X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשיחה בין רבין לדכנר בינואר 2009 התייחס רבין לשוחד שנתן צ'רני רבין: דכנר לא הגיש שיחה נוספת בינינו שלבטח הקליט, בה אמרתי לו שיפסיק עם השטויות ושאין לי חלק ונחלה בשקריו
▪  ▪  ▪
צ'רני ורבין. אגמון לא יבוא לבקר

ניצב בדימוס אריה עמית התבקש לשכנע את אהוד אולמרט שישכנע את הלל צ'רני לסייע לשמואל דכנר, תמורת אחוזים. כך טוען (יום א', 14.7.13) מאיר רבין. היה זה לפני שדכנר ביקש שעמית יפגיש אותו עם ראש אגף החקירות, יואב סגלוביץ, כדי לפתוח במגעים על הפיכתו לעד מדינה.
לדברי רבין, לעמית הייתה היכרות עם אולמרט מתפקידו כמפקד משטרת מחוז ירושלים. הוא אמר, כי דכנר סיפר לו על אותה בקשה, בציינו שבכל הסדר פשרה עם צ'רני יהיה צורך לשלם לעמית. הוא עצמו חשב, העיר, שאין שום היגיון בתשלום לעמית כאשר דכנר שקוע עד צוואר בחובות.
בהמשך עדותו טען רבין, כי המשטרה העלימה חלק ממסמך שתפסה בביתו – העתק של הסכם בינו לבין עו"ד אמנון יצחקניא. לטענתו, יצחקניא נטל לעצמו כספים שנועדו לסייע לדכנר. לעומת זאת טען התובע, עו"ד ירון גולומב, כי רבין נטל לעצמו 750,000 שקל מתוך אותם כספים. רבין הכחיש, אם כי התביעה טענה שאין עקבות להעברת הכספים הלאה, לנושיו של דכנר. השופט דוד רוזן העיר: "הלל צ'רני [שנתן את הכסף] לא יוותר לך על זה".
ידאג להוריד שמות
בסיום החקירה הנגדית חזר גולומב לשיחתו של רבין עם יצחקניא, בה סיפר שצ'רני רק רצה לוודא שדכנר לא ידרוש ממנו כספים נוספים. עוד ציטט גולומב מתוך תמליל שיחה בין דכנר לרבין מינואר 2009, בו אמר דכנר לרבין, כי ידאג להוריד שמות שרבין מבקש להוריד. הוא שאל, מדוע לא אמר רבין לדכנר בפשטות, שאין שמות להוריד משום שלא היה שוחד. רבין השיב, כי דכנר רק רצה להוציא קיטור והוא ביקש להרגיע אותו.
עוד אמר רבין באותה שיחה, כי אמר לצ'רני שאם השניים יהיו חשודים – עו"ד צבי אגמון (בא-כוחו של צ'רני) לא יבוא לבקר אותם. בעדותו הסביר רבין שוב, שביקש להרגיע את דכנר באומרו שאגמון יודע הכל וביום המחרת תהיה פגישה ויושג הסדר. השופט דוד רוזן: "אתה מדבר פה על בית סוהר". רבין: "לא אמרתי את זה לשמואל, רציתי להרגיע אותו".
רוזן: "אתה אומר לשמואל שאתה אמרת לצ'רני שצ'רני נתן שוחד, ולכן הוא יישב בבית סוהר, ולכן כדאי לו לסגור עם שמואל. אין פירוש אחר. התובע שואל אותך: למה לא אמרת לשמואל את הדבר הכי פשוט – איזה שוחד, מה שוחד, מה להרגיע אותו, מה אתה מכניס את צ'רני לבית סוהר. אפילו דכנר לא חשב על זה, מה שהיה לו בראש זה כתב סחיטה".
רבין: "אמרתי לשמואל 20 פעם: תפסיק עם השטויות, לא היה ולא נברא. אתה רוצה כסף – נבקש מצ'רני". רוזן: "ובגלל ששמואל מכיר את המנטרה שלך, שאין שוחד, אז הוא הולך למשטרה ומקליט אותך בנושא, כי כל כך חשוב לו לשמוע אותך אומר את זה".
