X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגיעה בביטוח מנהלים תהיה קטנה לא מתוכננת פגיעה בקרנות הפנסיה הוותיקות "אם הריבית בשווקים תעלה, תחזור ותעלה גם התשואה לקרנות" "אנחנו פתוחים להערות" אפשר לחסוך בדמי ניהול
▪  ▪  ▪
שריג. "אם התשואה תעלה ל-6%, יוגדלו הפנסיות" [צילום: רונן טופלברג]

"התשואה המחושבת לקרנות הפנסיה המאוזנות תופחת מ-4% כיום ל-2.5% בתוך שלוש שנים, בשלוש פעימות שנתיות, אך בשיעורים לא שווים". כך אמר (יום ד', 14.8.13) המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון עודד שריג. הוא דיבר בתדרוך עיתונאים לכתבי הביטוח.
בתשובה לשאלת News1, אמר שריג כי התוכנית היא להפחית את התשואה המחושבת מ-4% ל-2.5% בהדרגה, מ-2014 ועד 2016. ההפחתה לא תהיה בשיעורים שווים, כדי להקטין ככל האפשר את הפגיעה בחוסכים. מדבריו עולה כי אגף שוק ההון עדיין לא החליט סופית על שיעורי ההפחתה השנתיים.
ואכן, המפקח שריג הדגיש בדבריו כי המסמך שהאגף שלח השבוע לחברות הביטוח ולאחרים הוא בבחינת "נייר התייעצות", ולא הוראות סופיות. הפיקוח מוכן לשמוע תגובות והערות מצד הציבור והגופים הנוגעים בדבר.
המפקח אמר כי לפני כל שינוי בתשואה המחושבת יערוך אגף שוק ההון בדיקה של הריבית הקיימת באותה נקודת זמן בשוק, מול הריבית של 4%, ולפי היחס בין שני הנתונים יקבע את שיעור ההפחתה.
הפגיעה בביטוח מנהלים - קטנה
עוד הבהיר המפקח, כי הפגיעה בפורשים לפנסיה בביטוח מנהלים תהיה קטנה יחסית, כי במסלול זה מחשבות חברות הביטוח ממילא מדי חודש, כבר עתה, את התשואה על ההשקעות. השינוי יהיה רק במה שהוא מתאר כ"פרופיל התשואה", שיופחת מ-4% ל-2.5%. מטרתו של פרופיל זה היא לאזן את תשלומי הפנסיה למבוטחים, כך שבכל השנים יקבלו סכומים שווים פחות או יותר.
לא ייפגעו פנסיונרים בקרנות הוותיקות
עוד הבהיר שריג, כי לא תהיה פגיעה בפנסיונרים של קרנות הפנסיה הוותיקות. הוא הזכיר, כי בעבר נחתם הסכם בין הקרנות לבין הממשלה, שהבטיח להן רשת ביטחון של 120 מיליארד שקל. "אין בכוונת הממשלה לשנות הסכם זה" - אמר.
שריג לא הבהיר מה דינם של עובדים החוסכים גם כיום בקרנות הפנסיה הוותיקות, ויפרשו לפנסיה בשנים הקרובות. נראה כי בתוקף ההסכם עם הממשלה, גם הם לא ייפגעו.
מבוטחי פנסיה תקציבית לא יפגעו
המפקח אמר עוד, כי גם עובדים ותיקים בשירות הציבורי ובחברות שונות, שיש להם פנסיה תקציבית, לא ייפגעו מהסידור החדש. ייתכן שיש להכניס שינויים בנושא הפנסיה התקציבית, אך נושא זה שייך לאגף התקציבים באוצר ולא אלי - הבהיר.
עוד הבטיח פרופ' שריג, כי אם הריביות והתשואות בשוק העולמי ובישראל יחזרו ויעלו, תחזור ותעלה התשואה לקרנות הפנסיה. "אם התשואה תחזור ל-4%, יחזרו הפנסיות לשיעורים הקודמים שלהן. ואם התשואה תעלה ל-6%, יוגדלו הפנסיות" - הבטיח.
