X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפחות 1,000 נפגעו בהתנגשויות [צילום: AP]
בראדעי. מוחה על הכוחנות [צילום: AP]
גם האחים המוסלמים ירו לעבר השוטרים [צילום: AP]
רכב משטרתי נדחף מגשר 6 באוקטובר [צילום: פלאש 90]
מצב חירום לאחר יום דמים

סגן נשיא מצרים התפטר

מוחמד אל בראדעי טען כי ניתן היה לפתור את המשבר בדרכים "שקטות יותר" משרד הבריאות המצרי דיווח על לפחות 149 הרוגים בהתנגשויות בין הצבא והמשטרה לאחים המוסלמים
▪  ▪  ▪

סגן נשיא מצרים לענייני חוץ, מוחמד אל-בראדעי, הודיע על התפטרותו על קרע המהומות האלימות והטבח שמבצע צבא מצרים במתנגדי השלטון החדש. אל-בראדעי, שמונה לאחר ההפיכה הצבאית לסגנו של הנשיא הזמני, עדלי מנסור, טען היום כי היו "דרכים שקטות לסיים את המשבר", כלשונו.
"כפי שכולכם יודעים, היו לי עמדות כיצד לפזר את המחאה בדרכי שלום, והצעות רבות על תחילתו של פיוס לאומי. אולם לאחר היום, אני חושב שפיוס יגיע רק לאחר שנשלם מחיר מאוד גבוה ובמשך הרבה זמן. לכן, נהיה קשה יותר ויותר עבורי לשאת באחריות לפעולות שאני לא מסכים עמן והחלטות שאני חושש מתוצאותיהן. איני יכול להיות אחראי לשפיכת טיפה של דם. היחידים שמרווחים מאירועי היום הם טרוריסטים, אנרכיסטים וקיצוניים, ותזכרו את דברי", כתב.
על-פי דיווחים במצרים, צפויים להתפטר גם שני סגני ראש הממשלה - הוסאם עיסא וזיאד בהא א-דין. במקביל נעשים מאמצים לשכנע את אל-בראדעי - המדינאי המצרי הידוע ביותר בעולם ומי שזכה בפרס נובל לשלום בתפקידו כמנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית - לחזור בו מהתפטרותו.
אל-בראדעי התפטר במקביל לגינויים בינלאומיים להתנהלותו של המשטר היום. ארה"ב גינתה בחריפות את הרג המפגינים והביעה התנגדות נחרצת להחלטתו של מנסור להכריז על מצב חירום. האיחוד האירופי הביע דאגה לנוכח הידיעות על הרוגים וקרא לממשלת מצרים לנהוג באיפוק.
במהלך ההתנגשויות האלימות בין צבא מצרים לבין תומכי האחים המוסלמים בקהיר ובערים נוספות נהרגו לפחות 149 בני אדם, על-פי נתוני משרד הבריאות המצרי. על-פי הנתונים הרשמיים נפצעו מאות נוספים. אולם האחים המוסלמים טוענים כי מניין ההרוגים גבוה בהרבה ומגיע עד למאות רבות של בני אדם. שר הפנים המצרי הודיע כי לפחות 43 שוטרים נהרגו בעימותים האלימים.
כאמור, מנסור הכריז על מצב חירום במדינה. הכרזה זו מאפשרת למשטרה לבצע מעצרים ממושכים בלא צורך בצווי שיפוטיים. מצב חירום שרר במדינה ברציפות מאז מלחמת ששת הימים ועד לבחירתו של מוחמד מורסי לנשיא בשנת 2012. לאחר ההודעה מסר משרד הפנים, כי במהלך היום נעצרו 543 איש שהיו מעורבים בהתנגשויות. ממשלת מצרים הודיעה על עוצר החל מהערב בשעה שמונה (שעון ישראל) ועד מחר בשעה שבע בבוקר ב-12 ממחוזותיה העיקריים של המדינה, ובהם: קהיר, גיזה, אלכסנדריה, איסמעיליה, סואץ, צפון סיני ודרום סיני. העוצר מעניק למשטר את הסמכויות הבאות:
  • מעקב על העברת מסרים "מכל סוג שהוא", פיקוח על עיתונים וכל סוג של פרסום, שכולל את קריאת החומר לפני פרסומו.
  • הענקת סמכות לצבא לסייע למשטרה לנקוט כל פעולה לשמירה על הביטחון.
  • סמכות לפנות אזרחים ולשלוט בתנועה במרחב הציבורי.
  • הגבלת תנועה של יחידים וכלי רכב, רשות לעצור חשודים באיום על הסדר הציבורי.
  • שליטה בשעות הפתיחה והסגירה של אתרים ציבוריים.
  • רשות להשעות רשיונות נשק ולסגור נשקיות.
הכרזתו של מנסור באה לאחר שהמהומות האלימות התפשטו לערים נוספות וכללו ירי של אש חיה והתפרעויות. קרבות רחוב התנהלו באלכסנדרייה, בחלוואן, בפאיום (שם דווח על 17 הרוגים), באיסמאעיליה, בפורט סעיד, בסואץ (שם דווח על חמישה הרוגים) ובערים נוספות. בעיר לוקסור הציתו תומכיו של מורסי בית מלון וחנויות השייכות לנוצרים. גם בערים אל-עריש ומיניה הוצתו כנסיות. בעת אסיוט הוצת בית המשפט, בעיר בני-סואיף השתלטו תומכיו של מורסי על תחנת המשטרה, ובעיר מארסה-מטרוך העלו באש בניין של הצבא.

