X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט מגן אלטוביה: כשם שהחברה שנטלה את ההלוואה רשמה כהוצאה את הוצאות המימון שהיו לה, כך היא חייבת במס על הרווח שנוצר לה כאשר שער הדולר ירד
▪  ▪  ▪
אלטוביה. גם הפרשי הצמדה שליליים

שחיקת ערך הלוואה שניטלה במטבע חוץ מהווה הכנסה חייבת במס. כך קובע (21.7.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה, הדן בחלק ניכר מתיקי המיסים בישראל.
חברת ד.מ.ק.א רכשה בשנת 1997 נדל"ן בתל אביב ומימנה את הרכישה בהלוואה הצמודה לדולר. בשנת 2003 רשמה החברה הכנסה חשבונאית של 1.5 מיליון שקל בשל ירידת שער הדולר. שנה לאחר מכן קיזזה החברה את ירידת שער הדולר מהוצאותיה בגין הריבית על ההלוואה, ובשנת 2005 רשמה כהוצאה את הוצאות המימון שנרשמו בשל עליית שער הדולר.
פקיד שומה ת"א 1 קבע שההכנסה בשנת 2003 חייבת במס, ד.מ.ק.א ערערה אך אלטוביה דחה את הערעור. "מקובל לראות בכל תוספת לעושר הנישום, קרי גידול בערך הנכסים בניכוי ההתחייבויות של הנישום, בתוך פרק זמן מסוים, כהכנסה", אומר אלטוביה. "לא מצאתי ממש בטענת המערערת, כי לא התקיימה במקרה זה התעשרות אמיתית מפני ששחיקת ערך ההלוואה התקזזה כנגד ירידת ערך המקרקעין".
עוד אומר אלטוביה, כי הרווח בשל ירידת שער הדולר חייב במס משום שפקודת מס הכנסה חלה גם על הפרשי הצמדה. לשון החוק אינה מונעת את פרשנותו של פקיד השומה, לפיה מדובר הן על סכום חיובי (תוספת בגין ההפרשים) והן על סכום שלילי, קובע אלטוביה. עם זאת, הוא מסכם, לא ניתן להטיל את המס מכוח סעיף זה, שכן מדובר בתמורה שקיבלה החברה בלא סיפקה דבר.
אלטוביה מוצא את המקור לחיוב במס בסעיף המטיל אותו על הכנסות מעסק. אומנם עיסוקה של ד.מ.ק.א אינו במתן הלוואות, אך נטילת ההלוואה לצורך רכישת הנכס הייתה חלק מפעילותה השוטפת. לכן, כשם שהחברה קיזזה את הוצאות המימון בגין ההלוואה מהכנסותיה העסקיות - כך היא חייבת במס על רווחים שנוצרו לה בגין אותה הלוואה.
ד.מ.ק.א יוצגה בידי עוה"ד ירון מהולל ונועה לב-גולדשטיין, ופקיד השומה - בידי עו"ד מרואן עבדאללה.
תאריך:  25/07/2013   |   עודכן:  25/07/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הצלחה להנפקה למוסדיים של בז"ן להרחבת סדרה א' של האג"ח הנסחרות שלה    "גיוס האג"ח, הראשון מאז שנת 2007 יגביר גמישותנו הפיננסית"
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד אומר כי מפלגתו תיאבק למען נישואים חד-מיניים ונישואים עם גויים, אך לא מציין כי הוא חתום על הסכם קואליציוני המונע זאת
עופר וולפסון
מפסיקה הפיתוח, הייצור והשיווק המשותף שהחל ב-2009 עם חברת לונזה של תרופות Biosimilar    מנהל התפעול בלונזה: "התחום ידרוש יותר השקעה ממה שתוכנן, וגם יותר זמן להגיע לשוק"
עופר וולפסון
התפטר מהתפקיד לאחר יותר מ-14 שנה, והחל בהעתקת מגוריו ללונדון, בין היתר משיקולי מס    מתכנן להנפיק כמחצית מאחזקות החברה לישראל בבורסה של לונדון
עידן יוסף
עובד התחשמל למוות בעת שהתקין מתקן להאכלת דגים    שני חבריו ניסו להצילו, אך התחשמלו גם הם    המשטרה ומשרד הכלכלה בודקים חשד לרשלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il