X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריטלין, קונצרטה, אדראל, ואליום, קסנקס, תרופות לשיכוך כאבים ותרופות נגד שיעול והצטננות הן הנפוצות ביותר בשימוש כסם אנשים נוטים לחשוב שהשימוש בתרופות מרשם ובתרופות ללא מרשם הוא בטוח יותר מאשר בסמים לא חוקיים, אך זה אינו נכון
▪  ▪  ▪
שימוש מעוות [צילום: פלאש 90]

שימוש לרעה בתרופות הנמכרות ללא מרשם, הוא הנפוץ ביותר לאחר אלכוהול ומריחואנה, כך על-פי פרסום חדש של המכון הלאומי של ארה"ב לחקר שימוש לרעה בסמים (NIDA). עוד מצוין כי מרבית בני הנוער השתמשו לרעה בתרופה כלשהי שקיבלו בחינם מחבר או מקרוב משפחה.
קיימות מספר תרופות הכוללות חומרים פסיכואקטיבים (חומרים הגורמים לשינוי במצב הרוח, מעוררי הזיות) ולכן הן נלקחות לעיתים בדרכים או בכמויות שלא על-פי הנחיות רופאים, אלא לצורך השגת ההשפעה שלהן כסם. למעשה, שימוש לרעה בתרופות הנמכרות ללא מרשם, הוא הנפוץ ביותר בארה"ב, לאחר מריחואנה ואלכוהול, בקרב בני ארבע-עשרה ומעלה.
ריטלין, קונצרטה, אדראל, ואליום, קסנקס, תרופות לשיכוך כאבים כמו ויקודין ואוקסיקונטין ("הרואין כפרי") ותרופות נגד שיעול והצטננות (המכילות dextromethorphan), הן הנפוצות ביותר בשימוש כסם. אנשים נוטים לחשוב שהשימוש בתרופות מרשם ובתרופות ללא מרשם הוא בטוח יותר מאשר בסמים לא חוקיים, אך זה אינו נכון. שימוש לרעה בתרופות יכול להיות ממכר ומסוכן ולגרום להשפעות בריאותיות שליליות, כולל מצב של מנת יתר, במיוחד אם הן נלקחות יחד עם תרופות אחרות או אלכוהול.
תרופות לשיכוך כאבים כמו ויקודין, אוקיסיקונטין (אופיואידים) הן בעלות השפעה הדומה להרואין, כאשר הן נלקחות במינונים ובדרכים אחרות מכפי שנקבע במרשם. בהתאם למחקר שבדק זאת, השימוש בהן עלול להוביל לשימוש בהרואין. כמעט מחצית מהצעירים שדיווחו, בשלושה סקרים שונים, על שימוש בהרואין לאחרונה, ציינו כי השתמשו בתרופות מרשם של חומרים אופיואידים לפני שהתחילו להשתמש בהרואין. כמה אנשים ציינו כי השימוש בתרופות המכילות אופיואידים הינו זול יותר וקל יותר מאשר השימוש בהרואין.
רבים מצעירים אלו דיווחו כי הריסוק של כדורי האופיואידים, כדי להסניף או להזריק אותם, איפשר להם ללמוד שיטות של שימוש בסמים.

שימוש לרעה
שימוש במינון לא נכון ושלא על-פי מרשם שימוש בתרופות שנרשמו עבור אדם אחר
▪  ▪  ▪

שימוש בתרופה שנרשמה במרשם עבור אדם אחר. לעיתים קרובות אנשים מציעים תרופות לשיכוך כאבים, אשר אינן נמצאות אצלם בשימוש, לבן משפחה אחר, כאשר הם אינם מודעים לסכנות.
שימוש בתרופה בכמות גדולה יותר או בצורה אחרת מכפי שצוין במרשם. מרבית התרופות מגיעות בטבליות לצורך שימוש בבליעה דרך הפה, אך אלו המשתמשים בהן כסם, מרסקים אותן לצורך שאיפה או הזרקה שלהן. בדרך זו הסם מגיע מהר יותר לדם ולמוח והשפעתו מתחזקת.
אוקסיקונטין, ה"הרואין הכפרי" - כיוון שחומר זה משפיע על מערכת העצבים כמו הרואין או אופיום, חלק מהמשתמשים צורכים סוג אחד של משכך כאבים אוקסיקודון, אוקסיקונטין, כתחליף או כתוספת ל-opiates (תרופות הרגעה) מהרחוב כגון הרואין.
שוד מזוין של בתי מרקחת התרחש כשהשודד דרש רק אוקסיקונטין ולא כסף מזומן. באזורים מסוימים, במיוחד במזרח ארצות-הברית, אוקסיקונטין היה הסם שהדאיג ביותר את הרשויות לאכיפת החוק. אוקסיקונטין, מוכר בצורה נרחבת כ"הרואין כפרי" בגלל השימוש שלו בקהילות שבהרי האפלצ'ים, שם הוא התגלה כבעיית הפשע הראשית בארה"ב. במחוז אחד, מוערך שההתמכרות לסם הזה הייתה הגורם ל-80% מהפשיעה.

