X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח הערכת המשאבים לקידוח "כריש" מגלה כי במאגר נמצאה כמות של כ-13 מיליון חביות קונדנסט יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור: הוכחה נוספת לעוצמתו של משק האנרגיה הישראלי ולחשיבות המשך פעילות החיפושים
▪  ▪  ▪
גדעון תדמור. בשורה למשק הישראלי [צילום: אורי פורת]

דוח הערכת המשאבים לקידוח "כריש" מגלה הפתעה: כמות הקונדנסט שנמצאה בקידוח "כריש" כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות) כאשר מאגר תמר גדול פי חמישה מ"כריש". בסך-הכל, ב"תמר", ב"לווייתן" וב"כריש" ישנם על-פי דוחות הרזרבות כ-60 מיליון חביות קונדנסט.
על-פי דוח הערכת המשאבים של חברת NSAI שפרסמו (יום א', 14.7.13) השותפות במאגר "כריש" דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של TCF 1.3 של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד TCF 0.5 (משאבים מנובאים, פרוספקטיביים) של גז טבעי - בסך-הכל TCF 1.8.
יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור, אמר היום כי "מדובר בהוכחה נוספת לעוצמתו של משק האנרגיה הישראלי ולחשיבות המשך פעילות החיפושים, שכן אם מחפשים - גם מוצאים. כמות של כ-13 מיליון חביות קונדנסט הינה משמעותית ומהווה בשורה למשק האנרגיה בישראל".
תדמור הוסיף כי "יש כאן מומנטום חיובי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי שלחופי מדינת ישראל - פוטנציאל שמשמעותו עצמאות אנרגטית המשולבת ביצירת הכנסות משמעותיות למדינה שיופנו לטובת כלל אזרחי ישראל".
מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, ציין כי "משאבי הקונדנסט הינם הפתעה מבורכת - מדובר בהוכחה נוספת לכך שקיים פוטנציאל משמעותי נוסף במשק האנרגיה הישראלי והמשך פעילות חיפושי גז ונפט מובילה למציאה של יותר גז טבעי, יותר קונדנסט ואנו מקווים שבמשק האנרגיה הישראלי יהיו גם תגליות נפט".
מנכ"ל דלק קידוחים הוסיף כי "קונדנסט הינו נוזל הידרוקרבוני (נוזלי גז) המתקבל בתהליך הפקת הגז ומשמש כחומר גלם לתעשיה הפטרוכימית ולהפקת תזקיקים לתעשיית הדלקים. מדובר בתוצר טבעי של תהליך העיבוי של הגז הטבעי ולאחר טיפול מינימלי ניתן להעבירו ללקוחות". עוד ציין אבו, כי "מחירה של חבית קונדנסט דומה למחירה של חבית נפט".
קידוח "כריש" נמצא כ-100 ק"מ מערבית לנהריה וצפונית למאגר "לווייתן" ברשיון "אלון C". דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט מחזיקות כל אחת 26.5% מקידוח "כריש", בסך-הכל 53%. 47% מחזיקה השותפה המפעילה את הקידוח - נובל אנרג'י.

תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לקוחות /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמות משמעותית של קונדנסט התגלתה ב'כריש'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר מפלגת העבודה הודיעה כי הבחירות המקדימות להנהגת המפלגה יתקיימו ב-14 בנובמבר ולא בספטמבר הבא    "מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה"    "אבקש שוב את אמונם ותמיכתם של חברי המפלגה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
מחזור 1 בשוייץ: בכורה לקשר, 36 דקות גם לקדוסי
מחלקה ראשונה
המגזין הכלכלי החשוב Euromoney בחר בבנק הפועלים כ"בנק הטוב ביותר בישראל", זו השנה השנייה ברציפות
מערכת שלום טורונטו
חקירה ראשונית העלתה, כי מהנדס של הרכבת לא צייד אותה כנדרש בבלמים ידניים    המהנדס הושעה והוא מצוי בחקירה משטרתית    עד כה נמצאו 20 גופות ועוד עשרות נעדרים
איציק וולף
ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, אבי נעים, שביצע בביתו חריגות בנייה ניכרות, הוציא צווי הריסה מינהליים נגד תושבים שעתרו נגד המועצה לבג"ץ בגין בנייה לא חוקית שביצעה בשמורת טבע    ספק אם הצווים חוקיים    ובינתיים נמשכת עבודת ההרס בתחום שמורת הטבע שנמצא במחלוקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il