X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מגלים :רוב האנשים אינם נהנים מאושר גדול יותר כשהם מהגרים למדינה אחרת במטרה לשפר את רמת הכנסתם
▪  ▪  ▪
לא למהר [צילום: אלביט מערכות]

סוציולוגים מאוניברסיטת לייססטר ניסו לחקור ולגלות אם אנשים המהגרים למדינה אחרת כדי לשפר את הכנסתם מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאושרים יותר - והתשובה שמצאו תגרום אולי למהגרים הפוטנציאלים שבינכם לחשוב פעמיים לפני שהם אורזים מזוודות - רוב משתתפי המחקר לא היו מאושרים יותר לאחר שהיגרו למדינה אחרת.
במסגרת המחקר שפרסמו ב"Migration Studies", ניתחו החוקרים נתונים מסקר חברתי אירופאי שכלל יותר מ-42,000 איש כדי לנסות לקבוע אם אפשר להשיג אושר על-ידי מעבר למדינה אחרת. המחקר השווה את רמת האושר של המהגרים לזו של אנשים שנשארו במדינה אותה עזבו המהגרים ("הנשארים").
מהגרים ממזרח אירופה לא זכו למנת אושר נוספת מהמעבר למערב אירופה. למרות שהמהגרים היו מאושרים יותר מהנשארים, ניתוח הנתונים הראה כי הם היו כבר מאושרים יותר מאלו שנשארו, עוד לפני ההגירה. לכן, היתרון של האושר שהשיגו אינו השלכה של המעבר למדינה אחרת, אלא יתרון שכבר היה קיים, כאמור, טרם ההגירה.
מאיפה באת ולאן תשוב?
באופן כללי, מחקרים שעסקו בנושא האושר הצביעו על כך שאנשים לא חווים אושר מתמשך יותר כשהם נהנים מעליה בהכנסה. הגירה יכולה אומנם לתרום לעליה ברמת ההכנסה, במקרים של מעבר, לדוגמא, למדינה עשירה יותר, אך גם אם היא תורמת לכך, היא עשויה להביא איתה סטטוס של תחותש שייכות פחותה יותר במדינת היעד, ותחושה זו משחקת תפקיד משמעותי יותר ברמת אושר מאשר המאמץ להשיג הכנסה גבוהה יותר.
החוקרים גילו כי מהגרים ממזרח אירופה כקבוצה לא זכו למנת אושר גדולה יותר בעקבות הגירה למערב אירופה. אך הדבר היה תלוי גם במדינות מהן הגיעו.
לדברי החוקרים, במידה שרמת האושר הממוצעת נמוכה במדינות המקור, כמו ברוסיה ובטורקיה, הרי שניתן יהיה לזהות עליה ברמת האושר. אך במדינות כמו פולין, היכן שאנשים ברובם תופסים את עצמם כמאושרים (לפחות בהשוואה לרוסיה, לדוגמא) ניתן לזהות ירידה ברמת האושר אצל אלו שעוברים למדינות המערב.
המחקר, הם מאמינים, חשוב לאנשים ששוקלים מעבר למדינה אחרת, עשירה יותר, במטרה לנסות ולשפר את רמת ההכנסה שלהם ולזכות במנת אושר גדולה יותר.
תוצאות המחקר מראות כי אנשים הסבורים שהחיים טובים יותר במדינות עשירות יותר ועוברים אליהן כדי לנסות ולשפר את חייהם שלהם עצמם עלולים להתאכזב מהחוויות שיחוו שם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היו"ר לשעבר של לשכת שמאי המקרקעין מותח ביקורת חריפה על "חוק מיותר"    "על מחדלים חמורים פחות מינו ועדות חקירה ממלכתיות"
אלעזר לוין
הביטוח - לשנת 2014, ל-55,000 כלי רכב, בפרמיה משוערת של 235 מיליון שקל    זוהי עסקת הביטוח הגדולה ביותר של הענף    כיום מבוטחים 80% מכלי הרכב בהראל, 13% בשירביט, 7% באילון
יואב יצחק
בישיבת ועדת הפנים של הכנסת הגן דנינו על החלטתו למנות את אפרים ברכה לראש יאח"ה ואמר: השר לביטחון פנים אישר את המינוי    השר אהרונוביץ מכחיש וטוען: הנושא טרם הגיע לשולחני
עופר וולפסון
שר האוצר תוקף את מבקריו בדיונים הסופיים על אישור תקציב המדינה: "איך הייתם סוגרים בור של 35 מיליארד? מהצ'קים של החתונה? ממשכנים את ראשל"צ?"
לי-אור אברבך
אגף השכר באוצר דורש מהרשות להפסיק ההתקשרות עם שדר הספורט, בשל התחייבותה לא להעסיק אדם שאינו "בתפקיד מליבת הפעילות של הרשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il