאון (מרצ) דרשה לבחון את ביטול רזרבת השר בטענה, ש"השר הקודם חילק ב-2012 כ-24% מתקציב רזרבת השר לרשויות המבוססות ו-13% ליישובי יהודה ושומרון. מבקר המדינה ביקר את אופן החלוקה, חרף החופש שיש בעניין לשר. כשיש כזה שיקול דעת לשר ללא קריטריונים ברורים; זה מאפשר פתח מאוד בעייתי, במיוחד כשהשר הקודם חילק לרשויות חזקות באשכולות 6-10. יש לקבוע קריטריונים שקופים לחלוקת התקציב", אמרה.
ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד-ביתנו) קרא תיגר על ההסכם בין האוצר לרשויות המקומיות שמשרד הפנים הסתייג ממנו ושבו "רשויות חזקות התנדבו לסייע לרשויות חלשות, אך הדבר נעשה על חשבון התושבים".
ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר כי "כאזרח, קשה לי מאוד עם רשימת החשודים הרבים בקרב ראשי רשויות וגם עם התרחבות תופעת האיומים על ראשי רשויות. ייתכן שצריך לבדוק את נהלי משרד הפנים, כיצד כל-כך הרבה ראשי רשויות מגיעים למצב של חשדות לפלילים".
ח"כ גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו): "קיימת ריכוזיות יתר במשרד בנושא התכנון בענף הבנייה. כל מערכות התכנון מרוכזות בוועדות הבנייה. יש לבצע רפורמה מקיפה ולבזר את הסמכויות. עיר כמו מודיעין בארה"ב תיבנה בשנה ואילו בארץ בשנים רבות. זו הבעיה הכי בוערת איתה צריכים להתמודד".

תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  09/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב (ולדימיר)  ניישטדט  זבולון כלפה  זהבה גלאון  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נירה גולן ושות', משרד עורכי דין  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עופר עיני  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראובן ריבלין  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office  תמר אביסירה  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סער: ייבחן קיום בחירות אלקטרוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
אריה אבנרי
רמת גן, בת-ים, פתח תקוה, אלעד, אילת, ערד, נצרת עילית וקריית מוצקין הן רק חלק מן הרשויות המקומיות בארץ מן הצפון ועד הדרום בהן פועלת עמותת אומ"ץ לחשיפת שחיתות ופגיעות במינהל התקין ובטוהר המידות. אומ"ץ דואגת לרשויות אלו לטיפול נמרץ וגם למעקב שוטף המעידים על מחלה ממארת המחייבת ריפוי
דוד חרמץ
מאיר תורג'מן מלא טענות כרימון כנגד ברקת: "סדרי העדיפויות שלו מעידים על ניכור חברתי. הוא מעדיף מירוצי מכוניות על פני דאגה לשכבות החלשות והעממיות בעיר"    הוא גם מאשים את ברקת בהעברת תקציבים למיזם לפיד המכבייה בדרכי רמייה ובמחטף    ברקת: "המיזמים שלנו מוסיפים מקומות עבודה ומסחר לעיר; תקציב לפיד המכבייה הועבר כדין בוועדת הכספים ובמועצת העיר"
ראובן לייב
ערב הבחירות, הממשמשות ובאות, חושף סקר חדש ממצאים מדאיגים, לפיהם כ-50% מהציבור הישראלי מודעים למקרים של סטייה מהנורמה הציבורית בעיריות ובמועצות המקומיות
עו"ד אלון קוחלני
בצד האפשרות להצטרף לעשייה הציבורית, השתתפות בבחירות המוניציפליות תוחב סיכונים לא מעטים לאלה המבקשים להתמודד. המחוקק שביקש להגן על ההליך הדמוקרטי קבע כללים לקבלת כספים כדי לקיים תעמולת בחירות, אך גם עונשים פלילים על מפרי הכללים
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את עתירתם של חברי מועצת העיר ראשון לציון והורה לבטל את נאומו של ראש העירייה, דב צור, בכינוס תושבים שיזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il