X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מגלה כי הריטואלים שאנו מבצעים לפני האכילה - אפילו אלו שנראים חסרי חשיבות - יכולים למעשה לשנות את התפיסה שלנו לגבי המזון שאנו אוכלים באותו אירוע
▪  ▪  ▪
לבקש משאלה [צילום: פלאש 90]

חגיגת יום הולדת בדרך כלל מתנהלת על-פי "נוסחא", שכוללת שירה, בקשת משאלה ליום ההולדת בזמן כיבוי הנרות וחיתוך עוגת יום ההולדת. כעת מחקר חדש מגלה כי הריטואל הזה (טקס) לא רק שגורם לחוויה להצרב בזכרון שלנו, אלא משפר גם את טעמה של העוגה.
אוסף חדש של מחקרים, שפורסמו בכתב העת Psychological Science, היוצא לאור על-ידי האיגוד למדעי הפסיכולוגיה, מגלה כי הריטואלים שאנו מבצעים לפני האכילה - אפילו אלו שנראים חסרי חשיבות - יכולים למעשה לשנות את התפיסה שלנו לגבי המזון שאנו אוכלים באותו אירוע.
פסיכולוגים מאוניברסיטת מינסוטה רצו לבדוק מה כוחם של ריטואליים לאחר שהבחינו ברוטינות משעשעות שאנשים - כולל הם עצמם - מבצעים לעתים קרובות לפני שהם אוכלים ושותים.
אחת החוקרות תיארה: "בכל פעם שאני מזמינה אספרסו, אני לוקחת שקית סוכר ומנערת אותה, פותחת את השקית ושופכת מעט סוכר פנימה ואז טועמת. זה אף פעם לא מספיק אז אני ממשיכה ושופכת חצי מהשקית פנימה. העניין הוא שלא מדובר בריטואל פרקטי. הייתי צריכה פשוט ישר לשפוך חצי שקית".
החוקרים ביצעו ארבעה ניסויים כדי לחקור כיצד ריטואלים שונים יכולים להשפיע על התפיסה שלנו ועל הצריכה של מזונות שונים.
השפעות של ממש
במסגרת הניסוי הראשון, חלק מהמשתתפים נתבקשו לאכול חטיף שוקולד אך רק לאחר סדרת הוראות: "מבלי להסיר את עטיפת החטיף כולו לחתוך אותו לחצי, להסיר חצי מהעטיפה ואז לאכול חצי. ולבסוף, להסיר את כל העטיפה ולאכול את החצי השני".
שאר המשתתפים קיבלו הוראה פשוט להרגע קצת ואז לאכול את חטיף השוקולד באיזו דרך שרצו.
תוצאות הניסויים הראו כי אלו שביצעו את ה"ריטואל" דירגו את טעמו של השוקולד מאד גבוה, התענגו עליו יותר והיו מוכנים לשלם סכום כסף גבוה יותר עבורו בהשוואה למשתתפים בקבוצה השניה. הממצאים הצביעו על כך שריטואל קצר ומזוייף יכול ליצור השפעות אמיתיות לגמרי.
ניסוי שני תמך בתוצאות הניסוי הראשון והראה כי תנועות רנדומליות אינן יוצרות חווית אכילה מהנה יותר. אלא רק התנהגויות חוזרות על עצמן, אירעיות ומסודרות משנות את התפיסה שלנו לגבי המזון.
הנתונים מגלים גם כי עיכוב ממושך יותר בין הריטואל לצריכת המזון הגביר את ההשפעות, גם במקרים של אוכל טבעי כמו גזר; התפיסה של אכילת הגזר לאחר ריטואל שיפרה את טעמו בעיני המשתתפים.
מעורבות אישית
בסוף שני הניסויים, החוקרים גילו כי מעורבות אישית בריטואל חשובה ביותר - צפיה במישהו אחר כשהוא מערבב לימונדה בשיטתיות לא הפכה את המשקה לטעים יותר. בנוסף, הם גילו כי "עניין מהותי" - העובדה שריטואלים מושכים אותנו למה שאנו עושים - אחראי להשפעות החיוביות שיש לריטואלים על חווית האכילה.
למרות שהריטואלים המדוברים נראים קטנים או רגילים וחסרי משמעות, החוקרים ציינו כי ההשפעות שהם מניבים מוחשיות ביותר. ולמרות שריטואלים שכיחים מאד לפני הארוחות, הם יכולים לשחק תפקיד חשוב גם במצבים אחרים.
החוקרים מתכננים לבקש מחולים לבצע ריטואלים מסויימים לפני ניתוח ואז למדוד את רמת הכאב שלהם לאחר הניתוח ואת המהירות בה הם מחלימים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיפה על נרות העוגה משפרת את טעמה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ה-FDA, אישר את שיווק התרופה אפטיניב לסרטן ריאות גרורתי מסוג NSCLC עם מוטציה חיובית ב-EGFR    התרופה הוגשה כמועמדת להכללה בסל התרופות הישראלי    לחולים בסרטן ראות בעלי מוטציה חיובית ב EGFR תהיה כעת אפשרות טיפולית חדשה, שהוכיחה את עצמה כיעילה הרבה יותר מהכימותרפיה המקובלת לטיפול בסרטן ריאות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חולים שעברו ניתוח לב במהלך הימים בהם הירח מלא היו בסבירות נמוכה יותר למות ושהו זמן קצר יותר בבית החולים בהשוואה למועד ניתוח בימים אחרים של מחזור הירח
עופר וולפסון
החברה מסרה על תוצאות הנפקת הזכויות, ולפיה אריה קוטלר ומוריס וילנר, בעלי השליטה, ניצלו את מלוא הזכויות שהוענקו להם בתמורה לכ-51 מיליון שקל    סך תמורת הזכויות שנוצלו עומדת על כ-61.3 מיליון שקל בכ-174 מיליון מניות
איתמר לוין
רשות ני"ע ייחסה לדנקנר עבירות ניירות ערך ומירמה, בטענה שפעל להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות בעת הנפקתה לפני שנה וחצי    דנקנר הכחיש את החשדות; הרשות לא מסרה מהן המלצותיה
איתמר לוין
מאיר בר היה איש הקבוצה הפולנית ונטל חלק בגילוי התשלום מתחת לשולחן במכירת פז לקבוצת ליברמן    ביהמ"ש העליון ידון בערעור ליברמן על התשלום שהובטח תמורת גילוי התשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il