X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה נהרגו 25 נהגים צעירים לעומת 13 בתקופה המקבילה אשתקד שיעור העלייה בהרוגי תאונות האופנוע - 36%
▪  ▪  ▪
נקטפו באיבם [צילום: פלאש 90]

האם יוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ לרשיון נהיגה מדורג עבור צעירים יגרום לשינוי כלשהו במספר הנפגעים בתאונות דרכים? מוקדם לדעת. אולם נתונים חדשים של הרשות שלאומית לבטיחות בדרכים שהגיעו לידי News1 ומתפרסמים כאן לראשונה מגלים עלייה אדירה במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים השנה.
על-פי הנתונים, עד סוף חודש יולי 2013 נהרגו 25 נהגים צעירים, 12 נהגים יותר מאשר התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה של 92%! מספר ההרוגים בתאונות אופנוע גבוה אף יותר - 30 הרוגים לעומת 22 אשתקד. עם זאת, שיעור העלייה במספרם מתון יותר - 36%.
בתוך כך, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בודקת בימים אלה האם ניתן לאפיין את הגורמים לשכחת תינוקות ברכב. צוות בריכוז הפסיכיאטר ד"ר אמיר מנדל והכולל את פרופ' צבי זמישלני וד"ר דניאל חמיאל יפעל לזיהוי ואפיון אוכלוסיות הנמצאות בסיכון לשכחת תינוקות ברכב, כאשר המסקנות יסייעו לתכנן בצורה יעילה את דרכי ההסברה והאסטרטגיה למניעת התופעה.
ההסתברות שתינוק ימות או ייפגע קשה עקב שכחה במכונית עומדת על 0.003% (כ-4 מקרים בשנה) וההסתברות שתינוק יישכח ברכב (גם במצבים בהם לא נפגע) גבוהה יחסית ועומדת על כ-0.03% (40 מקרים בשנה).
בהתייחס לדיווחים על פתרונות טכניים קיימים, ד"ר יעקב שיינין, יחד עם היועצים המקצועיים המיוחדים, פרופ' דוד מהלאל ופרופ' דוד שנער, הגיעו למסקנה כי בהיעדר תקן בינלאומי ובהעדר מחקר מדעי שאביזרים אלה מסייעים במניעה או בהקטנת התופעה של שכחת תינוקות, אין הרשות כגוף ממשלתי יכולה להמליץ עליהם בשלב זה.
שיינין, מהלאל ושנער, חוששים ממצב שהסתמכות על אביזר ייעודי או מאולתר, עלול להעביר את האחריות מהנהג לאביזר ועלול לשמש "תירוץ" לשכחת התינוק. לדעתם, בשלב הנוכחי, יש להשקיע את מירב המשאבים בגורם האנושי ולפעול באמצעות העלאת המודעות לקבוצת סיכון, אם ניתן לזהותה, ולסביבה התומכת (בנות זוג או בני זוג) של קבוצות הסיכון. עוד הם ממליצים, להיצמד לתקינה האירופית והאמריקנית בכל הקשור לבטיחות הנוסעים ברכב, ולהימנע מאביזרים שיעילותם ומידת הצלחתם לא הוכחה במחקרים.

תאריך:  04/08/2013   |   עודכן:  04/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס' הנהגים הצעירים שנהרגו עלה ב-92%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איציק וולף
לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בתאונה שאירעה בין אוטובוס מלא נוסעים למשאית זבל בכביש 6 לכיוון דרום בין סורק לקריית גת    חלק מן הנוסעים עפו מן האוטובוס ואחרים נלכדו מתחת למשאית
איתמר לוין
עבריין תנועה סדרתי צבר 100 נקודות, לא שילם קנסות, לא עבר טסט בתיאוריה - ואז טען שהמדינה ביזתה את בית המשפט העליון בכך שלא האריכה את רשיון הנהיגה שלו
איתמר לוין
עו"ד דוד גולן ממשיך להגיש בקשות רשות ערעור חסרות בסיס. השופט אורי שהם מצידו דוחה אותן שוב ושוב, תוך התעלמות מן הסדרתיות בה הוא פועל
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי מרכז קובע: די בעדותו של מפעיל המכשיר לאיתור נהיגה בשכרות על תקינותו; תעודת הבלון היא חומר חקירה ולא חומר ראיות
ראובן לייב
ישראל מעניקה לתושביה אקדחים ללא בדיקות ראויות וללא ביקורת ופיקוח הולמים, מאפשרת למשאיות שאינן אטומות בצידיהן לנוע חופשי על הכביש ולגרום בכך להידרדרותם של חפצים קטלניים מהן, המסכנים נהגי מכוניות אחרות שחולפים לצידן, וגם אינה מונעת קיומם של כבישים אדומים, כמו כביש הערבה למשל, שהפך זה מכבר לנתיב של מוות בטוח. זו מדינה עם רישיון להרוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il