ארה"ב: מגנים האלימות נגד אזרחים

הבית הלבן פרסם הודעת גינוי לצעדים האלימים שבהם נוקטת ממשלת מצרים נגד המפגינים.
"ארצות הברית מגנה בחריפות את השימוש באלימות נגד מפגינים במצרים. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים והפצועים ומדגישים את קריאתנו לצבא מצרים ולכוחות הביטחון שלה לשמור על איפוק ולממשלת מצרים לכבד את הזכות האוניברסלית של האזרחים כמו שהפצרנו באזרחים למחות בדרכי שלום", אמר ג'וש ארנסט, סגן דובר הבית הלבן.
לדבריו, האלימות רק תהפוך את המצב קשה יותר עבור מצרים לנוע בנתיב לכיוון היציבות והדמוקרטיה ומנוגדת להתחייבויות הממשלה החדשה לחתור אחרי פיוס.
עוד ציין כי ארצות הברית מתנגדת באופן תקיף להחזרת מצב החירום למצרים וקוראת לממשלת מצרים לכבד זכויות אדם בסיסיות. "העולם צופה במה שקורה בקהיר. אנחנו מפצירים בממשלת מצרים ובכל המפלגות במצרים להימנע מאלימות ולפתור את המחלוקות שלהם בדרכי שלום", אמר.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגן נשיא מצרים התפטר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נובליסטים רוצחים
בוקיסריקי  |  14/08/13 21:21
2
אובמה גרם למובראק להתפטר ל"ת
הביא הרס למצרים  |  14/08/13 23:54
3
הסיפור הזה יימשך עד ש..
יצחק הרואה  |  15/08/13 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
עידן יוסף, איתמר לוין
משרד הבריאות המצרי: 95 הרוגים; האחים המוסלמים: 2,200 הרוגים    המהומות מתפשטות לערים נוספות בהן פורט סעיד, אלכסנדריה, וסואץ, וכוללות ירי של אש חיה    הנשיא מנסור הכריז על מצב חירום
עידן יוסף, איתמר לוין
הסבלנות המצרית פקעה: שני מחנות של תומכי מורסי פונו באלימות קשה    מאות מאנשי האחים המוסלמים נפצעו    דיווחים סותרים על מספר ההרוגים: מחמישה עד 600
איציק וולף
הנשיא הזמני של מצרים צפוי להכריז הבוקר על כישלון הניסיונות לגשר בין השלטונות החדשים לבין תומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי
איציק וולף
משרד הפנים המצרי הודיע כי לא יאפשר עוד הפגנות תמיכה בנשיא המודח מורסי    האחים המוסלמים: לא נפסיק להפגין, אין לנו ברירה אחרת
עופר וולפסון
שרת החוץ של האיחוד סיימה ביקור במצרים בו מצאה את הנשיא המודח מורסי במצב טוב בכלאו    אמרה כי הדיפלומטים מן האיחוד יפעלו במרץ כדי לשים קץ לאלימות הגואה בין "האחים המוסלמים" למתנגדיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il