רבין: "זה לפני שהוא הולך למשטרה. הוא מוביל את השיחה, הוא יודע שאני הולך בראש שלו. בשיחה האחרונה, כמה חודשים אחר כך, ואני בטוח שגם אותה הוא הקליט, הוא אמר שמנוי וגמור איתו והוא הולך [למשטרה]. אמרתי לו: לא מעניין אותי מה אתה עושה, אין לי חלק ונחלה בכל השקרים שלך וטרקתי לו את הטלפון. את ההקלטה הזאת הוא לא הביא למשטרה, כי זה לא נוח לו". רוזן: "הקלטה שאתה לא יודע שהייתה". רבין: "אם הוא הקליט כמה חודשים קודם, בטוח שהוא הקליט אחר כך".
"זייף עוד יותר טוב"
בשיחתו עם יצחקניא אמר רבין, כי אמר לצ'רני שכאשר צ'רני יישב בכלא – אגמון יבוא לבקר אותו וירוויח עליו כסף. רבין הסביר בעדותו, כי אמר ליצחקניא שאגמון מעוניין בפשרה ושהבעיה היא לשכנע את צ'רני.
בחקירתו החוזרת בידי עו"ד שמואל קליין סיפר רבין, כי הפסיד בתביעה שהגיש נגד דכנר בשל רכישת דירה בבניין שהקים דכנר ברחוב דיזנגוף בתל אביב. היה זה משום שהלה זייף מסמכים "עוד יותר טוב ממה שהוא עשה פה. בסוף עוד שילמתי 15,000 שקל הוצאות". את פסק הדין נתן שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב.
קליין שאל מדוע בשיחה עם יצחקניא לא אמר רבין שלא היה בכלל שוחד, אלא רק ש"שלושת רבעי מהתביעה" אינם נכונים. רבין השיב, כי לא רצה להכפיש את דכנר בעיני עורכי דינו, שכן מטרתו הייתה לקדם פשרה בין דכנר לצ'רני.

תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  חאלד כבוב / Khaled  Kaboub  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  צבי אגמון / Tzvi Agmon  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוזן לרבין: אמרת לצ'רני שנתן שוחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
השופט מסתייג מטענת התביעה לפיה צ'רני קנה את שתיקתו של מאיר רבין ב-500,000 שקל ובשיתופו בשורה של פרויקטים    המדינה: צ'רני לא רצה שרבין יצטרף לדכנר בעדות נגדו
איתמר לוין
השופט תוהה מדוע נשכר רבין לטפל בהפשרת קרקעות תעשיות מלח    רבין: נפגשתי עם אנשים יותר חשובים ממנו    התביעה: הכל צירוף מקרים? רבין: זה הצירוף שלכם, לא שלי
איתמר לוין
מסמכים פנימיים של המינהל הגיעו לחברת הזרע; רבין: אני לא קשור לזה    רוזן: היית צריך להגיד במשטרה את האמת הפשוטה - שלא היה שוחד; רבין: אין לי גרם של אמון בהם
איתמר לוין
עומד על כך שאלי שמחיוף רק פרט צ'קים עבורו    המדינה: הכסף שהגיע מדכנר לסגן ראש עיריית ירושלים שימש לפרעון הלוואה שנטל לפני כן
איתמר לוין
התביעה: רבין נתן מתת ללופוליאנסקי בדמות סיוע פוליטי בבחירות 2003    רוזן: מדוע לא אמרת ליצחקניא וסובל שכל הטענות של דכנר חסרות יסוד? רבין: זה הסגנון שלי
רשימות נוספות
למאיר רבין רכוש במיליוני שקלים  /  איתמר לוין
"שיקרתי כדי לעזור לדכנר מול צ'רני"  /  איתמר לוין
רבין: לא היה שוחד ללופוליאנסקי  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il