X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העותרת חברת קו צינור נפט אילת אשקלון טוענת כי המשך איחסון תזקיקי הנפט בקו שאורכו כ-65 ק"מ הינו בבחינת פצצה מתקתקת שבסופו של יום תתפוצץ
▪  ▪  ▪
טוענת כי היא רשאית לפנות את מלאי תזקיקי הנפט

חברת קו צינור נפט אילת אשקלון (קצא"א), הבעלים והמפעילה של קווי דלק גולמי (נפט גולמי המיובא לישראל) בין אילת, אשקלון וחיפה וכן של נמלי נפט באשקלון ואילת, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד עתירה להצהיר על כך שהיא רשאית לפנות את מלאי תזקיקי הנפט המצוי בתוך קו צינור הנפט שלה בקטע שבין שיזפון לאילת שאורכו כ-65 ק"מ ולרוקן את הקו מתכולתו.
הקו האמור נבנה בסוף שנות ה-50' ושימש להזרמת נפט גולמי שיובא לנמל אילת מבתי הזיקוק בחיפה. קצא"א שרכשה את הקו איפשרה לחברת קו מוצרי דלק שבבעלות החברה הממשלתית תשתיות נפט ואנרגיה המספקת את צורכי משק האנרגיה בישראל בנוגע לשירותי תשתית והולכת דלקים, לעשות שימוש בקו האמור. זאת לשם הולכה והזרמה של דלק סילוני לשדות התעופה של חיל האוויר במצפה רמון ובעובדה,לבקשת משרד הביטחון.
לדברי קצא"א חרף סיומו של ההסכם בינה לבין קו מוצרי דלק לפני למעלה מ-5 שנים הותירה האחרונה מלאי של תזקיקים בתוך הקו הדרומי האמור ולא נענתה עד כה לכל פניותיה להסדרת ריקון הדלק מהקו.
עוד טוענת קצא"א כי קו מוצרי דלק טוענת כי מלאי הדלק הסילוני שייך לחברות הדלק המחזיקות בו עבור המדינה כמלאי חירום והיא מתנערת מאחריות לפינויו בהתאם להסכם בין הצדדים. חברות הדלק טוענת כי המדינה היא זו האחראית לתכולת קו הדלק האמור, ופנייתה של קצא"א למינהל הדלק לריקון קטע קו הדלק הדרומי לא נשאה פרי והקו לא רוקן מתכולתו.
בעתירה לבית המשפט נטען כי קיים חשש ממשי לפיו בשל מצבו וגילו של הקו, עלול להיווצר כשל שיגרום לשפיכה למרחב של כמויות אדירות של תזקיקים שיגרמו להרס ערכי טבע ולזיהום של הסביבה.
קצא"א טוענת כי היא מבקשת למנוע מצב זה ועל כן היא פונה כבר זמן רב לכל הצדדים על-מנת לקבל הסכמה להסדרת פינוי תכולת הקו וללא שמי מהם יבוא בטענות כלפיה בנוגע לעצם הטיפול ברכוש לא לה ו\או נזקים שיגרמו לתכולת הקו ככל שיגרמו בשל עצם הפינוי של הרכוש, המרתו לדרגת נפט גולמי ותוצאות פעולות אלו אך ללא הצלחה. כך גם קצא"א סבורה כי היא אינה אמורה לשאת בעלויות הנכבדות של הפרויקט ריקון הקו ומכאן פנייתה זו לבית המשפט.
קצא"א מציינת כי משרד הביטחון לא מעוניין בשימוש בקו הדרומי ועל כן המשך איחסון התזקיקים בקטע הדרומי הינו בבחינת פצצה מתקתקת שבסופו של יום תתפוצץ. קצא"א מדגישה כי אין מחלוקת בין הצדדים בדבר הצורך לפינוי הקו ואולם אף לא אחד מהצדדים מקבל את האחריות לריקון הקו בפועל.
לדברי קצא"א מאחר שטרם נאמדו הנזקים שנגרמו לקו כתוצאה מאחסון הדלק הסילוני ומאחר שיש להכריע מי יישא בעלות הפינוי בפועל מתבקש בית המשפט לאפשר לקצא"א לפצל את סעדיה באופן שתוכל להגיש תביעה כספית כנגד הגורם האחראי.

תאריך:  09/08/2013   |   עודכן:  09/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה לפינוי הדלק הסילוני בקו שיזפון אילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענות כי נפגעו מפרסום כתבה בה נטען כי יצאו על-דעת עצמן לנופש באיסטנבול למשך 5 ימים והלימודים בבית ספרן הושבתו
יצחק דנון
בתביעה נגד הזכיינית בספרד ובפורטוגל נטען כי הנתבעת הפרה את הסכם הזכיינות והסבה לנגרין נזקים המוערכים ב-13 מיליון שקל, אולם משיקולי אגרה הועמד סכום התביעה על 2 מיליון שקל
שירות גלובס
מניות הדיבידנד הישנוניות, עם תחזיות צמיחה נמוכות, עשויות להיפגע קשות במתווה של העלאת ריבית אל מול האלטרנטיבה של אג"ח ממשלתיות
עופר וולפסון
התקיפה בוצעה בשיתוף פעולה עם השלטונות המצריים    ביום חמישי נסגר לזמן קצר שדה התעופה באילת מחשש לירי רקטות לטווח של 70 ק"מ על-ידי גורמים סלפים    גורם מצרי: התרעה קונקרטית על שיגור מתוכנן הועברה לישראל
דור שאולוף
פ.ס.ז' ומונאקו בדרך לקרב דו-ראשי בצרפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il