X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר ברוורמן: התקנות נועדו להתמודד עם תופעות של שתייה מופרזת; החובה לכלול את האזהרה בפרסומות לאלכוהול תיכנס לתוקף תוך 90 יום מפרסום התקנות
▪  ▪  ▪
אזהרה מפני צריכה מופרזת [צילום: פלאש 90]

על בקבוקי אלכוהול ובפרסומת לאלכוהול תופיע אזהרה: על מיכל משקה משכר חזק - ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5% - תופיע האזהרה הבאה: "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!". על מיכלי משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% יופיע הכיתוב: בנוסח "אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתייה מופרזת" - כך החליטה הבוקר (יום ג', 30.7.13) ועדת הכלכלה שאישרה תקנות המסדירות את הגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים, שנועדו לקבוע את סימון האזהרה.
האזהרה תופיע באותיות בצבע שחור על-רקע לבן וגודלה יהיה 15% לפחות משטח התווית של המשקה. החובה להדביק את תווית האזהרה על משקאות משכרים חזקים (מעל 15.5% אלכוהול) תיכנס לתוקף תוך שנה מיום פרסום התקנות. באשר למשקאות משכרים בהם עד 15.5% אלכוהול - החובה להדביק תווית אזהרה תיכנס לתוקף שנתיים לאחר פרסום התקנות.
כמו-כן אישרה הוועדה את הסעיפים הנוגעים לפרסום בכתב (בעיתונות, שלטי חוצות ועוד), בעל-פה (ברדיו) ובאמצעים אלקטרוניים (טלוויזיה ואינטרנט). בפרסומות בכתב נקבע כי האזהרה תופיע בצבע בולט הנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת. בפרסום בעל-פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה לעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה.
בפרסום באמצעים אלקטרוניים ניתן יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל-פה, לפרק זמן של 5 שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת. החובה להכליל את האזהרה בפרסומות תיכנס לתוקף תוך 90 יום מיום הפרסום.
מנהלת תחום הסכמים מסחריים דו-לאומיים במשרד הכלכלה, נטלי גוטמן חן, התייחסה לאבחנה בחוק בין שני סוגי משקאות משכרים - משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם עד 15.5% (בעיקר בירה ויין) ומשקאות משכרים חזקים ששיעור האלכוהול בהם מעל 15.5%. לדבריה, ההתייחסויות שקיבל המשרד ממדינות בהן ארה"ב והאיחוד האירופי, הן כי אין הצדקה לאבחנה בין סוגי האלכוהול. עוד היא הוסיפה כי צריכה להיות אזהרה אחידה לפי הנוסח הפחות חריף. ח"כ יצחק וקנין אמר בתגובה כי הטענות האלה כבר הועלו בדיונים הקודמים וחברי הכנסת קיבלו החלטה אחרת.
מנכ"ל מועצת גפן היין, צחי דותן, טען כי יש מספר יינות מצומצם שמגיעים גם ל-16% אלכוהול ואין סיבה שייכללו ברף של המשקאות המשכרים החזקים. פרופ' גמזו התייחס לדברים ואמר כי בכוונתו לבחון את הנושא יחד עם שרת הבריאות, ואם המשרד ימצא לנכון הוא יגיש תיקון בנושא לוועדה.

תאריך:  30/07/2013   |   עודכן:  30/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק וקנין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר: אזהרה על בקבוקים ובפרסומות לאלכוהול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי בן ישראל, אפרת פרץ
החוזים האחרונים בשוק נחתמו במחירים של כ-405 דולר לטון    אנליסטית בחו"ל: "טלטלה בשוק האשלג; נגמר האוליגופול - השוק נפתח לתחרות; כל מניות האשלג יירדו"    מניית K+S קורסת באירופה
יפעת גדות
למרות הגנטיקה, למרות הביולוגיה ולמרות הסביבה, יש בהחלט צעדים שאנו יכולים לעשות כדי להשפיע על אריכות ימינו
ליטל איסטמטי
שיחת רועי ורמוס-דוד אדרי - מורה נבוכים: מהו מכרז החלף, מהי המשמעות של הורדת עקום אג"ח הממשלתיות, וכיצד כביכול בוצעה התרמית?
עופר וולפסון
החברה לפיתוח מוצרי העברת קול ונתונים ברשתות תקשורת עברה לרווח נקי של מיליון דולר ברבעון השני, לעומת הפסד ברבעון המקביל    ההכנסות נותרו יציבות    חטיבת רשתות התקשורת מהווה כעת יותר מ-86% מהכנסות החברה
אלעזר לוין
זכתה במכרז לבניית 12 מבנים טרומיים בקריית ההדרכה של צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il