X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה תאשר את רשימת הישובים שבהם מתגוררים 2 מיליון איש, אך אינה מתחייבת לתת הטבות כלשהן משרדי הממשלה יוכלו לתת הטבות בתחומים שונים, אך לא במיסים בין הישובים: אילת, טבריה, נהריה, עכו, עפולה וערד
▪  ▪  ▪
עפולה. נכללת ברשימה [צילום: פלאש 90]
לא יהיו הטבות מס
לא רק שההחלטה חסרת משמעות מעשית, אלא שהיא יכולה גם לגרום נזק לישובים חיוניים, הזכאים יותר מאחרים להטבות: מעתה, אי-אפשר יהיה ככל הנראה לתת הטבות מס, כי הן לא מוזכרות בהחלטת הממשלה. כל הטבת מס תזדקק לדיון ולאישור מיוחד, עם וטו צפוי של משרד האוצר.
בנוסף, אי-אפשר יהיה מעתה, ככל הנראה, לתת הטבות לישובים בודדים או לקבוצה מצומצמת, וכל הטבה תינתן למאות ישובים, לפחות לכל הישובים הכלולים באחת מרשימות המשנה. הדבר יכביד מבחינה תקציבית, ועשוי למנוע את מתן ההטבות. אם להפוך פסוק ידוע, יש חשש ש"ממתוק ייצא עז".

הממשלה אמורה לאשר (יום א', 4.8.13) רשימה של 720 ישובים, שיוכרו כ"בעלי עדיפות לאומית". אולם הרשימה עצמה אינה מחייבת או מבטיחה דבר: משרדי הממשלה יוכלו לתת בעתיד הטבות בנושאים שונים, אך לא במיסים.
הישובים שנבחרו, לאחר עבודת מטה בחודשים האחרונים, הם על-פי קני-המידה הבאים: ישובים בפריפריה; ישובים צמודים לגדר הגבול (עד 1 ק"מ), סמוכים לגבול (עד 9 ק"מ); כל ישובי יהודה ושומרון, הנחשבים מאוימים ביטחונית; ישובים חדשים שנוסדו ב-5 השנים האחרונות.
בכל 720 הישובים מתגוררים כשני מיליון אזרחים, שהם 26% מתושבי המדינה, נכון לסוף 2012. הקבוצה הגדולה ביותר היא של ישובי הפריפריה, שבה כ-1.87 מיליון אזרחים. ביהודה ובשומרון מתגוררים 113 אלף איש, בסמוך לגבול או בצמוד לו 84,000 אלף, ועוד כ-3,000 בישובים חדשים. (חלק מהישובים עונים לשתי הגדרות, ולכן הסך הכללי הוא יותר מ-2 מיליון).
החלטת הממשלה תהיה בתוקף ל-4 שנים, עד 31 ביולי 2017. היא תאפשר למשרדי הממשלה לתת הטבות כראות עיניהם לישובים שברשימה, בכמה נושאים: דיור, תשתיות, תעסוקה, חקלאות, חינוך, ספורט , תרבות והגנת הסביבה. הממשלה אומרת כי להחלטה אין לפי שעה משמעות כספית, משום שהיא כשלעצמה אינה מחייבת להוציא כספים, החלטות בנושאים כספיים "כבדים", כגון דיור, יובאו לאישור משרד האוצר ואולי גם לאישור הממשלה כולה.
רשימת 720 הישובים כוללת בין היתר את הישובים והערים הבאים: אילת, אופקים, באר שבע, בית אל, בית לחם הגלילית, דגניה, דימונה, חברון, טבריה,יקנעם , יקנעם עילית, להבים, מטולה, משמר העמק, נהריה, נצרת, עין המפרץ, עכו, עפולה, ערד, קריית שמונה, שדרות ושלומי. הרשימה כוללת גם כמה וכמה שבטים בדואים וישובים ערביים. פירוט רשימת הישובים המלאה במסמך המצורף לעיל.
החלטה ללא שיניים
החלטת הממשלה עשויה להתקבל פה אחד, משום שזוהי החלטה הצהרתית בלבד, ללא שיניים. היא אינה מחייבת את הממשלה בכלל ואת משרד האוצר בפרט בהוצאה כספית כלשהי. כך במפורש נאמר בדברי ההסבר להחלטה. למעשה, נאלצת הממשלה לקבל את ההחלטה, משום שרשימת הישובים, שנקבעה לראשונה ב-2009, הייתה לתקופה מוגבלת, שהסתיימה ערב הבחירות. כדי לא ליצור חלל ריק, האריכה הממשלה את תוקף הרשימה לשבעה חודשים, המסתיימים ביום ראשון בבוקר, 4 באוגוסט.

תאריך:  02/08/2013   |   עודכן:  02/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
720 ישובים ייכללו באזורי עדיפות לאומית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
720 ל"ת
שמ  |  2/08/13 16:27
2
720 ישובים ייכללו
שמ  |  2/08/13 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עמוס דאי
אני מתחרט על כל הנפת דגל המדינה, אני מתחרט על כל מסיבה וטקס שהשתתפתי בהם לכבוד המדינה. אני הכי מתחרט על השירות הקרבי שעשיתי למען המדינה ומזמין את ראש הממשלה לקחת ממני את "אות שלום הגליל" וסיכת הצלף שברשותי
ד"ר יאיר ויסמן
האם שחרור רוצחים יכול להוביל לתוצאה אחרת חוץ מרצח נוסף? האם נלמד מההיסטוריה של עם ישראל? מה יעשה רוצח שהשתחרר - האם יש סיכוי שלא יחזור לרצוח?
עידן יוסף
בתום ישיבה מרתונית וטעונה אושר שחרור האסירים הביטחוניים    צוות שרים מצומצם הוסמך לקבוע את רשימת הרוצחים שישוחררו    השרים שלום ולבנת נמנעו בהצבעה
איציק וולף
בעקבות התנגדות עזה של שרי הליכוד החליט ראש הממשלה שלא להביא להצבעה אפשרות לשחרור ערבים ישראלים שהיו מעורבים בטרור    "לא קל לי ולא קל למשפחות השכולות, אבל צריך לקבל הכרעה"
איתמר לוין
השר וראש הממשלה ג'ים האקר, המנכ"ל ומזכיר הממשלה סר האמפרי אפלבי, ראש הלשכה ברנרד וולי - כולם רלוונטיים כיום כפי שהיו לפני שלושה עשורים, לא רק בבריטניה אלא גם בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il