X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרגלי ארוחת הצהריים יכולים לגרום להבדל משמעותי בחיי העבודה שלכם איפה אתם אוכלים? מעל המקלדת?
▪  ▪  ▪
צאו לאכול [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

אם בכל יום עבודה שלכם אתם מנקרים בשעמום בסלט כשאתם ממשיכים במקביל לצפות במסך - אתם לא לבד, זה בטוח. יחד עם מותו של יום העבודה המסודר של 17-9, הפסקת הצהריים גם היא נעלמה מהנוף. על-פי סקר שנעשה בשנת 2011 על-ידי החברה האמריקנית לייעוץ למשאבי אנוש Right Management, רק אחד מכל שלושה עובדים אמריקנים אכן לוקח לעצמו הפסקת צהריים, מה שמשאיר 65% מהעובדים לאכול על שולחן העבודה או לא לאכול כלל.
אך מסתבר שהרגלי ארוחת הצהריים יכולים לגרום להבדל משמעותי בחיי העבודה שלכם, לפחות על-פי מחקר גרמני שפורסם לאחרונה בכתב העת PLOS ONE. חוקרים מאוניברסיטת האמבולדט שבברלין חקרו את ההשלכות הפסיכולוגיות של דפוסי האכילה ואת הדרך בה זמן ארוחת הצהריים משפיע על מצב החשיבה שלכם ועל מצבכם הרגשי.
מבין 32 הנשים שהשתתפו במחקר, מחציתן אכלו לבד במשרד ומחציתן יצאו לשבת בחוץ עם חברים. הארוחות נאכלו בהקשרים שונים לגמרי: הארוחה שנאכלה בסביבת המשרד המשעממת נאכלה לבד, ובזמן קצר. במסעדה למשתתפות היה זמן לבחור את המנה המועדפת עליהן ולאכול בלווית אחרים. הארוחה במסעדה כללה גם הליכה קצרה מהמשרד וחזרה.
לאחר הארוחות, מדדו החוקרים זיכרון סמנטי, שליטה קוגניטיבית ועיבוד טעויות וכן עיבוד הבעות פנים רגשיות. המשתתפות מילאו גם שאלונים בהם דירגו את מצב הרוח שלהן. החוקרים גילו כי אלו שנהנו מאכילה במסעדה דיווחו על תחושות גבוהות של רוגע, ועל שליטה קוגניטיבית נמוכה יותר, מה שאיפשר להן לעבד טוב יותר הבעות פנים - וכך גם להגביר באופן פוטנציאלי את היצירתיות ואת התקשורת עם האחרים.
שליטה קוגניטיבית נמוכה יותר היא חסרון כשנדרשים מעקב אישי קרוב אחר ביצועים ושימת לב לפרטים, כמו בעת עיבוד מספרים. אך במצבים אחרים, היחלשות השליטה הקוגניטיבית יכולה דווקא להוות יתרון, כמו ברגעים בהם יש רצון בהרמוניה חברתית וביצירתיות רבה יותר.
לדברי החוקרים, יציאה מהמשרד לארוחת צהריים היא לא רק דרך רגועה יותר "לשבור את היום". למרות שישיבה ממושכת עם חברים בחוץ עושה רושם של פוטנציאל לחיסול הפרודוקטיביות, היא דווקא יכולה למעשה לעזור לכם בביצוע שאר המשימות המוטלות עליכם.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גידול ברווחים ובפעילות כמעט בכל הענפים    מגדל שילמה לאליהו 260 מיליון שקל תמורת עסקי ביטוח כללי    חזרו לגבות דמי ניהול משתנים
גלית יצחק-אוגנוב
עד-כה חוסנו נגד נגיף הפוליו כ-40,000 ילדים מאזור הדרום    ביום א' הקרוב מבצע "שתי טיפות" יורחב והחיסונים יינתנו בכל הארץ בטיפות החלב
עידן יוסף, איתמר לוין
משרד הבריאות המצרי: 95 הרוגים; האחים המוסלמים: 2,200 הרוגים    המהומות מתפשטות לערים נוספות בהן פורט סעיד, אלכסנדריה, וסואץ, וכוללות ירי של אש חיה    הנשיא מנסור הכריז על מצב חירום
עופר וולפסון
החוזים - עם חברות בדרום אמריקה ובטורקיה    החברה מגדילה את תחזית ההכנסות והרווח ל-2013
יצחק דנון
ארגון העובדים החליט על ההשבתה בשל ניכוי שכר ממשכורותיהם של שני עובדים שנקטו עיצומים בעבר    חברת החשמל: אין ולא יכולה להיות הצדקה לפעולה זו של הארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il