X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארה"ב ביטלה התמרון המשותף

אובמה: לא נשתף פעולה כשנהרגים ברחובות

הודיע על ביטול התרגיל המשותף לצבאות ארה"ב ומצרים נמנע מלבטל את הסיוע הכלכלי, אך איים בצעדים נוספים אם יימשך הטבח במפגינים מצרים מתחילה לספוג השלכות כלכליות: מפעלים נסגרו, רוסיה קוראת לאזרחיה לא לבקר במדינה
▪  ▪  ▪
אובמה. הודעה מוקלטת באמצע החופשה [צילום: AP]
הודעת אובמה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, גינה (יום ה', 15.8.13) את פעולות צבא מצרים לפיזור הפגנות האחים המוסלמים ואת מרחץ הדמים שמתרחש במצרים מאז אתמול. לדבריו, צבא ארצות הברית לא יקיים את התרגיל הצבאי המשותף עם צבא מצרים.
"רק לפני שנתיים קיבלה אמריקה השראה מהרצון העז של העם המצרי לשינוי. אמרנו בזמנו שהשינוי לא יבוא במהירות או בקלות, אבל הצבנו כמה עקרונות: בלי אלימות ועם כבוד לזכויות אדם. לכן אנו כה מודאגים מהאירועים האחרונים במצרים. מוחמד מורסי נבחר לנשיאות בבחירות דמוקרטיות אבל ממשלתו לא פעלה למען כל רובדי האוכלוסיה המצרית", אמר אובמה הנמצא בחופשה במסצ'וסטס.
לדבריו, ארה"ב נותרת מחויבת למצרים ולאנשיה, אך כל עוד אנשים נהרגים ברחובות מצרים לא יוכל שיתוף הפעולה בין המדינות להתקיים. "הודענו למצרים על ביטול התמרונים הצבאיים המשותפים שתוכננו. צעדים נוספים עשויים להינקט אם נראה בכך צורך", אמר תוך שהוא רומז על האפשרות של הקפאת הסיוע הכלכלי שמעניקה ארצות הברית למצרים בסך 1.55 מיליארד דולר. אובמה נמנע באופן מודע ומתוכנן מלהודיע על הקפאת הסיוע שחלק ניכר ממנו עובר לחימוש צבא מצרים.
"לעם המצרי מגיע משהו טוב יותר ממה שראינו בימים האחרונים. יש לשים קץ למעגל האלימות וההסלמה. אנחנו מעודדים לעשות זאת בדרכי שלום. אנחנו מאמינים שיש להסיר את מצב החירום. קולם של כל הצדדים צריך להישמע", אמר.
מעצרו של מורסי הוארך
בית המשפט בקהיר האריך היום בחודש את מעצרו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, המואשם בשורה של עבירות בעקבות בריחתו מהכלא ליד קהיר בשנת 2011. התביעה המצרית טוענת, כי מורסי היה מעורב בהתקפת החמאס על הכלא, במהלכה הצליח להימלט ממנו.
מספר ההרוגים הרשמי בפיזורם של תומכי מורסי הגיע ל-525 - מסר משרד הבריאות המצרי. במקביל, תקפו תומכיו של מורסי עשרות כנסיות, עסקים ובתים של קופטים ברחבי מצרים והרסו כליל 36 כנסיות, כולל בערים אסיוט, מיניה וסוהאג' - כולן ריכוזים משמעותיים של עדת המיעוט.
בינתיים מתחילה כלכלת מצרים לספוג את השלכותיו של המצב המדיני והביטחוני. חברת ג'נרל מוטורס הודיעה שהיא מפסיקה את ייצור המכוניות במפעל הסמוך לקהיר וסוגרת את נציגותה במצרים, וחברת הנפט רויאל דץ'/של הודיעה על סגירת משרדה במצרים ועל הפסקת נסיעות עובדיה למדינה. רוסיה קראה לאזרחיה שלא לבקר במצרים - צעד העשוי להשליך גם על ישראל, שכן תיירים רוסים באים מגיעים מסיני לביקורים קצרים בישראל.

