X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת חוק ההסדרים, אישרה הכנסת את ביטול הסעיף בחוק החינוך הממלכתי שחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות מוכרים שאינם רשמיים הפועלים בתחומן עם זאת, במידה שירצו, הרשויות יוכלו להמשיך לעשות זאת תוך הפעלת שיקול דעת
▪  ▪  ▪
נהרי. המוסדות עדיין יזכו למימון בתשע"ד [צילום: פלאש 90]

במסגרת "מרתון" ההצבעות על חוק ההסדרים, אישרה (יום ב', 29.7.13) מליאת הכנסת את ביטולו של "חוק נהרי" - הכינוי שניתן לתיקון מספר 7 לחוק חינוך ממלכתי שחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות מוכרים שאינם רשמיים הפועלים בתחומן, שהם בעיקר מוסדות חרדיים.
עם זאת, נקבע כי רשויות מקומיות יהיו רשאיות להמשיך ולתקצב מוסדות חינוך אלה תוך הפעלת שיקול דעת והצבת אמות מידה הגיוניות ושוויוניות. לדברי יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע: "מדובר בצעד ראשון ברשימת הצעדים הנמצאים על שולחן הוועדה שמטרתם חיזוק החינוך הציבורי הממלכתי".
על-פי סעיף 11א לחוק חינוך ממלכתי בנוסחו המתוקן, רשות מקומית רשאית, אם תחליט על כך, לקבוע שיעור השתתפות בתקציביהם של מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים הפועלים בתחומה. השתתפות רשות חינוך מקומית בתקציביהם של מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים כאמור, כולה או חלקה, יכול שתהיה גם בכסף או בשווה כסף, כגון באמצעות העסקת עובדים.
על-אף ביטולו של "חוק נהרי", בשנת הלימודים תשע"ד, תשתתף רשות חינוך מקומית בתקציבי מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים שפעלו בתחומה בשנת הלימודים תשע"ג. השתתפות הרשות תהיה בהתאם לעמידתם של מוסדות החינוך הללו בתנאים לתקצובם כפי שיחולו בשנת הלימודים תשע"ד ובשיעור שלא יפחת מ-70% מסכום השתתפותה בשנת הלימודים התשע"ג. הוראת שעה זו מטרתה לאפשר מעבר הדרגתי למציאות בה החוק מבוטל.
עוד אישרה הכנסת כי לימודי היסוד בבתי ספר יסודיים בכיתות א' ו-ב' בכיתות קטנות של עד 20 תלמידים, יישארו בתקן של 5 שעות שבועיות, הן בכיתות א' והן בכיתות ב', גם מ-2014 והלאה, ולא בהתאם לכוונת החוק המקורית מ-2008-2007, להגביר את כמות שעות הלימוד בכיתות קטנות ל-10 שעות שבועיות בכיתות א' ו-ב'.

תאריך:  29/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
במהלך מתוכנן ומתואם החלו 52 חברי הכנסת של האופוזיציה לדרוש הצבעות שמיות בסעיפים המהותיים של תקציב המדינה וחוק ההסדרים - ובכך לאיים על יכולתה של הממשלה להעביר את התקציב כסדרו
עופר וולפסון
שר האוצר תוקף את האופוזיציה: "התקציב שלא הוצג כאן הוא התקציב האופטימי שהוצג על-ידי האופוזיציה. תקציב שכולו לתת, ולתת ולתת"    יחימוביץ': "תחושת דז'ה-וו חזקה לתקופת האיש הרזה והאיש השמן"
איתמר לוין
השר וראש הממשלה ג'ים האקר, המנכ"ל ומזכיר הממשלה סר האמפרי אפלבי, ראש הלשכה ברנרד וולי - כולם רלוונטיים כיום כפי שהיו לפני שלושה עשורים, לא רק בבריטניה אלא גם בישראל
עופר וולפסון
שר האוצר תוקף את מבקריו בדיונים הסופיים על אישור תקציב המדינה: "איך הייתם סוגרים בור של 35 מיליארד? מהצ'קים של החתונה? ממשכנים את ראשל"צ?"
עופר וולפסון
תקציב הביטחון לשנת 2013 אושר ללא הסתייגויות והוא יעמוד על 52.5 מיליארד שקל    באשר לשנת 2014, נתנה ועדת חו"ב אישור למסגרת התקציבית בלבד ולא לפרטי התוכנית עצמה
רשימות נוספות
ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה  /  איציק וולף
יופחתו שעות לימוד של מקצועות היסוד  /  עופר וולפסון
משרד הביטחון אינו מדווח על שינויי תקציב  /  איתמר לוין
הפוטש שלנו  /  איתמר לוין
ליאיר לפיד מאבא טומי  /  נרי אבנרי
גנץ משחק ב"כאילו"  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il