X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: אין פסול בשימוש בשמו של מתחרה כמילת חיפוש לצורך העלאת קישור ממומן ביטל את חיובן של רשת פרופורציה וגוגל לפצות את המנתח הפלסטי דב קליין על השימוש בשמו
▪  ▪  ▪
קליין. כמו קוטג' במרכול

המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין לא יקבל פיצוי מרשת המרפאות פרופורציה, על השימוש בשמו בשירות Google Adwords. כך קבע (29.7.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גדעון גינת, בבטלו את פסק דינו של בית משפט השלום, אשר בו חויבה גם גוגל בתשלום פיצוי לקליין.
פרופורציה שילמה לגוגל תמורת מתן השירות, בו הקלדת שמו של קליין תוביל לקישור ממומן שלה. שמו של קליין לא הופיע בצורה כלשהי בפרסומיה של פרופורציה. שופטת השלום חנה ינון קיבלה את תביעתו של קליין, קבעה שפרטיותו נפגעה וחייבה את פרופורציה לשלם לו 50,000 שקל. פרופורציה ערערה על פסק הדין וקליין ערער על גובה הסכום.
גינת אומר, כי לא הייתה לינון כל סיבה שלא לפסוק בהתאם לפסק דינו המנחה של השופט המחוזי מגן אלטוביה, לפיו אין פסול בשימוש במילת מפתח בגוגל, אפילו אם היא סימן מסחר או כינוי מוכר של המתחרה. לדבריו, ינון לא הסבירה מדוע די בכך שבמקרה הנוכחי מדובר בשמו המפורש של קליין כדי לסטות מאותה הלכה, ודי בכך כדי לבטל את פסק דינה.
לגופם של דברים אומר גינת, כי אין הבדל בין מעשיה של פרופורציה לבין מיקום מודעות של עסקים מתחרים זה ליד זה בעיתון מודפס, או הנחת גבינה של יצרן קטן בסמוך לזו של יצרן גדול. גינת מוסיף:
"ציון סימן מסחר או שם עסק או שמו של אדם המתאר את עסקו המסחרי כ'מילת מפתח', אין בו כשלעצמו כדי לפגוע בזכויותיו של הבעלים של סימן המסחר, שם העסק או השם. כדי לבסס עילת תביעה, היה על התובע להראות מעשה נוסף מצד מי מהנתבעים. פעילות נוספת כזו, לא נטענה ולא הוכחה.
"מסקנתי היא ש'שימוש אמת' בסימן מסחר, דהיינו, שימוש שבו סימן המסחר מהווה רק קיצור דרך כדי להצביע על מוצר או שירות פלוני, אין בהם פסול. השימוש שעושה מחפש במנוע חיפוש 'מילת מפתח' אינו פסול, ואינני רואה מדוע שימוש של מתחרה בדף התוצאות של החיפוש כדי לפרסם שם בצורה מאובחנת מודעה, או קישור ממומן, הינם פסולים".
קליין חויב לשלם לפרופורציה ולגוגל את הוצאותיהן בשתי הערכאות ושכר טירחה בסך 54,000 שקל. פרופורציה יוצגה בידי עו"ד אופיר יוסף, גוגל יוצגה בידי עוה"ד חגית בלייברג וצחי חליו, וקליין - בידי עו"ד צחי סביר.

תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  31/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש זיכה קטין שהואשם ביידוי אבנים על אוטובוס, לאחר שנחשפו שורה של מחדלים שתחילתם במשטרה והמשכם בפרקליטות    הנאשם כלל לא נחקר על האירוע שיוחס לו והאליבי שמסר לא נבדק
איתמר לוין
זיכה שני קטינים שהואשמו ביידוי אבנים על כלי רכב ערביים, מאחר שכתבי האישום נגדם הוגשו בשיהוי ניכר וללא הסבר של ממש    מותח ביקורת על נימוקיו של מי שהיה המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר
יפעת גדות
כאב או חוסר נוחות בלסת
זיו אברג'יל
הקשר מחוף השנהב יוכל לשחק מול אשטוריל באירופה
עידן יוסף
בחלק מהקווים יוארך משך הנסיעה ובחלקם האחר יתקצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il