X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שתי רשתות השיווק המובילות בענף סופגות ירידה מתמדת בכוחן על-רקע חדירתן של הרשתות הפרטיות הנחשבות זולות יותר, כגון "רמי לוי" ו"כמעט חינם" הכנסות רמי לוי גדלו ב-26% 5 הרשתות המובילות שיפרו הכנסותיהן ב-3%
▪  ▪  ▪
שתי החברות המובילות מחזיקות לבדן יותר ממחצית מעוגת ההכנסות בענף [צילום: פלאש 90]

הכנסות 5 רשתות שיווק המזון המובילות בישראל עלו בכ-3% בשנת 2012 לכ-24.28 מיליארדי שקלים. הדירוג מתפרסם (יום ב', 5.8.13) על-ידי חברת המידע העסקי BDI.
רשת "שופרסל" שומרת על מיקומה בראש הדירוג. הכנסותיה של שופרסל ירדו במעט (0.25%) לכ-11.57 מיליארד שקלים.
נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-34% (לא כולל סופרמרקטים ורשתות קטנות); מספר עובדי הרשת עלה בכ-3% בהשוואה לשנה הקודמת. בנוסף, מספר סניפי הרשת גדל ב-7 סניפים ל-274 בסך-הכל.
במקום השני בדירוג נמצאת "אלון החזקות ברבוע הכחול", בעלת רשת "מגה", עם הכנסות של כ-6.9 מיליארדי שקלים. לרשת 7,240 עובדים ו-212 סניפים בדומה לאשתקד. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-20%.
שתי החברות המובילות מחזיקות לבדן יותר ממחצית מעוגת ההכנסות בענף. עם זאת, נתח ההכנסות של שתי החברות הגדולות נמצא בירידה מתמדת בשנים האחרונות על-רקע חדירתן של הרשתות הפרטיות הנחשבות זולות יותר כגון רמי לוי ו"כמעט חינם". בעוד שלפני כ-6 שנים עמד נתח ההכנסות של שופרסל ומגה על 69%, כיום הוא נאמד ב-54% בלבד, כשהמגמה מצביעה על המשך נגיסת הרשתות העממיות מכוחן של הרשתות בצמרת.
במקום השלישי בדירוג נמצאת רשת חנויות "שיווק השקמה" של רמי לוי, עם גידול של כ-26% בהכנסות ל-2.79 מיליארדי שקלים ונתח של כ-8.2% מהכנסות רשתות המזון המדורגות. מספר עובדי הרשת גדל אף הוא בכ-26% ל-3,760, ומספר הסניפים עלה מ-21 ל-24.
במקום הרביעי, נמצאת רשת "יינות ביתן" שעלתה מקום בדירוג, עם זינוק של כ-27% בהכנסות לכ-1.65 מיליארדי שקלים. מספר המועסקים בה הוא 2,583, ומספר סניפיה טרם רכישת כמעט חינם הוא 31. הנתח שלה מהכנסות רשתות המזון המדורגות עמד ב-2012 על כ-4.8%.
סוגרת את החמישייה הראשונה, רשת "מחסני כמעט חינם", עד לאחרונה של קבוצת "צים", שהכנסותיה עלו בכ-6.5% ל-1.35 מיליארדי שקלים, עם 32 סניפים וכ-1,917 עובדים. הנתח שלה מהכנסות רשתות המזון המדורגות עמד ב-2012 על כ-3.9%.
ב-2013 שתי רשתות אלו התאחדו לאחר שכמעט חינם נמכרה לבעלי יינות ביתן בכ-350 מיליוני שקלים. ליינות ביתן, לאחר רכישת רשת מחסני כמעט חינם, כ-4,500 עובדים ו-63 סניפים.
רשת "חצי חינם" פותחת את החמישייה השנייה כשאומדן הכנסותיה ללא שינוי, כ-1.2 מיליארדי שקלים. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-3.5%.
במקום השביעי "מרב מזון כל" המפעילה 8 סניפים ורשמה הכנסות של כ-1.2 מיליארדי שקלים. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה גם כן כ-3.5%.
במקום השמיני, נמצאת רשת "טיב טעם", שהידרדרה מקום אחד בדירוג. הרשת המפעילה 30 סניפים ומעסיקה 1,316 עובדים, רשמה הכנסות של כ-1.04 מיליארד שקלים. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-3.1%.
במקום התשיעי, לאחר ירידה של מיקום אחד בדירוג, נמצאת רשת "קו-אופ ישראל", עם הכנסות של כ-835 מיליוני שקלים. לרשת 1,300 עובדים ו-47 סניפים. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-2.5%.
סוגרת את העשירייה הראשונה רשת "ויקטורי", שעלתה מקום אחד בדירוג עם שיפור של 16% בהכנסות ל-708 מיליוני שקלים. הרשת מעסיקה 1,200 עובדים ומספר סניפיה הסתכם ב-20. נתח השוק של הרשת מכלל הכנסות רשתות השיווק מהווה כ-2.1%.

תאריך:  05/08/2013   |   עודכן:  05/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתח השוק של שופרסל ומגה נחתך ב-15% ב-6 שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מגה אמורה להקרא נגע
דידה  |  5/08/13 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החברות חרגו מתנאי הרשיון שלהן בכל הנוגע לפרסומים ברורים ושקופים בתחומי ההגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים, ונקנסו על-ידי משרד התקשורת
איציק וולף
בין עשרות למאות בני אדם נפגעו בתקיפה שביצע הלילה צבא סוריה בעיירות דומא ועדרא שבפרברי הבירה דמשק    המורדים טוענים כי כל הנפגעים סובלים מקשיי נשימה ומאישונים מורחבים
יפעת גדות
הורים חדשים ציינו גורמים חברתיים וגורמים הקשורים לתינוק ככאלו המשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על המיניות בתקופה שלאחר הלידה ולאו-דווקא גורמים ביו-רפואיים הקשורים ללידה עצמה
גלית יצחק-אוגנוב
פרופ' אריק שיינוול ינהל את המחלקה לטיפול מיוחד ביילוד (פגייה)    מחליף את ד"ר עמנואל גוטפריד, שפרש לגמלאות
מירב ארד
מסיים לאחר חמש שנים בתפקיד    בעבר נמנה על צוות ההקמה של חברת מכבי אחזקות וכיהן כמנכ"ל הראשון של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il