X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפיפות נוראה [צילום: אנונימוס]
הלקח של "אדום אדום"? להיזהר ממצלמות
דרישה לחקור התעללות קשה בחיות מאוסטרליה
עמותת אנונימוס הגישה תלונות למשטרה, למשרד החקלאות ולמשרד הגנת הסביבה, בדרישה לחקור עבירות לכאורה על חוק צער בעלי-חיים שתועדו בתחקיר ששודר בחדשות ערוץ 10 ארגוני בעלי-חיים באוסטרליה הגישו גם הם תלונה לרשויות האוסטרליות הצילומים חשפו עובדים המצליפים בעגלים ובטלאים בפריקתם מהאוניות מאוסטרליה, ומחשמלים בשוקרים עגלים בהעמסתם מהמפטמה למשחטת "אדום אדום" של תנובה
מכים עגלים [צילום: אנונימוס]

בועטים בבעלי החיים [צילום: אנונימוס]

יוסי ברנע
מוסר, תרבות וזכויות בעלי החיים

חגית כהן
מה שתנובה לא מספרת לכם

עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים הגישה (יום ד', 31.7.13) תלונה למשטרה, למשרד החקלאות ולמשרד הגנת הסביבה, בדרישה לחקור את ההתעללות בעגלים ובטלאים המובלים ב"משלוחים החיים" מאוסטרליה.
ערוץ 10 חשף אמש את צילומיו ועדותו של תחקירן אנונימוס, שעקב אחר מסעם של עגלים וטלאים המובלים מאוסטרליה לישראל. התחקירן הציב מצלמה על הר מול נמל אילת ותיעד את פריקתם מהאונייה למשאיות, שנמשכה כ-40 שעות בחום כבד, ועקב אחר המשאיות. הצילומים חושפים התעללות קשה. בין היתר תועדו עובדים המכים עגלים וטלאים בכל חלקי גופם, לרבות בראשם, ואף משליכים טלאים מגובה רב.
התחקירן תיעד גם את פריקת העגלים בתחנת ההסגר בקיבוץ אילות, תוך הצלפות חוזרות ונשנות, משיכות בזנב וחשמול בשוקרים חשמליים, וכן את העמסתם למשאיות במפטמה בקיבוץ בית השיטה - בדרך למשחטת "אדום אדום" של תנובה - גם שם תוך שימוש בשוקרים חשמליים, שנפסק כאשר האחראי במקום הבחין במצלמה. תיעוד זה מצטרף לתחקיר "כלבוטק" מדצמבר האחרון במשחטת "אדום אדום", שתיעד התעללות חמורה בעגלים ובכבשים, וכן לתחקיר מ-2011 שחשף חשמול בשוקרים של עגלים הנשחטים עבור החברה בתחנת ההסגר בצופר.
בתלונה נטען כי עולות מן התחקיר עבירות לכאורה הן על חוק צער בעלי-חיים והן על תקנות הובלת בעלי-חיים. "התיעוד מעלה כי העובדים מנחיתים מכות גם על בעלי-חיים פצועים המתקשים בהליכה", נכתב בתלונה. "בתמונות נראה בבירור טלה שבקושי מסוגל לעמוד על רגליו. במקום לספק לו טיפול, העובד מכה אותו שוב ושוב על-מנת לזרזו לעבור מהאונייה למשאית".
ארגוני בעלי-חיים באוסטרליה צפו בצילומים מישראל והגישו תלונה לרשויות, עקב הפרה לכאורה של התקנות באוסטרליה, המחייבות את תעשיית הבשר המקומית לעמוד בסטנדרטים מינימליים גם בארצות שאליהן מיוצאים בעלי החיים. הארגונים להגנת בעלי חיים באוסטרליה מנהלים זה שנים מאבק נרחב להפסקת המשלוחים החיים מאוסטרליה.
מדי שנה מיובאים לישראל מאוסטרליה מעל 100 אלף עגלים וטלאים, כאשר שתיים מהיבואניות הגדולות הן "דבאח" ו"תנובה" ("אדום אדום"). בשדות המרעה האוסטרליים צמחה תעשיה משגשגת של ייצוא בעלי-חיים למדינות באסיה ובמזרח התיכון. מרגע שיועמסו על המשאיות ומשם לאוניות הצפופות, לא יזכו העגלים והטלאים שוב לצאת למרעה. רבים מהם אינם שורדים את המסע. לאחר כשלושה שבועות הפלגה באונייה המיטלטלת הם יועברו למשאיות, ומשם למכלאות ההסגר, למפטמות - ושוב למשאיות, בדרך לבית המטבחיים.
חגי כהן מ"אנונימוס" מסר בתגובה: "זה אבסורד להעביר בעלי-חיים מסע ייסורים באוניות מיטלטלות מהקצה השני של העולם בשביל לפטם ולשחוט אותם בארץ, ומקומם שההתעללות בהם רק מחריפה אחרי העגינה בחופי ישראל. האחראים להתעללות צריכים לתת את הדין - משרד החקלאות והווטרינרים שכשלו בפיקוח, וחברות שיווק הבשר שהזמינו את המשלוחים ועצמו עיניים. אנחנו, כצרכנים, יכולים לבחור שלא לממן את האכזריות הזאת, ולהחרים את תעשיית הבשר".

תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  31/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה לחקור התעללות קשה בחיות מאוסטרליה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ולתלות בפרהסיה את המתעללים=רק
קורןנאוה טבריה  |  4/08/13 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
נחש צפע הכיש את עומר בזמן שישנה בשק שינה    היד שהתנפחה, התעלפויות והקאות, הובילו אותה לחדר המיון בבית-חולים כרמל, שם טופלה באנטידוט נגד הכשת צפע וניצלה
יפעת גדות
בטווח הקצר יכולים להופיע תסמינים כגון: עיוות החושים, פאניקה, חרדה, קואורדינציה נמוכה, זמן תגובה ארוך, תחושת ישנוניות או דיכאון לאחר ה"היי" הראשון ופעימות לב מוגברות (סכנה להתקף לב)
מירב ארד
האות יוענק לגרוסמן בזכות פעילותו המבורכת למען הבראתה של החברה הישראלית    ד"ר מרים אדלסון וד"ר יועז הנדל נבחרו לאנשי המופת החברתית לשנת 2013
מירב ארד
פרס אומ"ץ יוענק לפלג על פועלו רב-השנים במהלכו יצא בעקביות ובנחישות נגד תופעות של שחיתות, פרסם כתבות תחקיר מעמיקות ומאמרי דעה מושחזים, והפגין בכתיבתו אובייקטיביות, יסודיות וירידה לפרטים
עופר וולפסון
חתמה על מזכר הבנות עם LifeScan אירופה, חטיבת הסוכרת של קבוצת ג’ונסון אנד ג’ונסון, לשיווק בלעדי של האינסופד בגרמניה    במדינה 1.3 מיליון חולי סוכרת המזריקים אינסולין לזמן ארוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il