X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון העיתונאים בחסות ההסתדרות או אגודת העיתונאים בתל אביב כל אחד מהצדדים טוען כי הוא הארגון היציג ביה"ד הארצי לעבודה יכריע בסוגיה זו
▪  ▪  ▪
קרבות הוועדים בידיעות [צילום: פלאש 90]

ארגון העיתונאים בישראל פנה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים להצהיר כי הוא ארגון העובדים היציג בידיעות אחרונות הכולל את מערכת העיתונים היומיים ידיעות אחרונות ו-"כלכליסט" וכן את מערכת השבועון "לאישה". זאת לדברי הארגון בשל הימנעות אגודת העיתונאים בתל אביב מלהכיר בהתארגנות העובדים במסגרתו.
לדברי ארגון העיתונאים על-אף שלא יכולה להיות מחלוקת לגבי העדר מעמדה של אגודת העיתונאים כארגון עובדים יציג, מצאה האגודה לנכון להודיע כי היא ארגון העובדים היציג בידיעות אחרונות. זאת חרף העובדה כי חברים אצלה פחות מ-6% בלבד מהעיתונאים (כ-30-35 עיתונאים בלבד מתוך כ-500 עיתונאים) וללא כל מסד עובדתי, בסתירה לעקרונות יסוד של משפט העבודה הקיבוצי ותוך פגיעה בהתארגנות החדשה.
בפנייה לביה"ד נאמר כי לפני כשבועיים הוציאה האגודה באמצעות הדוא"ל מכתב לציבור עיתונאי ידיעות הנושא את הכותרת: " שימו לב ההסתדרות משטה בכם". במסגרת דוא"ל זה מכפישה האגודה את הארגון ואת ההסתדרות במילים קשות ובשקרים בוטים כאחרונת המעסיקים וחמור מכך האגודה אף טוענת ומטעה במכתבה לעובדים כי אין כלל פיטורים במקום העבודה.
לדברי הארגון, ועד הפעולה הזמני של עיתונאי ידיעות פנה לאגודת העיתונאים במכתב הנוגע לסוגיית היציגות בידיעות ובין היתר נאמר בפניית הוועד כי הנהלת ידיעות מעדיפה כי לא יהיה ועד ונוח להנהלה להעביר את הסוגיה לפתחה של האגודה כדי לשלוח את הוועד לנהל מאבק בין ארגונים , כאשר בינתיים מפטרים עיתונאים.
הועד המליץ בפנייתו לאגודה לוותר על כל טענה בנושא בשל היותה רחוקה מאוד מהשליש המחייב החוק ובכך לחסוך מהעובדים את ההליכה המיותרת לבית הדין לעבודה.
בתגובה למכתב זה של ועד הפעולה הזמני הודיעה האגודה לוועד כי מזה שנים רבות היא הארגון היציג של ידיעות אחרונות וכי היא מנהלת מו"מ לקראת הסכם קיבוצי עם הנהלת ידיעות אחרונות שייכנס לתוקף בקרוב.
עוד נאמר בתגובת אגודת העיתונאים כי ניסיונו המלאכותי של ועד הפעולה הזמני לפעול מטעם ארגון העיתונאים הינו דה-לוקס ועד היום לא הצליח הארגון בדבר מלבד פגיעה במעמד הלגיטימי של אגודת העיתונאים, וניסיון זה ראוי לכל גינוי ומוטב היה אם הועד היה חדל מלפעול כך לאלתר.
לדברי הארגון אין זו הפעם הראשונה בה האגודה שמה רגלים בדרכו והאגודה נהגה באופן זהה בעיתון מעריב בדיוק לפני שנה. בנוסף נודע לאחרונה לארגון על שיתוף פעולה פסול בין האגודה להנהלת ידיעות מתוך מטרה משותפת לפגוע בהתארגנות של ארגון עובדים חדש-ארגון העיתונאים בישראל.

תאריך:  13/08/2013   |   עודכן:  13/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ארגון העובדים היציג בידיעות אחרונות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בחודשים מאי-יולי גביית המיסים בפועל הייתה גבוהה מהתחזית ב-4.3 מיליארד שקל, מתוכם 3.3 מיליארד שקל מקורם בהכנסות חד-פעמיות של מספר מצומצם של עסקות גדולות    עלייה של 5.7% בהכנסות ביולי    האוצר גורע 340 מלש"ח מתחזית הגבייה לשנה כולה, עקב שינויי חקיקה שלא אושרו בסופו של דבר בכנסת
עופר וולפסון
מדובר בטלפונים חכמים שנשלחו בעיקר ממזרח אסיה לתושבי ת"א והדרום במסווה של מתנות או טלפונים    דווחו במחיר נמוך במאות דולרים ממחירם האמיתי ואותרו בזכות שיטת פרופיילינג ייחודית
אלעזר לוין
רשות המקרקעין: הוועדה לא תשווק מגרשים, אלא תפקח על מכרזי הרשות    הוועדה גם תקבע את מפרט הדירות, אורך חוזי השכירות ורשת ביטחון ליזמים בראשה - סגן החשב הכללי אשר בן עטר, מומחה לנדל"ן
יצחק דנון
המדובר בחיוב בגין היטלי פיתוח בנוגע לשטחים באזור הנמל הישן בחיפה
איתמר לוין
למעלה משנה לאחר שנחשף שזייפה פרוטוקול ובהסתמך עליו התלוננה על עורך דין, הודיעה שופטת הפירוקים המובילה שהיא מקדימה בתשעה חודשים את פרישתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il