X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר גנטי חדשני מגלה שאדם חי על כדור הארץ בתקופה הרבה יותר מאוחרת וסמוכה לזו בה חיה חווה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אדם וחווה חיו באפריקה באותה תקופה - אך כפי הנראה מעולם לא נפגשו. זו הטענה המדעית שנשמעת כעת.
עד כה הסברה הייתה כי "אדם כרומוזום Y" (כינוי פופולרי לזכר אדם שחי לפני כמה עשרות עד מאות אלפי שנים, ככל הנראה באפריקה, והיה האב הקדמון המשותף האחרון של כל בני האדם החיים כיום דרך שושלות אבהיות בלבד), ו"חווה המיטוכונדרית" (כינוי פופולרי לאישה שחיה לפני כ-150 אלף שנה, ככל הנראה בדרום או במזרח אפריקה, והייתה אם קדמונית משותפת של כל בני האדם החיים כיום דרך שושלות אימהיות בלבד), חיו בתקופות שונות לחלוטין.
אך כעת מחקר חדש שכלל 69 גברים מכל העולם גילה כי "אדם כרומוזום Y", צעד על פני כדור הארץ לפני 120,000 שנה עד 156,000 שנה, מוקדם הרבה יותר ממה שסברו עד כה. הנחה זו רומזת על כך שאדם היה קרוב לחווה שחיה לפני 99,000 עד 148,000 שנה.
יחד עם זאת, החוקרים ציינו כי מאוד לא סביר שהם היו בני אותה תקופה. הערכות מוקדמות יותר לתקופת חייו של אב הקדמון הקרוב ביותר (MRCA) נעו בין תקופה שלפני 115,000-50,000 שנה.
לא היחידים
החוקרים, מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, ציינו כי מחקרים קודמים הצביעו על כך ש-MRCA חי בתקופה הרבה יותר מאוחרת מהאישה הקדומה, אך המחקר האחרון מראה כי אין הרבה שוני בין תקופות החיים שלהם.
אדם כרומוזום Y וחווה המיטוכונדרית הם שני בני האדם שהעבירו הלאה חלק מהגנום שלהם לרוב האנושות, אך היבטים רבים בקיומם, כולל תקופת חייהם, נותרו בגדר תעלומה.
החוקרים השוו גרסאות של כרומוזום Y בקרב משתתפים מתשעה אזורים עולמיים נפרדים, כולל חלק שהפכו זמינים רק לאחרונה, כמו נמיביה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גאבון, אלג'יריה, פקיסטן, קמבודיה, סיביר ומקסיקו.
למרות שהכינוי אדם וחווה מעורר בנו תחושה של זוג יחיד שילדיו הם שמילאו את העולם, אדם וחווה לא היו הגבר והאישה היחידים שחיו בתקופתם, ולא היחידים שצאצאיהם חיים בינינו היום, אלא פשוט היה להם את המזל להעביר בהצלחה את כרומוזום Y ואת הגנום המיטוכונדרי לאורך אלפי שנים עד היום.
מיקרוסקופים חדשניים ורבי-עוצמה שאיפשרו לזהות 11,000 מוטציות, הם שאיפשרו גם לחוקרים לקבוע קשרים גנטיים ותקופות חיים עם רמת דיוק שטרם הייתה עד כה.
במסגרת המחקר השיגו החוקרים 10 מיליון נוקלאוטידים (תרכובת המצויה בחומצות הגרעין) - מולקולות ביולוגיות היוצרות את אבני היסוד של כרומוזום Y, אצל כל אדם ואדם. לאחר מכן, שיעור המוטציות השנתי נבחן על-ידי השוואתו עם אירוע ידוע, כמו למשל ההתיישבות באמריקה לפני 15,000 שנה בערך.
החוקרים חזרו על ניתוח הנתונים עם הדנ"א המיטוכונדרי כדי ליצור שתי הערכות לאדם ולחווה, והראו בפעם הראשונה את החפיפה בזמנים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  05/08/2013   |   עודכן:  05/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסכם הרישוי ושיתוף הפעולה כולל מחקר, פיתוח ומסחור של אימונותרפיה לסרטן נגד שני חלבונים חדשים שהתגלו על-ידי קומפיוג'ן    תקבל תשלומים של עד 530 מיליון דולר עבור עמידה באבני דרך ותקבל תמלוגים בשיעור חד-ספרתי
איתמר לוין
ביהמ"ש נקט בצעד נדיר והדיח את עו"ד עדנאן מסאלחה מתפקידו כבורר לאחר שדרש התנצלות על הבקשה שיפסול את עצמו, הטיל על הצדדים קנסות בלתי תקינים והסתיר את הקשר שלו לאחד העדים
איתמר לוין
השופט רון שפירא מתריע מפני מצב בו התהליך המדורג למתן אזרחות ישראלית הופך נשים לשבויות בידי בעלים אלימים, מחשש שאם יעזבו אותו - יפסיק משרד הפנים את הטיפול בעניינן
עופר וולפסון
שתי רשתות השיווק המובילות בענף סופגות ירידה מתמדת בכוחן על-רקע חדירתן של הרשתות הפרטיות הנחשבות זולות יותר, כגון "רמי לוי" ו"כמעט חינם"    הכנסות רמי לוי גדלו ב-26%    5 הרשתות המובילות שיפרו הכנסותיהן ב-3%
עופר וולפסון
החברות חרגו מתנאי הרשיון שלהן בכל הנוגע לפרסומים ברורים ושקופים בתחומי ההגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים, ונקנסו על-ידי משרד התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il