X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד התחבורה החליט באופן שרירותי להעביר את הפעלת הקו מבני-ברק לחוף הנפרד בהרצליה מחברת דן לחברת קווים המשמעות: אוטובוסים לא מותאמים, איסוף מתחנות מרכזיות בלבד ומחיר יקר יותר לנוסע ולמדינה
▪  ▪  ▪
אוטובוס מפרקי של דן שמותאם לנסיעה לים [צילום: יח"צ]
פגיעה בציבור נאמן
הציבור החרדי נאמן לתחבורה הציבורית, וככזה ראוי שיזכה ליחס ראוי התואם את צרכיו היחודיים. אם מפעילים עבורו קו לים, גם אם זה קו שפועל שלושה שבועות בלבד, יש לעשות זאת בצורה ראויה ולתת רמת שירות ראויה לפי אמות-מידה של הסעת נוסעים בתחבורה ציבורית ולא כזו המזכירה קרונות-משא. שתיקת משרד התחבורה מקוממת, ולא פחות מכך האופן בו מתקבלות החלטות הפוגעות בנוסעים.

הפעלת קו הקיץ לים שהייתה נהוגה בידי קואופרטיב דן הועברה לחברה אחרת באופן שירע עם נוסעי האוטובוס. משרד התחבורה אישר לדן להפסיק להפעיל את קו האוטובוס בין בני ברק לחוף הנפרד בהרצליה.
לדברי החברה, אין לה די אמצעים להפעלת הקו, המשמש את הציבור החרדי-דתי, מאחר שימי "בין הזמנים", חופשת הקיץ של בני הישיבות, מתנגשים עם תקופת חודש הרמדאן. במהלך חודש זה צמים נהגים מוסלמים, שמהווים אחוז ניכר מעובדי החברה, ומעוניינים לצאת מוקדם מהעבודה לארוחת שבירת הצום. נוסף אליהם יש את שאר נהגי החברה המעוניינים לצאת לחופשה. יצוין, כי בעיית כוח-אדם זו קיימת אצל כל מפעילי התחבורה הציבורית.
העברת הקו נמסרה באופן חד-צדדי לחברת קווים, המפעילה אף היא אשכול תחבורה ציבורית בגוש-דן. אולם במשרד התחבורה לא הבטיחו כי השירות שיינתן לנוסעים יעמוד באותן אמות-מידה שירותיות שנתנה דן. קווים, שלה מוניטין בתחום, אינה ערוכה להסעת נוסעים לחוף-הים. הדבר מצריך אוטובוסים מפרקיים שיאפשרו העלאת מזרני-ים. במקום זאת, יקבלו הנוסעים אוטובוסים בין-עירוניים צפופים. אוטובוסים אלה הושכרו מחברה פרטית. אין בהם מערכת כרטוס תואמת והתשלום ייעשה באמצעות מערכת כרטוס ידנית שאינה נוחה לשימוש.
בעוד שבדן היו מסלולים קבועים ועצירה בתחנות רבות בעיר, הרי שאיסוף הנוסעים אחרי העברת הקו לידיים אחרות יתבצע רק מנקודות ריכוז מרכזיות בבני-ברק, דבר שיוצר בלגאן ומצריך את המבקשים לנפוש להיטלטל עם ילדיהם והציוד לאותן נקודות איסוף.
אם לא די בכל אלה, ההעברה בוצעה על חשבון משלם המיסים, שכן המדינה שילמה לדן עבור תשומות והשתתפה ברכישת האוטובוסים. משמעות ההעברה היא שכעת תצטרך המדינה לשלם יותר עבור שירות טוב פחות. כמו-כן יידרשו הנוסעים לשלם מחיר יקר יותר - במקום לנסוע בתעריף 6.60 ש"ח הם ישלמו מעתה 10.40 ש"ח.
במשרד התחבורה מסרבים להגיב, אולם גורם במשרד אמר ל-News1 כי אינו מבין על מה ההתרגשות. לדבריו, העלות של העברת הקו מגולמת ואינה משמעותית. הוא הודה כי קיימת הרעה, אך טען שזוהי פגיעה קלה, ועדיף שתהיה מאשר שלא יהיו בכלל קווים.
עסקנים בציבור החרדי טוענים כי זוהי נקמה מצד חברת דן, על כך שבעקבות הפסדה במכרז נמנעה ממנה הפעלת הקווים הרווחיים 400 ו-402.
  • מחברת קווים נמסר בתגובה: "קווים נתבקשה על-ידי משרד התחבורה להפעיל את קווי הים מבני ברק לחוף הים בהרצליה בימי 'בין הזמנים' במקום חברת דן. בימים אלה נערכת קווים להפעלה זו, אשר תיעשה בסיוע חברות אוטובוסים פרטיות".
  • מחברת דן נמסר בתגובה: "הטענות נגדנו מופרכות ולא נכונות. לאחר עשרות שנות פעילות, הוחלט כי השנה חברת דן לא תבצע את ההסעים לים, ובמקומה תבצע זאת חברת תחבורה אחרת. אנו מאחלים להם דרך צלחה".

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגלל הרמדאן: פגיעה בקו הים מבני-ברק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תחבורה בידיים ערביות סוף מדינה
טירוף מערכות  |  11/07/13 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
התעלומה נפתרה: מקור המימון לאשכול התחבורה הציבורית בגליל הוא חברת קרסו מוטורס, שרכשה 50% מפעילות נתיב אקספרס
עידן יוסף
הפטור יינתן מאוגוסט בקווי השירות העירוניים וברכבת הקלה    התשלום על עגלות פתוחות יימשך בין 7 ל-9 בבוקר
עידן יוסף
שר התחבורה מתייחס לעיכוב הצפוי בפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן וקורא לגייס הון ממקורות זרים ולהשקיע את החסכונות הפנסיוניים בפרויקט
עידן יוסף
סתירה במדיניות בין משרד התחבורה לאגף התנועה במשטרה עלולה לעלות לנהגי אוטובוסים בדוח תנועה ולנוסעים ב"כליאה" שלא מרצון
שולמית קיסרי
במקביל לדחיית הקמת הרכבת הקלה לעוד עשר שנים, אישר האוצר סך של 560 מיליון שקל לתשלום למשרד אדריכלים IBI עבור תכנון ופיקוח בניית 10 תחנות עתידיות של הרכבת שעוד לא נבראה. מישהו השתגע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il