X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניהו. היה ונשאר יועץ פוליטי [צילום: פלאש 90]
פישמן. שמעתי עשרות התבטאויות פסולות [צילום: פלאש 90]
הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות הגיש לבית המשפט תצהיר "במדינה דמוקרטית אין לקבל התבטאויות ותדריכים של קצין במדים נגד שר ביטחון - התבטאויות ותדריכים שאני שמעתי - ואין לקבל מצב בו קצין במדים פועל על-מנת להכשיל ולפגוע במעמד ותדמית שר הביטחון"
▪  ▪  ▪

העיתונאי אלכס פישמן, המשמש כפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, כתב בתצהיר שהגיש לבית המשפט המחוזי מרכז כי דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, פעל יחד עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי באופן חתרני ובלתי ראוי נגד הדרג המדיני.
התצהיר הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז על-ידי חברת הפרסום מקאן אריקסון שנתבעה על-ידי בניהו על הוצאת דיבה לאחר שפרסמה מודעה שבה נטען כי נעשה ניסיון פוטש בהנהגת אשכנזי ומקורביו.
פישמן, שהעיד על עצמו כי עד לשנת 2010 שמר על קשרי ידידות עם בניהו, שהחליף אותו בתפקידו כפרשן הצבאי בעיתון על המשמר, ציין בתצהיר כי בתקופה שבה בניהו העניק ייעוץ פוליטי לפוליטיקאים בולטים הוא נהג להתפאר ביכולת שלו להשפיע על המציאות.
"בניהו חי ונשם את הפוליטיקה ונהג אז להתפאר ביכולתו לעצב את התודעה הציבורית וליצור תדמיות לאנשים", כתב בתצהיר. לטענתו, יכולות אלה באו לידי ביטוי בעת שכיהן בניהו כדובר צה"ל.
"התנהלות לשכת הרמטכ"ל ודובר צה"ל במסגרת העימות מול השר ברק הייתה חתרנית ובלתי ראויה. במדינה דמוקרטית אין לקבל התבטאויות ותדריכים של קצין במדים נגד שר ביטחון - התבטאויות ותדריכים שאני שמעתי רבות באותה עת - ואין לקבל מצב בו קצין במדים עוסק בעניינים זרים ופועל על-מנת להכשיל ולפגוע במעמדו ותדמיתו של שר הביטחון", ציין.
הפרשן הצבאי הוותיק מדגיש בתצהירו כי לא מדובר בהתבטאויות שהיו בגדר מעידה חד פעמית מצד בניהו. "לא מדובר במי שמעד בלשונו באופן חד פעמי, אלא בהתנהלות שהייתה שכיחה אצל בניהו שנועדה להכשיל ולהשמיץ את שר הביטחון. אני וכתבים צבאיים נוספים שמענו עשרות התבטאויות כאלה ואין לי ספק שאם היה מדובר בקצין אחר - ולא דובר צה"ל שהכתבים הצבאיים ניזונו מפיו - היה הדבר זוכה לתהודה בתקשורת ונתפס בחומרה רבה".
פישמן האשים בתצהירו את בניהו כי גם לאחר שלבש מדים המשיך להתנהל כמו יועץ פוליטי ופעל נמרצות לחזק את מעמדו של הרמטכ"ל אשכנזי מן הצד האחד ולפגוע במעמדו של שר הביטחון מן הצד השני. "בניהו עם מדים ודרגות נראה בעיני כאיש בתחפושת, ומבחינתי הוא היה ונשאר אותו בניהו שהכרתי. גם מסיבה זו, לפי דעתי, התנהגותו לא עוררה ביקורת קשה כלפיו בזמן אמת".
את תצהירו חתם פישמן בהודעה כי כאשר נפגש עם נציגי משרד מבקר המדינה שעבדו על דוח הביקורת בפרשת מסמך הרפז נשאל על ידם האם דובר צה"ל תדרך עיתונאים ודיבר סרה בשר הביטחון. "השבתי על כך בחיוב, כפי שציינתי בתצהירי זה", כתב.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  15/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישמן: בניהו חתר תחת ברק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בניהו,אשכנזי,הרפז
אבישי בן חיים  |  14/08/13 22:56
2
בניהו
מימי  |  14/08/13 23:05
3
אצל הסמולנים זו דרך חיים ל"ת
שולם  |  14/08/13 23:06
4
שפטל צודק:גל"צ הבית של המחבלים
קורןנאוה טבריה  |  15/08/13 07:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
יורי מור
"מפעילי" הרמטכ"ל כרגע שותקים, מטפלים בפרשה בכפפות המשי, מחכים לרגע שיידרשו לעזור לו - הרי מבינים שהוא נפל חלל במלחמת הקודש שלהם נגד בנימין נתניהו השנוא. אבל אני הייתי משיב אותם לספסל הנאשמים ליד הרמטכ"ל לשעבר - את כל מעצבי דעת הקהל האלה שאף פעם לא יהיו "לשעבר" - כי אין להם אחריות והם לא משלמים על הטעויות שלהם ועבירות מסוג זה שמבצעים חדשות לבקרים
איציק וולף
בעקבות החלטת היועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית, פנה יו"ר אומ"ץ אל פרקליט המדינה בבקשה שיבחן אפשרות להשיב לעמותה הוצאות משפט בגין פנייתה לבית המשפט על-מנת שיורה לוינשטיין להשיב מדוע לא פתח בחקירה
אפרים הלפרין
על הפרק עלה שוב נושא מסמך הרפז. "פתאום" הבינה המערכת שיש לחקור, אחרי ששירכה רגליה במשך שנים, והפרשנים אומרים שההחלטה נועדה דווקא לסכל את הדיון הפתוח בביהמ"ש בעתירות העמותה לאיכות השלטון ועמותת אומ"ץ
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה להוביל מעתה את החקירה בפרשת המסמך המפוברק שחשף את היחסים העכורים בצמרת הביטחונית    "וינשטיין השתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות"    תעוכב ההחלטה ביחס לכתב האישום נגד בועז הרפז    אשכנזי: אשתף פעולה באופן מלא
איציק וולף
בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה הדגיש הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כי המבקר קבע שהדרג המדיני לא ניסה לעשות פוטש    עו"ד נזרי: ממתינים לתוצאות חקירת מצ"ח שיכולה להעלות תוצאות נוספות
רשימות נוספות
"עיתונאים הביעו צד כאשר נחקרו במשרדנו"  /  איתמר לוין
ברק לבג"ץ: חקירה פלילית בפרשת הרפז  /  איתמר לוין
שפירא: אני מנסה לשקם את משרד המבקר  /  איתמר לוין
הם תפסו צד הרבה קודם לכן  /  אפרים הלפרין
זכויות למבוקר או למבקר בלבד?  /  רו"ח סיגל שפיץ טולדנו, שרה גרוס
האם היועמ"ש נמצא בחשש לניגוד עניינים?  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il