X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות ני"ע ייחסה לדנקנר עבירות ניירות ערך ומירמה, בטענה שפעל להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות בעת הנפקתה לפני שנה וחצי דנקנר הכחיש את החשדות; הרשות לא מסרה מהן המלצותיה
▪  ▪  ▪
דנקנר. עשרות מיליונים [צילום: איל יצהר, באדיבות גלובס]

תיק החקירה נגד נוחי דנקנר, בחשד לעבירות ניירות ערך ומירמה, הועבר (יום ג', 23.7.13) מרשות ניירות ערך לטיפולה של פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). הרשות לא מסרה מהן המלצותיה בעקבות החקירה שניהלה. דנקנר והמעורבים האחרים מכחישים את החשדות המיוחסים להם.
החקירה הגלויה נגד דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג, החלה במהלך בנובמבר 2012 בעקבות חקירה סמויה של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. במהלך החקירה נבדקו חשדות לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.
החקירה נגעה לאירועים במסחר אשר התרחשו סביב הנפקת חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. על-פי החשד, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה של ISP פיננשיאל טריידינג, ביחד עם שלג, על-מנת להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי בכדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה.
על-פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות התרמיתית. זאת, על-מנת לרכוש את מניות אי.די.בי מ-ISP, במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.
לדברי הרשות, מדובר בתיק מורכב הכולל חומר ראיות רב. במהלך החקירה בוצעו חיפושים ונגבו עדויות ממעורבים ועדים, בהם בכירים בשוק ההון ונושאי משרה בכירה בחברות ציבוריות. דנקנר, שטרום ושלג שוחררו בזמנובתנאים מגבילים ובהפקדת ערבויות כספיות בגובה של מיליוני שקלים.
דנקנר מסר בתגובה: "לא יזמתי שום מהלך תרמיתי, לא פעלתי ולא הפעלתי אף אחד למהלך תרמיתי ולא מימנתי שום תוכנית תרמיתית. אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה. עם סיום החקירה והעברתה באופן טבעי לפרקליטות, אני מקווה שלאחר עיון בחומר הראיות תתקבל החלטה לסגור את התיק".
עוה״ד איריס ניב-סבאג ונוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את שטרום, מסרו בתגובה: "אנו משוכנעות, כי שטרום פעל כחוק ולא עבר כל עבירה. לחקירה זו אין קשר לכספי לקוחות והיא אינה נוגעת בשום היבט בנושא זה".

תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיק נגד נוחי דנקנר הועבר לפרקליטות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יפה מאד שפרסמתם ולא מאתרגים את
רחובות   |  23/07/13 12:43
2
נמאס מהשחיתות  ל"ת
משה דוד  |  23/07/13 13:00
3
כה אמר דנקנר: לא שיקרתי לא
שבץ חלובה  |  23/07/13 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
שרון נריה בר-און
במהלך התקופה האחרונה נוחי דנקנר אינו יורד מהכותרות הכלכליות, בכל מדיה אפשרית. האנרגיה המתוארת במפת תקופות החיים שלו בתקופה זו של חייו, הינה אנרגיה קשה. אנרגיה המספרת על ניצול אחרים או להיות מנוצל. השאלה היא כיצד האנרגיה זאת משפיעה על התנהגותו העסקית של "הטייקון"?
איתמר לוין
שטרום הוא בעליה של חברת ההשקעות ISP, אשר לטענת רשות ניירות ערך רכשה מניות אי.די.בי ביוזמתו ובמימונו של נוחי דנקנר כדי להעלות את שערה ערב ההנפקה בפברואר השנה
איתמר לוין
רשות ניירות ערך חושדת: דנקנר פעל באמצעות שני פעילים בשוק ההון כדי להעלות את שער מניית אי.די.בי ערב הנפקה שביצעה בפברואר השנה    דנקנר: כל פעולותי היו כחוק
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il