האחים המוסלמים: לא ניתן לשלוט בזעם

דובר האחים המוסלמים טוען (יום ה', 15.8.13) כי החלטת ממשלת מצרים להשתמש בכוח נגד המפגינים הובילה לכך שאין ביכולת האחים המוסלמים לשלוט בזעם הציבורי הגואה וכי האלימות ברחובות מוכיחה זאת.
עוד הודה כי הארגון, ובעלי בריתו, ספגו אתמול מכה קשה מאוד במהלך פיזור ההפגנות. לדבריו, שני בכירים באחים המוסלמים נפגעו מירי במהלך המהומות.
אחר-הצהריים התנפלו מאות פעילי האחים המוסלמים על מטה ממשל ברובע גיזה שבקהיר והעלו אותו באש. באלכסנדריה מפגינים אלפי פעילים של התנועות האיסלאמיות המצריות. כל זאת, תוך הפרה בוטה של הוראות הצבא האחראי להשלטת הסדר הציבורי במסגרת מצב החירום שעליו הכריז הנשיא המצרי הזמני, עדלי מנסור.
נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, קראה היום לכל הצדדים במצרים "לסגת מהאלימות לפני שיקרה אסון", כלשונה. עוד הוסיפה כי כמות הנפגעים הגדולה במצרים "מעידה על שימוש קיצוני בכוח נגד מפגינים". "פשיטת המשטרה ומנגנוני הביטחון על מעוזי המפגינים האיסלאמיסטים בקהיר צריכה להיחקר ביעילות. כל אחד שיימצא אשם במעשיו צריך לשאת באחריות", טענה.
דבריה של פילאי מצטרפים לגינויים שהשמיעו ארצות הברית ואירופה ביחס להכרזה המצרית על מצב חירום. לטענת האמריקנים, על ממשלת מצרים לאפשר למפגינים לממש את זכות ההפגנה והביטוי שלהם. הנשיא האמריקני, ברק אובמה, צפוי להתייחס בזמן הקרוב למהומות הדמים במצרים.
על-פי נתונים רשמיים שפורסמו היום נהרגו במהומות במצרים יותר מ-525 בני אדם. כ-3,500 בני אדם נפצעו בניסיון הממשל המצרי החדש להשליט סדר ולפזר את הפגנות תומכי הנשיא המודח, מוחמד מורסי. במקביל הודיע הממשל המצרי כי מעצרו של מורסי צפוי להיות מוארך בחודש.

תאריך:  15/08/2013   |   עודכן:  15/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה: לא נשתף פעולה כשנהרגים ברחובות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הרוגים?
מה הם רוצים??  |  15/08/13 18:17
2
אכן בכנות:
עוד סתם אזרח  |  15/08/13 19:27
3
ברק אובמה שלום רב
עוד סתם אזרח  |  15/08/13 21:04
4
בארק חוסיין אובמבה,בובת
פלא יועץ  |  16/08/13 16:32
5
אובמה הצדיק בע"מ
הרצלייני  |  16/08/13 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
עופר וולפסון
יום לאחר מהומות הדמים הקשות ביותר מאז פרוץ מחאות "האביב הערבי", מצרים התעוררה ליום מתוח במיוחד    האחים המוסלמים: "נביא לקץ ההפיכה הצבאית"
אריאל י. לוין
האלימות במצרים תופסת את הכותרות, אבל היא לא היחידה. תראו למשל אלו מסרים מעבירים לילדים פלשתינים בקייטנה בחסות האו"ם, ולאן נעשה ניסיון להבריח נשק דרך ירדן. רמז: אנחנו אמורים לנהל מו"מ עם מי ששולט במקומות הללו
איציק וולף, איתמר לוין
מוחמד אל בראדעי טען כי ניתן היה לפתור את המשבר בדרכים "שקטות יותר"    משרד הבריאות המצרי דיווח על לפחות 149 הרוגים בהתנגשויות בין הצבא והמשטרה לאחים המוסלמים
עידן יוסף, איתמר לוין
משרד הבריאות המצרי: 95 הרוגים; האחים המוסלמים: 2,200 הרוגים    המהומות מתפשטות לערים נוספות בהן פורט סעיד, אלכסנדריה, וסואץ, וכוללות ירי של אש חיה    הנשיא מנסור הכריז על מצב חירום
עידן יוסף, איתמר לוין
הסבלנות המצרית פקעה: שני מחנות של תומכי מורסי פונו באלימות קשה    מאות מאנשי האחים המוסלמים נפצעו    דיווחים סותרים על מספר ההרוגים: מחמישה עד 600
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il