X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקציב בשנת 2013 יעמוד על 395,033 מיליארד שקלים ובשנת 2014 יעמוד על 405,265 מיליארד שקלים מחר יובא התקציב להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת
▪  ▪  ▪
רוב של 8 תומכים מול 4 מתנגדים [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים של הכנסת אישרה (יום ב', 22.7.13) את הצעת חוק התקציב לשנים 2013 ו-2014. התקציב בשנת 2013 יעמוד על 395,033 מיליארד שקלים ובשנת 2014 יעמוד על 405,265 מיליארד שקלים. התקציב אושר ברוב של 8 חברי ועדה בעד ו- 4 חברי ועדה נגד.
יעד הגירעון לשנות התקציב נקבע ל-4.65% ל-2013 ו- 3% ל-2014. תקציב ההתאמות עומד על 100 מיליון שקלים בלבד, לעומת 1.6 מיליארד שקל בתקציב הדו-שנתי הקודם, לשנים 2011 - 2012. שיא כוח האדם שהממשלה רשאית להעסיק ב-2013; 73,619 משרות וב-2014; 74,273 משרות. הרזרבה הכללית; מעט מעל 7 מיליארד שקל, בין השאר נועדה לתקציבים מיוחדים במשרד ראש הממשלה.
החוב הכולל של מדינת ישראל עומד כיום על 73% תוצר, כאשר התוצר הכולל ל-2014 עומד על כ-1 טריליון שקל. סך החוב עומד על כ-700 מיליארד שקל.
החוב מורכב מהקרן ומהריבית. הקרן; 95 מיליארד שקל (הלוואה שהמדינה לקחה כנגד אג"ח), הריבית; 40 מיליארד שקל, שזו העלות הכלכלית בגין ההלוואות, ללא תלות בגודל החוב. היעדים הפיסקאליים והחשיבות בעמידה בהם, נובעת מהרצון לשמור על-כך שהסביבה הכלכלית של ישראל תחשב לבטוחה, כך שתוכל להמשיך לגייס הלוואות בריביות סבירות.

תקציב התאמות נמוך מאוד

להבדיל מהתקציבים הדו-שנתיים הקודמים, בתקציב הנוכחי, לשנים 2013 - 2014, נקבע תקציב התאמות נמוך מאוד; 100 מיליון שקל בלבד. ב-2011 - 2012, עמד תקציב ההתאמות על 1.6 מיליארד שקל. הסיבה לתקציב הנמוך בתקציב הנוכחי, בין השאר, העיתוי של אישור התקציב, ארבעה חודשים לפני תום שנת התקציב, בעוד בתקציב הדו-שנתי הקודם, התקציב אושר בטרם החלה שנת התקציב. תקציב ההתאמות נועד להתגבר על הצורך לתקצב צרכים שלא נחזו מראש.
התקציב משלב תכנון רב שנתי ולוח סילוקין של פרויקטים רב שנתיים, כגון בתחומי התשתיות, פרויקטים של בינוי וכד' ומזה נובעת גם ההרשאה להתחייב אף מעבר למגבלת ההוצאה.
מגבלת ההוצאה נועדה להגביל את שיעור הגדול בהיקף ההוצאה הממשלתית למול ההוצאה בשנת התקציב הקודמת, בתוספת הצמדה למדד. הנוסחה לחישוב מגבלת ההוצאה היא מכפלה של ממוצע הצמיחה ב-10 השנים שקדמו לתקציב ביחס שבין 60% לבין יחס החוב/תוצר. כלומר, הממשלה יכולה להוציא בשנת התקציב הנוכחית, את סכום ההוצאה של השנה שקדמה לה בתוספת שיעור הגידול.

קוצצו חצי מיליארד שקל מהתוספת לחינוך

במהלך הדיון היום אישרה ועדת הכספים קיצוץ של חצי מיליארד שקל מהתוספת שקיבל משרד החינוך לשנת הכספים 2014. מדובר בקיצוץ דומה לזה שנעשה בתוספת לתקציב למשרד התחבורה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הודיע לוועדה שהקיצוץ בתוספות של שני המשרדים "סוכמו בינו לבין האוצר עוד במהלך הדיונים על חוק ההסדרים במטרה להימנע כמה שיותר מהטלת גזירות קשות על הציבור".
נציגי האוצר ציינו כי הקיצוץ במשרד החינוך מורכב מהשארת המצב הקיים בכל הנוגע ללימודי יסוד בכיתות א' ו-ב' בקבוצות קטנות של עד 20 תלמידים; 5 שעות בלבד בשבוע לכיתות א' ו- 5 שעות בלבד בשבוע לכיתות ב'. זאת במקום התוכנית המקורית, שהייתה הדרגתית החל מ-2008 ולפיה ב-2010 שעות הלימוד הללו היו אמורות להסתכם ב-10 שעות שבועיות.
לטענת נציגי משרד החינוך, שר החינוך, שי פירון (יש עתיד) הסכים לקיצוץ זה, לאור העובדה שתוכנית אופק חדש כבר יוצאת אל הפועל וממילא כוללת הגדלת מכסת שעות לימוד פרטניות ובמסגרות מוקטנות.

תאריך:  22/07/2013   |   עודכן:  22/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
פרטי הקיצוץ בתקציב משרד החינוך שהגיע במקום כמה מגזירות המס מתבררים: 150 מיליון שקל יבואו מהפחתת שעות הלימוד של מקצועות היסוד בכיתות א' וב' בקבוצות קטנות של עד 20 תלמידים    ועדת הכספים אישרה את הקיצוץ במשרד התחבורה, אך קיצוץ תקציב החינוך נדחה
איתמר לוין
למרות חובתו לדווח מראש על העברות מסעיף לסעיף, משרד הביטחון אינו עושה זאת ואף מוסר מידע חלקי למשרד האוצר - שמצידו אינו מפעיל את הבקרה הדרושה
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את תקציב מבקר המדינה ל-2014    התקציב הכולל יעמוד על 365.5 מיליון שקל    הוצאות השכר במשרד ב-2012 הסתכמו ב-177 מיליון שקל
עופר וולפסון
פשרה בין האוצר לוועדת הכספים: מס ההכנסה יועלה דיפרנציאלית    שינויים במס החברות לטובת הפריפריה    קצבאות ילדים שנולדו עד 2003 לא ייפגעו    המחיר: קיצוצים נוספים בתקציבי החינוך והתחבורה; מס הרכישה לעסקים יעלה ל-6%
מירב ארד
זאת לעומת 250 מיליון שקלים בשנת הבחירות    התקציב אושר פה-אחד בוועדת הכספים    ח"כ סלומינסקי: לא הולכים לבחירות בזמן הקרוב
רשימות נוספות
משרד הביטחון נסוג מקיצוץ של 3 מיליארד שקל   /  אדריאן פילוט
הוקפא קיצוץ 45 מלש"ח מתקציב הרבנים האזוריים  /  עופר וולפסון
סער: ייבחן קיום בחירות אלקטרוניות  /  עופר וולפסון
הפוטש שלנו  /  איתמר לוין
ליאיר לפיד מאבא טומי  /  נרי אבנרי
גנץ משחק ב"כאילו"  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il