X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עתרה כנגד מינהל הרכש הממשלתי שבמשרד האוצר, על-מנת שיורה על ביטול זכייתה של החברה מקבוצת נייר חדרה במכרז לאספקת צרכי משרד עבור משרדי הממשלה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה "המכרז נתפר במיוחד למרות הליקויים"
▪  ▪  ▪
חנות קרביץ. טוענת להתנהלות בלתי שוויונית ומפלה [צילום: יח"צ]

חברת קרביץ עתרה (8.7.13) נגד מינהל הרכש הממשלתי שבמשרד האוצר, על-מנת שיורה על ביטול זכייתה של חברת גרפיטי, מקבוצת נייר חדרה, במכרז מרכזי לאספקת צרכי משרד עבור משרדי הממשלה, ויכריז על הצעתה של קרביץ כהצעה הזוכה במכרז.
העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין אורן גלעדי ועמית גולד לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, טוענת להתנהלות לקויה של מינהל הרכש בנוגע למכרז - התנהלות אשר כפועל יוצא ממנה זכתה במכרז חברת גרפיטי, לכאורה בניגוד לדין.
מדובר במכרז בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה, שפרסם מינהל הרכש הממשלתי, לרכישת ציוד משרדי עבור משרדי הממשלה בכל הארץ וכן עבור יחידות הסמך של השירות הממשלתי, כדוגמת מינהל מקרקעי ישראל, הנהלת בתי המשפט ורשות האכיפה והגבייה.
בעתירה טענה חברת קרביץ נגד התנהלות לקויה של מינהל הרכש לאורך כל הליכי המכרז. לטענת החברה מלכתחילה גיבש מינהל הרכש את תנאי המכרז באופן לא שוויוני, כך שבמכרז ניתנה עדיפות לפריטי ציוד משרדי המיובאים באופן בלעדי על-ידי חברת גרפיטי.
בהמשך, נטען, נמנע מינהל הרכש מלפסול את הצעת גרפיטי במכרז על-אף שלא עמדה בתנאי הסף של המכרז ולא כללה את כל המסמכים הנדרשים במכרז.
במסגרת המכרז איפשר מינהל הרכש לחברת גרפיטי בלבד לספק בפועל פריטים זולים מתוצרת סינית ובאיכות נמוכה, על-אף שדרישות המפרט במכרז קבעו כי הפריטים שיסופקו נדרשים להיות פריטים איכותיים ממותגים מובלים.
עוד נטען כי מינהל הרכש לא נקט בצעדים מתבקשים לאור תוצאת בדיקת איכות מדגמית שערך לפריטים אותם מספקת גרפיטי, לפיה נמצאו ליקויים ביותר מכרבע מהפריטים.
עו"ד אורן גלעדי מסר בתגובה: "לא רק שכל פגם במכרז הינו בגדר גורם שיש בו כדי להביא לביטול המכרז בפני עצמו, אלא שכל פגם אף משקף את ההתנהלות הבלתי שוויונית והמפלה של מינהל הרכש, אשר פגעה באופן חמור בעיקרון השוויון במכרז זה. נוכח הפגמים שנפלו בהליכי המכרז, ולאור העובדה כי בכל שלבי המכרז פגע מינהל הרכש בעיקרון השוויון העומד בלב דיני המכרזים הרי זכיית גרפיטי במכרז היא פסולה ולפיכך עתרנו לבית המשפט בבקשה לבטלה".
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "החלטות ועדת המכרזים התקבלו משיקולים מקצועיים וענייניים בלבד. על-פי תנאי המכרז, ניתן היה להציע גם פריטים שווי ערך באיכותם מתוצרת יצרנים אחרים. בדיקת איכות המוצרים הנה מדגמית ואין חובה לבצע בדיקה לכל הפריטים. בדיקה כאמור בוצעה למוצרי גרפיטי, וועדת המשנה מצאה כי הם עומדים בדרישות האיכות של המכרז. הנושא נמצא בדיון משפטי, ועל כן טענות המדינה יתבררו בבית המשפט".

תאריך:  18/07/2013   |   עודכן:  18/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרביץ: מינהל הרכש הטה מכרז לטובת גרפיטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מכרזים תפורים
אבי22  |  18/07/13 14:54
 
- יש בזה משהו... ל"ת
ניר111  |  21/07/13 07:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנוסחה להתחשבנות קובעת תקרה לרכישת שירותים ע"י קופות החולים מבתי החולים    נועדה לאזן בין צרכי הקופות לאלו של בתי החולים ולמנוע תמריץ של בתי החולים להגדיל את כמות השירותים וימי האשפוז של מבוטחי קופות החולים, גם כשהדבר אינו נדרש, ומנגד - למנוע מהקופות לנצל לרעה את כוחן
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנשיא והכוכב נפגשו. טקס פתיחת המכביה יערך ב-20:00
עידן יוסף
פרס גם מפציר שלא לקדם עיצומים נגד ישראל: "החלטת האיחוד האירופי לא נדרשת, לא אחראית ואינה בזמן. היא עלולה לחבל במו"מ ולהביא למשבר נוסף באזורנו"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ביקורים בסאונה גרמו לירידה בספירת הזרע של הגברים, שנשארה מתחת לנורמה לאורך שלושה חודשים לאחר שהגברים הפסיקו להשתמש בסאונה
עופר וולפסון
העובדים במשמרות השנייה והשלישית במפעלים יצרניים יקבלו זיכוי של 15% ממס הכנסה עד לתום שנת המס 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il