בעקבות תחקיר ערוץ 10 על אודות דרכי הובלת מוצרי מזון והשארתם ללא קירור וללא השגחה מחוץ לחנויות, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד תנובה בהיקף מוערך של 100 מיליון ש"ח.
בתביעה נאמר כי מוצרי תנובה מגיעים לנקודות הממכר השונות באמצעות משאיות הנהוגות בידי נציגי תנובה. כאשר מדובר ברשתות ענק כגון שופרסל ומגה מגיעים המוצרים ישירות למחסן ("מרלוג") הראשי ומשם מובלים לסניפים, כך ששרשרת הקירור נשמרת.
שונה הוא הדבר כשמדובר בהובלת מוצרי חלב לרשתות וחנויות קטנות. נציגי תנובה מגיעים בשעות הלילה לרבות בלילות חמים ומניחים את מוצרי החלב ללא קירור בסמוך לנקודת הממכר.
התובע
שחר סמל מצרף לתביעתו תצהיר של
שמעון נבון הבעלים של רשת "סופר סיטי", שהינה בין היתר בעלת סניף ברמת גן שם רכש התובע לדבריו מוצרי חלב באיכות ירודה.
מהתצהיר עולה כי במשך חודשים הובאו מוצרי החלב לחנות בשעות לילה מאוחרות והושארו שם לנפשם עד שנאספו בבוקר בידי נציגי החנות ללא שהמוצרים קוררו בשעות ההמתנה.
לדברי התובע, תעודות המשלוח המצורפות לתביעה מלמדות כי בכל הימים הובאה הסחורה לחנות בשעות 02:30-01:30 בלילה והושארה שם כאשר המוביל ממשיך לנקודות ממכר נוספות.
התובע סבור כי לא נכונה תגובתה של תנובה לתחקיר ערוץ 10 שעסק בנושא וגילה את הופעה של השארת מוצרי החלב לא קירור וללא השגחה מחוץ לחנויות. בתגובה נאמר כי תנובה פועלת לקיום הנחיות השירותים הוטרינריים במלואן תוך שמירה קפדנית על איכות המוצרים וכי מדובר באירועים נקודתיים.
התובע סבור כי תנובה מזלזלת בבריאות צרכניה מתוך בצע כסף ורצון לחסוך בעלויות, וזאת בהימנעותה מהובלת המוצרים בשעות הפתיחה של החנויות. לדעתו, התנהלותה זו של תנובה מחייבת את אישור התביעה כייצוגית.