X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה למועצת עילוט לפטר את הגזבר והמבקר הפנימי, שהם קרובי משפחתו של ראש המועצה - למרות שמונו זמן רב לפני שנבחר לתפקידו קובע: ניגוד עניינים בוטה שלא ניתן להסדירו
▪  ▪  ▪
ניגודי עניינים בולטים בעילוט
קל וחומר
כאשר בן לחמולה מסוימת מנצח בבחירות לרשות מקומית ערבית, משוכנעת החמולה שהיישוב כולו עבר לשליטתה: היא ממנה את אנשיה למשרות בכירות בעירייה ורבים מבניה מפסיקים לשלם ארנונה. אם אחרי זמן מתחולל מהפך וחמולה יריבה מנצחת, מתחולל שוב אותו תהליך. בא בית הדין לעבודה ואומר: עד כאן. אם בעלי תפקידים בכירים שהתמנו כחוק זמן רב לפני שבן-משפחתם נבחר לראש הרשות חייבים לפרוש, קל וחומר מה תהיה הפסיקה כאשר הנפוטיזם הוא טרי.

נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בנצרת, ורד שפר, קובעת (14.7.13), כי ראש המועצה המקומית עילוט, גזבר המועצה והמבקר הפנימי שלה אינם יכולים להמשיך לכהן במקביל, בשל היותם קרובי משפחה. בכך יוצאת שפר נגד נוהג רווח בשלטון המקומי במגזר הערבי.
סברי אבו-ראס משמש כגזבר המועצה מאז 1993, וג'די אבו-ראס הוא המבקר הפנימי מאז 1998, וחסן עלי הוא ראש המועצה מאז 2008. עלי הוא גיסו של הגזבר ובן-דודו של המבקר. ועדה בנציבות שירות המדינה הורתה להפסיק את כהונתם של הגזבר והמבקר בשל קרבתם המשפחתית לראש המועצה, משרד הפנים לא ביצע את ההוראה ולפיכך פנו התנועה לאיכות השלטון וחבר המועצה מוחמד אבו-ראס לבית הדין.
שפר קובעת, כי הגזבר עומד בקשר הדוק עם ראש המועצה, המבקר הפנימי בודק גם את פעולותיו של ראש המועצה, ולפיכך מדובר בניגודי עניינים בולטים ואסורים. עוד היא אומרת, כי יש לפרש את הצו האוסר על מינוי קרובים ברשויות המקומיות לא רק כצופה פני עתיד, אלא גם ככזה החל על בעלי תפקידים מכהנים.
שפר גם שוללת את האפשרות שניתן יהיה למצוא הסדר שינטרל את ניגודי העניינים: "ניגוד העניינים בנסיבות המקרה דנן, כאשר עסקינן בשני שומרי הסף הבכירים במועצה, הינו כה אינהרנטי, עד כי יקשה למצוא הסדר שיוכל באופן אמיתי לנטרל את החשש באופן שיהא בו כדי להגן הגנת אמת על טוהר המידות ועל סדרי מנהל תקין וגם, לא פחות חשוב מהללו - מראית פני הדברים".
לדברי שפר, אכן מדובר בתוצאה קשה כלפי שני בעלי תפקידים ותיקים ומבוגרים, אך מדובר בתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש. לפיכך, על המועצה המקומית לנקוט בהליכים הנדרשים - קרי: הליכים כחוק לפיטוריהם של הגזבר והמבקר - כדי למנוע את ניגוד העניינים. העותרים יוצגו בידי עו"ד נדאל חאיק, את המועצה המקומית ייצג עו"ד זאהי טאהא, ואת הגזבר והמבקר - עוה"ד יצחק טיבי ודן שווץ.

תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  02/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד נגד הנפוטיזם בשלטון המקומי הערבי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ראי -ראי אמור ענני"
עידןסובול  |  31/07/13 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: אין פסול בשימוש בשמו של מתחרה כמילת חיפוש לצורך העלאת קישור ממומן    ביטל את חיובן של רשת פרופורציה וגוגל לפצות את המנתח הפלסטי דב קליין על השימוש בשמו
איתמר לוין
ביהמ"ש זיכה קטין שהואשם ביידוי אבנים על אוטובוס, לאחר שנחשפו שורה של מחדלים שתחילתם במשטרה והמשכם בפרקליטות    הנאשם כלל לא נחקר על האירוע שיוחס לו והאליבי שמסר לא נבדק
איתמר לוין
זיכה שני קטינים שהואשמו ביידוי אבנים על כלי רכב ערביים, מאחר שכתבי האישום נגדם הוגשו בשיהוי ניכר וללא הסבר של ממש    מותח ביקורת על נימוקיו של מי שהיה המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר
יפעת גדות
כאב או חוסר נוחות בלסת
זיו אברג'יל
הקשר מחוף השנהב יוכל לשחק מול אשטוריל באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il