X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרכוש 51% מהחברה 49% מהבעלות יועברו לבעלי האג"ח, שיוותרו על 78% מכספם תמורת 70 מיליון אג"ח, שיפרעו החל מ-2019 חבס תהפוך לחברה בשווי אפס, נכסיה יועברו לנושים, וישארו לה רק מניות NSI בעלי האג"ח מתכנסים לדיון
▪  ▪  ▪
צארום. חברה בשווי אפס [צילום: יח"צ]

אספן נדל"ן, בשליטת רוני צארום, הגישה (יום א', 4.8.13) הצעה חדשה לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן חבס,שנקלעה לקשיים. עיקרי ההצעה - חבס תהפוך לחברה בשווי אפס, שהנכס היחיד שלה הן המניות בחברת NSI ההולנדית. כל יתר נכסיה יועברו לבעלי האג"ח, שיאלצו לוותר על 78% מכספם. אספן תרכוש 51% מהבעלות. המשמעות: חיסול החברה הותיקה, חוץ מהמניות בהולנד.
אספן אומרת כי יש לחתום על הסכם עקרונות תוך 4 ימים, עד יום חמישי הקרוב, 8 באוגוסט. בעלי אג"ח 4, שהחברה חייבת להם 320 מיליון שקל, מתכנסים היום לאספה שנקבעה מראש, ושתדון ככל הנראה גם בהצבעה החדשה. המו"מ בין החברות הופסק לפני מספר שבועות. ההצעה החדשה מוגשת, לדברי אספן, לאחר שיחות רבות ומשא-ומתן מאומץ.
אלה עיקרי ההצעה:
  • חבס תעביר את כל נכסיה, חוץ מ-74% בחברת חבס סטאר, לקופת ההסדר של בעלי האג"ח. מדובר בנכסי נדל"ן, מניות בחברות בנות, זכויות לקבל כספים וכדומה. מצד שני, היא תעביר לקופת ההסדר גם את כל חובותיה. הנכסים וההתחיבויות שיועברו אינם כוללים את המניות בחבס סטאר ואת ההתחיבויות כנגדן.
  • הנכס היחיד של חבס ישאר 74% ממניות חבס סטאר, שהיא בעלת כ-20% בקרן השקעות הנדל"ן ההולנדית NSI. כזכור, מצבה של קרן זו וחובותיה לבנק הולנדי הם הסיבה העיקרית לקשיים חבס. יתר 26% בחבס סטאר נמצאים בבעלות קבוצת יעקב שחר, שאינה קשורה בהסדר.
ראשי אספן יקבלו 14 מיליון שקל
  • אספן תקבל 51% ממניות חבס. בנוסף, תמנה יו"ר ומנכ"ל חדשים לחבס , שיקבלו , שניהם יחד, דמי ניהול של 2 מיליון שקל לשנה ל-7 שנים - הכנסה מובטחת של 14 מיליון שקל. אפשר להניח שאחד מהם יהיה מנכ"ל אספן, אילן גיפמן, החתום על ההצעה.
בעלי האג"ח יקבלו מניות בחברה ששויה אפס
  • בעלי האג"ח סדרה 4, שהם הנושים העיקריים, יקבלו 49% ממניות חבס. אולם כיון ששווי החברה יעמוד על אפס, הרי שהם מקבלים מניות בחברה שהיא שלד בורסאי בלבד, ואין לה ערך ממשי.
  • בנוסף, ידרשו בעלי האג"ח לוותר על 78% מכספם: שווי האג"ח - כלומר החוב של חבס - הוא 319 מיליון שקל. בעלי האג"ח מוותרים על אג"ח אלו, ומקבלים במקומם אג"ח חדשים ב-70 מיליון שקל, שיעמדו לפרעון בשנים 2019 עד 2023. אג"ח אלו ישאו רבית של 3% בחמש השנים הראשונות, ו-5% לאחר מכן.(יש להביא בחשבון גם את הפרשי הרבית, שהם לרעת בעלי האג"ח). בעלי האג"ח יצטרכו להחליט אם לקבל את ההצעה או לדחותה.
  • בנוסף, תלווה אספן לחבס 70 מיליון שקל, לשישה חדשים, ברבית של 8% עד 10%. כן תלווה להם 1 מיליון אירו, שהם כ-4.7 מיליון שקל. לא נמסר איך ייפרע החוב.
  • הפיכת ההצעה לחוזה מחייב תלויה לא רק בהסכמת חבס ובעלי האג"ח, אלא גם בהסכמת בית המשפט ובצו למחיקת שיעבודים ועיקולים של צדדים חיצוניים על נכסיה של חבס.

תאריך:  04/08/2013   |   עודכן:  04/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אספן מציעה שוב לרכוש השליטה בחבס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בנוסף זכה החייל גם בפרס השני על סך מיליון שקלים ובפרסים משניים נוספים בסכום של 72 אלף שקלים
עידן יוסף
נוסעים טוענים כי ברכבת ישראל מזלזלים בהם. מתחילת אוגוסט לא ניתן לרכוש כרטיסיות חופשי-חודשי מנייר וחייבים להנפיק רב-קו, אבל כלל לא בטוח שההודעות לנוסעים היו מספיקות. לשיפוטכם
מערכת אתר ערוץ הספורט
גם אינייסטה, ניימאר וצ'אבי הטמינו פתקים
איתמר לוין
קובע: חבר הוועד דוד וזנה פעל ממניעים אישיים של נקמנות כאשר עתר נגד מינויה של ענת אלחנתי לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש בבנק המרכזי
עידן יוסף
במשרד התחבורה מתעלמים מהערת מבקר המדינה ומלקחי העבר וביטלו את הכוונה להנהיג בחיפה מערכת מידע בזמן אמת מתקדמת שתאפשר לנוסעים לבחור את הדרך הקצרה והמהירה אל היעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il