X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון אימץ את עמדת הרשות השנייה קובע: בהעדר הוראה מפורשת בחוק המאפשרת לשדר תעמולת בחירות ברדיו ובטלוויזיה - אין אפשרות להתיר אותה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ערוץ 2 וערוץ 10 אינם רשאים לשדר שידורי תעמולה לקראת הבחירות המוניציפליות. כך קובע (יום ד', 8.7.13) בית המשפט העליון.
הרשות השנייה דחתה את בקשתו של עו"ד שמעון חזן, המתמודד בבחירות לראשות עיריית חולון, לשדר שידורי תעמולה במסגרת דקות הפרסום של ערוץ 2 וערוץ 10. בעתירתו לבג"ץ טען חזן, כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי וכי החוק העוסק בהגבלת שידורי תעמולה בחודשיים שלפני הבחירות הוא אנכרוניסטי ויש לבטלו.
השופט ניל הנדל קבע, כי ככלל אין לשדר שידורים פוליטיים בערוצי הרדיו והטלוויזיה. החוק הדן בשידורים בחודשיים שלפני הבחירות מטיל מגבלות ספציפיות על השידורים בתקופה זו, אך אין לראות זאת כאילו הוא מתיר לבצע אותם לפני אותה תקופה. בהעדר הוראת חוק מפורשת המתירה שידורי תעמולה, אומר הנדל, אין לבצע אותם.
"ייתכן שיש בכך פגיעה בחופש הביטוי. עם זאת, ומבלי לקבוע מסמרות בנידון, נראה כי חוק הבחירות איננו חד-ממדי, וחפץ הוא לקדם תכליות נוספות לרבות פיקוח על הבחירות ושמירה על שוויון בין הצדדים השונים", מוסיף הנדל. אם חזן סבור שיש מקום לשנות את החוק, מעיר הנדל, עתירה לבג"ץ אינה הדרך לעשות זאת.
השופטים חנן מלצר ויצחק עמית הצטרפו לפסק דינו של הנדל. חזן, אשר ייצג את עצמו, חויב בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את הרשות השנייה ייצגו עוה"ד יאיר עשהאל ונגה גל.

בג"ץ 4855/13, שמעון חזן נ' הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו / פס"ד
בג"ץ קובע: ערוצים 2 ו-10 אינם רשאים לשדר שידורי תעמולה לקראת הבחירות המוניציפליות
הנחיות הרשות השנייה בעניין שידורי טלוויזיה ורדיו בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות / מסמך
ביום 22 באוקטובר 2013 עתידות להיערך בחירות לרשויות המקומיות. לקראת הבחירות להלן מספר סוגיות עקרוניות בנושא השידורים בטלוויזיה וברדיו בתקופת 60 הימים הקודמים לעריכת בחירות לרשויות המקומיות. בנוסף לאיסור הכללי על שידור תעמולה מכל מין וסוג שהוא, כמפורט בסעיף 46 לחוק הרשות השנייה, מצא המחוקק מקום להורות כי בשידורי הרדיו והטלוויזיה לא תהא תעמולת בחירות בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות[1]. איסור זה מתייחס לכלל השידורים, בטלוויזיה וברדיו, למעט שידורי תעמולת בחירות מותרים ברדיו האזורי, על פי ההסדר שנקבע בדין. עיקרי ההסדר אשר נקבע בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959 ("חוק הבחירות") מתיר לכל אחד מבעלי הזיכיונות ברדיו האזורי למכור זמן לשידור תשדירי תעמולה למפלגות המתמודדות בבחירות הנערכות ברשות מקומית, שממוקמת באזור זיכיונו, וכן עקרונות אשר נקבעו בפסיקה לגבי איסור תעמולת בחירות שלא במסגרת ההסדר האמור. יובהר כי הכוונה לבחירות המתקיימות "למועצת הרשות ולראש הרשות באותו היום"[2]. מכאן כי בחירות המתקיימות ברשות מקומית למועצת הרשות בלבד, או לראש הרשות בלבד, אינן כאלה שבהן רשאים בעל הזיכיונות ברדיו האזורי למכור זמן שידור לתשדירי תעמולה. האמור מתייחס גם לעניין תעמולת בחירות של מועמד לראשות מועצה אזורית לפי חוק המועצות האזוריות (בחירת ראש המועצה), התשמ"ח-1988, הנערכות באותו יום שבו נערכות בחירות למועצת המועצה האזורית" (סעיף 16ד(יא) לחוק הבחירות; היתר מהתקופה האחרונה שהוסף לחוק במסגרת תיקון מס’’ 29 לחוק הבחירות). מכאן, כי דברים אלו יפים גם בנוגע לבחירות לראשות מועצה אזורית אשר יתקיימו ביום 24.12.13.
תאריך:  07/08/2013   |   עודכן:  08/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוצים 2 ו-10 לא ישדרו תעמולה מוניציפלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
רו"ח רובי אלמוג
יש לתעד כל תשלום בשיק ובחשבונית וכל תרומה בקבלה, בהעתק שיק ובהפקדה בנקאית. מומלץ להימנע מקבלת תרומות ומביצוע תשלומים במזומן וחלה חובה לפתוח תיקי ניכויים במס הכנסה
אלעזר לוין
רשות מקרקעי ישראל נגד ראשי עיריות הרצליה, רמת השרון והוד השרון, המתנגדים לבניית 23,000 דירות    "בעבר תמכו בבנייה, ועכשיו, בגלל הבחירות, הם מתנגדים"    "הצהרה אומללה שתביא לבכייה לדורות ותמנע טיהור הקרקע והמים"
אלעזר לוין
מכנסים מסיבת עיתונאים בהולה כדי למחות על התוכנית לבנות שכונות מגורים על מגרשי תעש המתפנים    דורשים להפוך את המתחם לפארק    ראשי העיריות יודעים על התוכנית כבר זמן רב, אך מודיעים על התנגדותם חודשיים לפני הבחירות
גרשון אקשטיין
איתמר לוין
וינשטיין סבור שאין מקום להשעות את יוסי בן-דוד, החשוד בקבלת שוחד, בטרם יוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום - כאשר ממילא לא צפויות החלטות מהותיות עד הבחירות המוניציפליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il