X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההלוואה נלקחה על-ידי אחיו של התובע ע"ס כ-5.6 מיליון ש"ח המלווה שפינה את התובע מהבית טוען לחוב של כ-17 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪
שכונת נווה צדק [צילום: פלאש 90]

הלוואה ע"ס כ-5.6 מיליון ש"ח הפכה להלוואה ע"ס כ-17 מיליון ש"ח. כך טוען אפרים אוריון בתביעתו לביטול שטר משכנתה על זכויותיו בבית מגוריו בשכונת נווה צדק בתל אביב.
בתביעה שהגיש אוריון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי הוא והנתבע יאיר גולדפינגר הינם אנשי עסקים שניהלו בבר משא-ומתן לעשיית עסקים משותפים. גולדפינגר, נאמר בתביעה הינו מלווה כספים מקצועי תמורת ריבית.
לדברי אוריון, בינו לבין גולדפינגר הוסכם כי הלה ייתן הלוואה לאחיו של אוריון וכי אוריון ישעבד לטובת גולדפינגר את זכויותיו בביתו בשכונת נווה צדק בתל אביב וזאת כבטוחה לפרעון ההלוואה. הסכם ההלוואה נחתם בין הצדדים בדצמבר 2005 ומכוחו הילווה גולדפינגר לאחיו של אוריון 1.25 מיליון דולר.
לדברי אוריון הוא לא נתן את הסכמתו לשינוי המהותי עליו חתם אחיו בשטר המשכנתה במסגרתו מופיעות המילים "הפרשי הצמדה" כאש שינוי ההסכם וההסתמכות על המילים "הפרשי הצמדה" יצרו מצב שכיום סכום ההלוואה גדל פי שלושה.
אוריון מציין כי בית המשפט המחוזי קיבל את פרשנותו של גולדפינגר לפיה המדובר בהלוואה שקלית הנושאת הפרשי הצמדה וריבית ודחה את טענתו של אוריון, לפיה המדובר בהלוואה דולרית בצירוף ריבית.
לדברי אוריון, השינוי המהותי בהסכם אשר הוביל בסופו של יום לחיוב ריבית והפרשי הצמדה בסכומים אסטרונומיים של 17% ריבית דריבית (לרבות ריבית פיגורים) בצירוף הפרשי הצמדה הובילו למצב לפיו ההלוואה ע"ס כ-5.6 מיליון ש"ח הפכה להלוואה ע"ס כ-17 מיליון ש"ח כפי שטוען גולדפינגר.
אוריון טען כי זכויותיו נפגעו עקב השינוי המהותי בהסכם ההלוואה ללא הסכמתו, שהרי כיום בית המגורים ממומש לפרעון חוב אסטרונומי ע"ס 17 מיליון ש"ח.
במקביל לתביעתו לביטול שטר המשכנתה, שנרשם בלשכת רישום המקרקעין על הבית, הגיש אוריון בקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד להקפאת הליכי המימוש של הבית. בבקשה נאמר כי הבית פונה ביום 24 ביוני והכונס מבקש מרשם ההוצאה לפועל לפרסם מודעה למכירתו.
השופט חיים טובי לא השתכנע כי יש מקום למתן צו המניעה הזמני המבוקש במעמד צד אחד והביע את תמיהתו על כך שהבקשה הוגשה רק עתה ולא במועד פתיחת תיק ההוצל"פ או לפחות לאחר תפיסת החזקה בבית.

תאריך:  12/08/2013   |   עודכן:  12/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים טובי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה לביטול משכון על בית בנווה צדק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הכנסות החברה ברבעון עלו ב-99% והסתכמו ב-24.4 מיליון דולרים    הרווח עלה ב-85%    החברה חתמה על הסכם שת"פ חדש עם ענקית האינטרנט יאהו!
עופר וולפסון
ההכנסות ברבעון השני ירדו ב-20%    ההפסד גדל ל-5.7 מיליון דולר    המנכ"ל פלטי: "מתחילים לראות שיפור בסביבה העסקית שלנו, וכפי שצפינו, קצב ההזמנות צמח משמעותית ברבעון השני"
יצחק דנון
השניים ניהלו ביניהם קשר אינטימי ולאחר מכן קרב משפטי ארוך    איש הביטוח רחמני לא הצליח להוכיח את טענת ההגנה שלו ונאלץ לשלם לה 360,000 ש"ח בתוספת ריבית והצמדה והוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח
עופר וולפסון
הדיבידנד ישולם במזומן ב-3 בספטמבר 2013 לכל בעלי המניות עד ה-21 באוגוסט    בשבוע שעבר דיווחה החברה על עלייה בהכנסות הרבעון של כ-24%
אלעזר לוין
יוכלו לבנות מגדלים בני 34 ו-30 קומות ברחוב הארבעה בתל אביב    עדיין לא קיבלו היתר להוספת 9 קומות    בנק מזרחי יממן את בניית שני המגדלים, ויחזיר לחג'ג' 49 מיליון שקל שהחזיק אצלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il