X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התמ"ת קנס אדם על העסקת עובדים זרים בלתי חוקיים ועיקל את רכבו, תוך שהוא מתעלם במשך שנים מכך שאדם אחר הודה בביצוע עבירה יפצה את אלמנתו ב-50,000 שקל
▪  ▪  ▪
עובדי טיח, אבל הוא לא קבלן [צילום: AP]

משרד התמ"ת (כיום - משרד הכלכלה) ישלם 50,000 שקל לאלמנתו של אדם שהואשם ללא כל יסוד בהעסקת עובדים זרים ורכבו עוקל. כך קבע (30.6.13) שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, נחום שטרנליכט.
באוקטובר 2003 הטיל משרד התמ"ת קנס מינהלי על מנחם לוין, בטענה שהעסיק עובדים זרים ללא רישיון. ההודעה הראשונה על הקנס הגיעה ללוין כעבור שנה, וביוני 2005 עוקל רכבו. מאוחר יותר הפחית המשרד את הקנס מ-40,000 שקל ל-30,000 שקל, אך לא החזיר את הרכב או את ההפרש בין שוויו לבין הקנס.
לוין טען במשך שנים, כי הוא לא העסיק את העובדים. מדובר היה בעובדי טיח, אך הוא לא היה קבלן. לוין אף איתר את מי שהעסיק את הפועלים, עמי וולינר, שהודה בכתב בהעסקתם. בחקירתו במשרד התמ"ת טען לוין, כי חתימתו על חוזה העסקתם של הפועלים זויפה, אך החוקרת ענבל משש כלל לא טרחה לבדוק טענה זו. לאור כל זאת הגיש לוין תביעה בסך 204,000 שקל, ולאחר שנפטר במהלך ניהול התיק - הפחיתה אלמנתו חיה את סכום התביעה ל-102,000 שקל.
שטרנליכט פורש בהרחבה את שרשרת המחדלים של התמ"ת, ובין היתר הוא אומר: "לנתבעת היה בסיס לחשוד, כי מעסיקם של הפועלים הזרים היה עמי ולא המנוח. למרות זאת לא נבדק העניין כדבעי. למרות כל טענותיו ופעולותיו של המנוח, הנתבעת לא הפעילה את המאמצים הנדרשים כדי לאתר את עמי ולברר את טענות המנוח נגדו. הנתבעת טוענת, כי היא ניסתה לפנות לעמי, לפנים משורת הדין, כדי לבדוק את טענות המנוח בעניינו.
"לא ברור, מדוע חושבת גב' משש, שבירור הטענות המהותיות הללו הינו 'לפנים משורת הדין'. האם אין הרשות מחוייבת לבדוק הדברים לעומקם בטרם תטיל עונש על אזרח?! נראה כי אך טבעי זה שאם אדם כופר באשמתו ומציג טענות המהוות יותר מראשית ראיה לכך שמדובר בעבירה שביצע אדם אחר, חייבת הרשות לבדוק את הטענות לעומקן. בירורן איננו מתבצע באופן חריג או לפנים משורת הדין, כמעין 'מחווה' של הרשות לאזרח אלא כחובה המוטלת על הרשות".
שטרנליכט מסכם: "עולה הרושם כי התעקשותה של הנתבעת להמשיך ולקדם את ההליכים נגד המנוח מבלי לברר את טענותיו בעניין עמי הינו בבחינת חיפוש האשם 'מתחת לפנס'... [המשרד פעל] תוך התעלמות מופגנת מטענותיו וראיותיו של המנוח". הוא חייב את המדינה לפצות את לוין ב-50,000 שקל ולשלם לה הוצאות בסך 10,000 שקל. את לוין ייצג עו"ד אסף ברק, ואת המדינה - עו"ד יריב ליגומסקי.

תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תפצה על קנס שווא בגין עובדים זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הדתות הצהיר כי הבחירות הנוכחיות לרבנות הראשית הן האחרונות שמתנהלות על-פי מפתח עדתי    "בבחירות הבאות יכהן רב ראשי אחד בלבד"
איתמר לוין
השופט תוהה מדוע נשכר רבין לטפל בהפשרת קרקעות תעשיות מלח    רבין: נפגשתי עם אנשים יותר חשובים ממנו    התביעה: הכל צירוף מקרים? רבין: זה הצירוף שלכם, לא שלי
יפעת גדות
צוות החוקרים גילה כי אנשים שדיווחו על כך שלא אכלו פירות או ירקות בתחילת המחקר היו בסיכוי גבוה ב-53% למות במהלך תקופת המעקב לעומת אלו שאכלו חמש מנות של פירות וירקות בכל יום
מירב ארד
דוח הערכת המשאבים לקידוח "כריש" מגלה כי במאגר נמצאה כמות של כ-13 מיליון חביות קונדנסט    יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור: הוכחה נוספת לעוצמתו של משק האנרגיה הישראלי ולחשיבות המשך פעילות החיפושים
איציק וולף
יו"ר מפלגת העבודה הודיעה כי הבחירות המקדימות להנהגת המפלגה יתקיימו ב-14 בנובמבר ולא בספטמבר הבא    "מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה"    "אבקש שוב את אמונם ותמיכתם של חברי המפלגה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il