100 אלף גמלאים חדשים בשנה
שריג אמר כי אגף שוק ההון תכנן זה כבר להקטין את התשואה המחושבת, וההליך הואץ בשל הירידה החדה שהייתה בשנה האחרונה בריביות בישראל ובעולם. סיבה נוספת להפעלת התהליך עתה היא, שבשנים 2014 ו-2015 יפרשו לגמלאות כ-100 אלף איש בכל שנה, בגלל ה"בייבי בום" וגלי העלייה לארץ שהיו לאחר מלחמת השחרור. משנת 2016 ואילך צופים פרישה של כ-70,000 איש בשנה. הקרנות חייבות להערך כדי שיוכלו לשלם פנסיה לכל הפורשים בשנים הבאות, מבלי לפגוע בחסכונות של הצעירים.
שריג: "איננו פוגעים בסך הכספים לפנסיה של הציבור. אנחנו רק משנים את ההקצאה, נותנים קצת פחות לוותיקים, ומקטינים את הפגיעה בצעירים".
המפקח אמר כי הקרנות יוכלו להגדיל את התשואה לפנסיונרים על-ידי הקטנת דמי הניהול. עם זאת העיר כי כבר כיום גובות הקרנות פחות מהתקרה המותרת להן על-פי החוק, ואין לדעת כמה יוכלו לחסוך עוד. הוא אמר כי הפעלת המסלקה הפנסיונית, והקטנת הדוחות למבוטחים לעמוד אחד, יחסכו לקרנות סכומים ניכרים.
"לא להגדיל השקעות בנדל"ן"
המפקח שריג אמר כי הממשלה מצפה מקרנות הפנסיה שלא להגדיל את השקעותיהן במסלולים מסוכנים, כמו נדל"ן, ולהתרכז ברכישת אגרות חוב ממשלתיות ודומותיהן (קונצרנים). לדבריו, יש לשמור על יציבות וביטחון של כספי הפנסיונרים, ולא להכניס אותם לסיכונים.
כתב News1 מעיר, כי למרות הערכה זו, משקיעות קרנות הפנסיה סכומים ניכרים במסלולים נוספים, כמו הלוואות, השקעות בפרויקטים (כביש 6) ורכישת נדל"ן בארץ ובחוץ לארץ.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שריג: התשואה תופחת בפעימות לא שוות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שירות מיוחד ליולדות בבית החולים כרמל: טיפול רפלקסולוגי אישי להקלה בכאב מיד לאחר הלידה    היולדת חוה: "זאת הפעם הראשונה שלי, וזה היה פשוט מאוד מרגיע והקל עלי מהכאבים שלאחר הלידה"
יפעת גדות
הרגלי ארוחת הצהריים יכולים לגרום להבדל משמעותי בחיי העבודה שלכם    איפה אתם אוכלים? מעל המקלדת?
אלעזר לוין
גידול ברווחים ובפעילות כמעט בכל הענפים    מגדל שילמה לאליהו 260 מיליון שקל תמורת עסקי ביטוח כללי    חזרו לגבות דמי ניהול משתנים
גלית יצחק-אוגנוב
עד-כה חוסנו נגד נגיף הפוליו כ-40,000 ילדים מאזור הדרום    ביום א' הקרוב מבצע "שתי טיפות" יורחב והחיסונים יינתנו בכל הארץ בטיפות החלב
עידן יוסף, איתמר לוין
משרד הבריאות המצרי: 95 הרוגים; האחים המוסלמים: 2,200 הרוגים    המהומות מתפשטות לערים נוספות בהן פורט סעיד, אלכסנדריה, וסואץ, וכוללות ירי של אש חיה    הנשיא מנסור הכריז על מצב חירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il