חינוך המבוסס על עובדות
אופיאטים מדכאים את הפעילות של מערכת העצבים המרכזית עלולים לגרום לדיכוי נשימה ואפילו לאיבוד הכרה
▪  ▪  ▪

הנוער בימינו חשוף לסמים ולאלכוהול מוקדם מאי פעם. ההיבט המטריד ביותר של הבעיה הזו הינו כיצד שימוש לרעה בסמים מזיק לנוער שלנו, והאיום שזה מציב לעתידה של המדינה.
משתמשים צעירים סובלים מיותר מחלות, נעדרים יותר ימים מבית הספר ונוטים יותר להידרדר לפשע מאשר אלה שאינם משתמשים.
הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם.
  • אופיואידים ואופיאטים: האופיאטים שייכים לקבוצת הסמים המדכאים (depressants, downers) את הפעילות של מערכת העצבים המרכזית. בשימוש מופרז, לא רפואי בדרך כלל, הם עלולים לגרום לדיכוי נשימה ואפילו לאיבוד הכרה ולכן נקראים גם סמים נרקוטיים. עקב השפעתם הנרחבת על אברי הגוף באמצעות מערכת העצבים מנוצלות תכונותיהם של האופיאטים ליצירת שיכוך כאב, הרפיית שרירים והקהיית חושים וגם לעצירת שלשול, דיכוי שיעול ועוד. מקורם של חומרים אלה הוא באופיום המיוצר מצמח הפרג.
  • משככי הכאבים החזקים ביותר נקראים אופיאטים, שהם תרכובות דמויות אופיום. הם מיוצרים כדי לפעול על מערכת העצבים באותה הדרך כמו הסמים שמופקים מפרג, כגון הרואין. האופיאטים שנמצאים בשימוש בשכיחות הרבה ביותר כוללים אוקסיקודון, הידרוקודון, מפרידין, הידרומורפון ופרופוקסיפן.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ארון התרופות שלנו מכיל הרואין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אינפורמיישן ל"ת
טו מאצ'  |  15/08/13 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בהודעה לבורסה נמסר: "השותף הסיני הזוטר בעסקה ממשיך במשא-ומתן, אולי עם קבוצת משקיעים אחרת"    דנקנר בצרות - עומד לאבד השליטה באי.די.בי.
ענת ביין-לובוביץ'
5 שנים אחרי הדרמה שעורר מכרז שילוט החוצות בת"א, הענף שוב סוער בעקבות מכרז דומה ברמת-גן    על הפרק: טענות כלפי JC Decaux שזכתה במכרזים, ביקורת על עיריית ת"א ופנייה לשר הפנים שלא לאשר את המכרז החדש
עופר וולפסון
החברה שיפרה את שיעורי הרווח בתחום הפלדה והקרמיקה ופתחה והרחיבה חנויות    המכירות ברבעון השני עלו ב-1.4% לכ-556 מיליון שקל
יצחק דנון
ארגון העובדים מבקש מבית הדין לעבודה לחייב את הבנק לקיים את הליך הבוררות הכלכלי לאלתר וטוען כי שכר העובדים נשחק
עידן יוסף, איתמר לוין
הסבלנות המצרית פקעה: שני מחנות של תומכי מורסי פונו באלימות קשה    מאות מאנשי האחים המוסלמים נפצעו    דיווחים סותרים על מספר ההרוגים: מחמישה עד 600
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il