X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פיקוח לקוי על כלי הרכב הניתנים בצה"ל ובמשרד הביטחון המכרז לשכירת רכב לא הניב את מירב היתרונות המדינה משלמת דוחות חניה של חיילים
▪  ▪  ▪
להם אין רכב צמוד [צילום: פלאש 90]
ללא אמות מידה
יש לראות בחומרה מצב שבו משך שנים רבות משרד הביטחון מצמיד כלי רכב לעובדיו ללא קביעת אמות מידה לזכאות. על מנכ"ל משרד הביטחון להנחות ללא דיחוי על קביעת אמות מידה לזכאות לרכב צמוד. כמו-כן, יש לראות בחומרה את אי-הפעלת אמצעי אכיפה על-ידי צה"ל נגד חיילים בגין דוחות חניה, וחיוב הקופה הציבורית במימון דוחות אלה. על צה"ל להשלים בהקדם את התהליכים שיאפשרו טיפול ראוי בדוחות החניה

כלי רכב במשרד הביטחון ובצה"ל נמסרים לבעלי תפקידים לשימוש אישי או לביצוע משימות ייעודיות. לעתים שימוש בכלי רכב אלה נעשה ללא פיקוח ובקרה מספיקים ואף בניגוד לכללי מינהל תקין. כך קובע (יום ד', 17.7.13) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
נהיגה עצמית במשרד הביטחון ובצה"ל נעשית בעיקר בכלי רכב שמשרד הביטחון רוכש, שוכר או חוכר לתקופה קצובה בשיטת ליסינג תפעולי עבורו ועבור צה"ל. ביוני 2012 כללה מצבת כלי הרכב לנהיגה עצמית במשרד הביטחון 431 כלי רכב: 270 בבעלות משרד הביטחון, ו-155 שכורים. באוקטובר 2011 כללה מצבת כלי הרכב בצה"ל 14,240 כלי רכב: 72% מהם בליסינג, 18% מהם כלי רכב שמשרד הביטחון רכש עבור צה"ל ו-10% מהם כלי רכב שהמשרד שכר עבור צה"ל.
הזכאות לכלי רכב צמוד במשרד הביטחון נקבעת ללא אמות מידה, ועל-ידי גורם יחיד. בביקורת לא נמצאו נימוקים להחלטות שקיבל הגורם המוסמך בנוגע לאישור הזכאות. מדובר במתן הטבה לעובד בהליך שאינו עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין.
אין צעדים למניעת זיוף
במכרז שפרסם משרד הביטחון לשכירת כלי רכב הוא התייחס לשתי תקופות שכירות בלבד - יומית ושנתית, בלי דרישה לקבל הצעת מחיר לשכירות חודשית. בכך משרד הביטחון לא הבטיח לעצמו ולצה"ל תנאי התקשרות עם מירב היתרונות. גם לאחר שנודעו למשרד הביטחון תוצאות ההשוואה שערך אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, ולפיה חלופת החכירה בשיטת ליסינג זולה בהשוואה לשכירות, הוא המשיך לשכור עבור עובדיו כלי רכב לתקופות ארוכות.
הפיקוח והבקרה של המשרד על כלי רכב יחידתיים, המשמשים דרך קבע את צורכי עבודתם של אגפי משרד הביטחון ונמצאים באחריותם, לקויים. מדוחות פנימיים של משרד הביטחון עולה, שהיו מקרים של שימוש בכלי רכב אלה לצרכים פרטיים, על-ידי עובדים שאינם זכאים לכך, ומקרים של התחמקות מתשלום המס בגין זקיפת שווי כלי רכב צמוד.
הפיקוח והבקרה של צה"ל על שוברים לשכירת כלי רכב למח"טים ומג"דים במילואים לקויים. אף שבמהלך השנים התגלו מספר מקרים של זיוף שוברים לשכירת כלי רכב, שכתוצאה מכך חויב משרד הביטחון בתשלומים עודפים לחברות ההשכרה, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לא נקט צעדים שימנעו את זיוף השוברים.
19 מיליון שקל קנסות
על-אף שכבר משנת 2007 משרד הביטחון וצה"ל היו מודעים לקיום של דוחות בגין עבירות חניה של חיילים, הדוחות לא טופלו, ועד מרס 2012 צה"ל לא הפעיל אמצעי אכיפה נגד החיילים שביצעו את העבירות. כתוצאה מכך, נדרשה הקופה הציבורית לשאת במימון דוחות חניה של חיילים. בינואר 2012 הסתכמו דרישות התשלום מצד הרשויות המקומיות ב-19 מיליון שקל בגין עבירות שנעברו עד מאי 2011.
משרד מבקר המדינה מעיר, שיש לראות בחומרה מצב שבו משך שנים רבות משרד הביטחון מצמיד כלי רכב לעובדיו ללא קביעת אמות מידה לזכאות. על מנכ"ל משרד הביטחון להנחות ללא דיחוי על קביעת אמות מידה לזכאות לרכב צמוד. כמו-כן, יש לראות בחומרה את אי-הפעלת אמצעי אכיפה על-ידי צה"ל נגד חיילים בגין דוחות חניה, וחיוב הקופה הציבורית במימון דוחות אלה. על צה"ל להשלים בהקדם את התהליכים שיאפשרו טיפול ראוי בדוחות החניה.
נוכח הנראות הציבורית והעלות הכספית הכרוכה בהקצאת כלי רכב לשימוש של בעלי תפקידים בשירות הציבורי, על משרד הביטחון ועל צה"ל לפעול ללא דיחוי לתיקון מכלול הליקויים שעלו בדוח זה.

תאריך:  17/07/2013   |   עודכן:  17/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכב צמוד בניגוד לכללי מינהל תקין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
בשנת 2011 העניק משרד הביטחון 16,000 רשיונות שיווק ליצואנים    המשרד לא דרש דיווחים מהיצואנים, מערכת המחשב מקשה על המעקב, מתן הרשיונות מסורבל
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את תקציב מבקר המדינה ל-2014    התקציב הכולל יעמוד על 365.5 מיליון שקל    הוצאות השכר במשרד ב-2012 הסתכמו ב-177 מיליון שקל
עופר וולפסון
סטרוק בוועדה לביקורת המדינה: "11 מיליון שקל גויסו מחברות כמו שטראוס ואקירוב ע"י האוניברסיטה העברית עבור ועידת הנשיא, אבל הציבור מבין את ההקשר, והדבר סותר מפורשות את הוראת המבקר שאין לנשיא לעסוק בגיוס תרומות"
יואב יצחק
מאז שסיים מיכה לינדנשטראוס את כהונתו ניכרת ירידה בפעלתנות מצד משרד מבקר המדינה    יוסף שפירא, שהחליפו, מתגלה מיום ליום כמינוי המוצלח ביותר של המערכת הפוליטית    שפירא נרתע מעריכת ביקורת נוקבת ומהצגתה במהירות בפני הציבור    חולשתו גלויה לעיני כל
דוד חרמץ
"לא על מבקר המדינה לדאוג לקוד האתי של השרים, זה לא תפקידו. אם הוא רוצה דגל להניף אותו, שידאג להילחם בביורוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il