X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרב על הקופקסון נמשך: בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב קיבל את הערעור של מיילן בנוגע ל-4 פטנטים על הקופקסון טבע: "נערער על ההחלטה"
▪  ▪  ▪
מזרקי קופקסון. בלעדיות לעוד פחות משנה [צילום: יח"צ]

התפתחות נוספת בקרב על הקופקסון. בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב קבע היום (ו') כי לטבע יש בלעדיות על התרופה רק עד למאי 2014. זאת, שכן בית המשפט קיבל היום את פסיקתו של בית המשפט המחוזי בניו יורק בנוגע לתוקפם והפרתם של ארבעה פטנטים של קופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פוקעים במאי 2014.
זאת, לאחר שהחברות מיילן וסנדוז ערערו על החלטת בית המשפט בארה"ב, שקבע כי 9 פטנטים של טבע על הקופקסון עדיין בתוקף לעוד כשנתיים, ולכן למעשה מיילן מפרה את הפטנטים הללו.
הערעור שהתקבל מתייחס, כאמור, לתוקפם והפרתם של ארבעה פטנטים של קופקסון, הפוקעים במאי 2014. לעומת זאת, בית המשפט לערעורים הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בניו יורק וקבע שפטנטים אחרים שפוקעים במאי 2014 ואחד בספטמבר 2015 אינם תקפים. בית המשפט לערעורים קבע באופן ספציפי שתביעות הפטנטים הללו אינן תקפות בשל היותן בלתי מוגדרות.
ההחלטה מהיום מאשרת את בלעדיות הקופקסון של טבע, כאמור, רק עד ל-24 במאי 2014.
מוקדם יותר החודש דחה בית המשפט המחוזי בני יורק תביעה שהגישה טבע כנגד מיילן. טבע טענה בתביעה כי הגרסה הגנרית של מיילן לתרופת הקופקסון מפרה 4 פטנטים של החברה, ועל כן יש לאסור עליה את שיווק התרופה.
נזכיר כי ב-11 ביולי 2012, אחרי מאבק משפטי סבוך וקשה, פסק בית המשפט העליון בבריטניה כי חברת התרופות מיילן לא תוכל לשווק גרסה גנרית לקופקסון, וכי הפטנט של טבע על התרופה הוא בתוקף.
נתח הרווחים התפעוליים והנקיים של הקופקסון מסך הרווחים של טבע מוערך בכ-50% ויותר, ולמעשה הקופקסון אחראי על 20% מכלל המכירות של החברה.
מטבע נמסר כי "החברה מאוכזבת מהחלטת בית המשפט ככל שהיא נוגעת לארבעת הפטנטים של 2014 והפטנט של 2015 ותערער על ההחלטה. חשוב לציין כי כל גרסה גנרית לכאורה של קופקסון מחויבת באישור מנהל המזון והתרופות (FDA) לפני הפצתה לשימוש הציבור. בשלב זה לא ברור אלו דרישות יחויבו לאישור פפטידים מלאכותיים מורכבים.
"בהינתן מורכבות הקופקסון, טבע מאמינה כי הבדלים בלתי צפויים בין מוצרים גנריים מוצעים לבין הקופקסון עלולים להוביל לפגמים אימונוגנטיים במטופלים. חוסר היכולת לאפיין באופן מלא את המרכיבים הפעילים של המוצר הוביל מומחים רבים להניח כי הדרך היחידה להבטיח את בטיחות, יעילות והאימונוגנטיקה של כל גרסה גנרית לקופקסון תהיה דרך ניסויים קליניים מלאים הכוללים בקרת פלצבו, אשר יכללו נקודות קצה מדידות (כגון קצב ההתקפים) בחולי טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  26/07/2013   |   עודכן:  26/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: לטבע בלעדיות על הקופקסון עד מאי 2014
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חקיינית התרופות טבע
דודי30  |  27/07/13 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צחי הופמן
שוק מוצרי הטכנולוגיה הבריאותית יגלגל בשנה הבאה 4 מיליארד דולר    חברת FitBit החלה לשווק בישראל צמיד בריאותי: "תמיד יהיה מישהו שירצה לעקוב אחרי הפעילות שלו כל דקה"
עופר וולפסון
רווחים יורדים ממכירות האייפון וביקושים חזקים למכשירי הגלקסי הביאו יחדיו לקץ שלטונה של חברת התפוח מקליפורניה כיצרנית הטלפונים הרווחית ביותר
תומר לוי
הזר ממשיך להרשים במחנה ההכנה, הפעם מול ירבאן
תומר לוי
סכנין: בלבול נוטה להחתים את ואצ'יסלאב שבצ'נקו
עופר וולפסון
חמישה מפגינים נהרגו בעימותים בין תומכי ומתנגדי הנשיא המודח מורסי בעיר החוף אלכסנדריה    התובעים במדינה בדרך להגשת כתב אישום נגד מורסי באשמת רצח וקשירת קשר עם חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il