X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שתו חלב, אל תעשנו והפסיקו את צריכת האלכוהול 4 שעות לפני השינה אלו מזונות יכולים לתרום לאיכות השינה ואלו יכולים דווקא לשבש אותה?
▪  ▪  ▪
מזונות מרגיעים [צילום: יח"צ]

אם הייתם יכולים לבחור במזונות הנכונים שיעזרו לכם לישון טוב הייתם עושים זאת? ואם הייתם יודעים אלו מזונות מפריעים לכם לשנת הלילה נכון שהייתם נמנעים מהם? הנה הזדמנות ללמוד מה לאכול וממה להתרחק כדי ליהנות מאיכות שינה גבוהה ולהצליח לישון בלילה.
לא רק חלב
כולנו שמענו על כך שכוס חלב חם יכולה לשלוח אותנו ישירות לארץ החלומות. יודעים מדוע זה נכון? מוצרי חלב מכילים טריפטופן, שהוא חומר המעודד שינה. מזונות נוספים העשירים בטריפטופן כוללים אגוזים וגרעינים, בננות, דבש וביצים.
לא לשכוח פחמימות
מזונות עשירים בפחמימות משלימים את מוצרי החלב על-ידי כך שהם מעלים את רמת הטריפטופן בדם. לכן, החטיפים המושלמים לפני השינה יכולים להיות קערת דגנים וחלב, יוגורט וקרקרים או לחם וגבינה.
חטיף לפני השינה
אם אתם סובלים מאינסומניה, מעט מזון בקיבה יכול לעזור לכם להירדם. רק אל תתבלבלו ותשתמשו בעצה כהזמנה לארוחת שחיתות מאוחרת. הקפידו שהחטיף יהיה קטן. ארוחה כבדה תכביד על מערכת העיכול שלכם, תגרום לכם לחוסר נוחות ותפריע לכם להירדם.
לוותר על ההמבורג והצ'יפס
אם רציתם עוד סיבה טובה לוותר על מזונות עתירי שומן, הרי שמחקרים מראים כי אנשים שאוכלים לעתים קרובות מזונות עתירי שומן לא רק שמעלים במשקל, אלא גם סובלים משיבוש במחזור השינה שלהם. ארוחה כבדה מפעילה את מערכת העיכול וזו יכולה לגרור אתכם לביקורים בחדר השירותים גם באמצע הלילה.
היזהרו מקפאין
אין שום דבר מפתיע בכך שכוס קפה בערב יכולה לשבש את השינה שלכם. אך אל תשכחו את מקורות הקפאין הפחות ברורים, כמו שוקולד, קוקה-קולה, תה וקפה נטול קפאין. אם אתם רוצים לישון טוב יותר, הוציאו את כל מקורות הקפאין מהתזונה 6-4 שעות לפני הכניסה למיטה.
מסתתר גם בתרופות
תרופות מסוימות ללא מרשם וכן תרופות במרשם מכילות קפאין, גם כן, כמו לדוגמה משככי כאבים, גלולות לירידה במשקל, משלשלים ותרופות נגד הצטננות. תרופות אלו ואחרות יכולות להכיל כמות קפאין גדולה אפילו יותר מזו שבכוס קפה. בדקו את התווית שעל התרופות כדי להבין אם הן עלולות לשבש לכם את שנתכם ואפילו לגרום לכם לאינסומניה.
ותרו על האלכוהול
הנה המילכוד שיש לאלכוהול: הוא יכול לעזור לכם להירדם מהר יותר, אך הוא גם יגרום לכך שתתעוררו לעתים תכופות ולא תיהנו משינה איכותית. הוא עלול לגרום גם לכאבי ראש, הזעות לילה וסיוטי לילה. אם אתם נוהגים לשתות אלכוהול בערב, אזנו כל משקה עם כוס מים כדי לדלל את השפעות האלכוהול. כדי ליהנות משינה איכותית וטובה עדיף להימנע משתיית אלכוהול 6-4 שעות לפני השינה.
חלבונים - לא לפני השינה
חלבון, למרות מה שטוען אטקינס ולמרות החשיבות הרבה שלו בתזונה היומיומית שלנו הוא בחירה גרועה כחטיף לפני השינה. מזונות עתירים בחלבונים קשים לעיכול. לכן ותרו על חטיפים עתירי חלבונים לפני השינה והעדיפו כוס חלב חם או פחמימות, כמו קרקרים.
להפסיק לשתות בשעה 20:00
נכון שהקפדה על מניעת התייבשות לאורך היום היא דבר נכון לעשות, אך צריכת נוזלים לפני השינה אינה רעיון טוב. ללא ספק השינה שלכם לא תהיה רציפה אם תאלצו לגשת לשירותים כמה פעמים בלילה.
ותרו על הסיגריה
ניקוטין הוא חומר מעורר, עם השפעות דומות לאלו של הקפאין. לכן, הימנעו מעישון לפני השינה או מעישון במקרים בהם אתם מתעוררים באמצע הלילה.
לילה טוב...

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  18/07/2013   |   עודכן:  18/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רשות המיסים ביצעה כ-690 תפיסות מתחילת השנה    כ-500 מתוכן בוצעו על-ידי כלבנים - גידול של פי 5 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
עופר וולפסון
עתרה כנגד מינהל הרכש הממשלתי שבמשרד האוצר, על-מנת שיורה על ביטול זכייתה של החברה מקבוצת נייר חדרה במכרז לאספקת צרכי משרד עבור משרדי הממשלה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה    "המכרז נתפר במיוחד למרות הליקויים"
עופר וולפסון
הנוסחה להתחשבנות קובעת תקרה לרכישת שירותים ע"י קופות החולים מבתי החולים    נועדה לאזן בין צרכי הקופות לאלו של בתי החולים ולמנוע תמריץ של בתי החולים להגדיל את כמות השירותים וימי האשפוז של מבוטחי קופות החולים, גם כשהדבר אינו נדרש, ומנגד - למנוע מהקופות לנצל לרעה את כוחן
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנשיא והכוכב נפגשו. טקס פתיחת המכביה יערך ב-20:00
עידן יוסף
פרס גם מפציר שלא לקדם עיצומים נגד ישראל: "החלטת האיחוד האירופי לא נדרשת, לא אחראית ואינה בזמן. היא עלולה לחבל במו"מ ולהביא למשבר נוסף באזורנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il